Hoi, Ik heb begrepen dat als je zwanger bent, je niet de kattenbak meer mag verschonen. Hoe zit dit verder met het verzorgen van de katten? (aaien, kammen etc) Ook hebben wij een jonge hond, die stiekem wel eens kattenpoep eet wat hij buiten vindt tijdens het uitlaten. Hij loopt meestal los, en ik kan hem er niet altijd van overtuigen dat het echt heel erg smerig is. Wat als hij dat doet, en mij vervolgens aan mijn handen likt, of met zijn neus even tegen mijn wang oid.? Verder heb ik ook een paard, moet ik met uitmesten daar ook nog voorzorgsmaatregelen voor nemen? Ook heb ik een baan waarvoor ik er regelmatig op uit moet om met verschillende paarden te werken, en hoe die paarden verzorgd worden weet ik niet altijd precies. (ontwormen etc.) Lekkere beestenbende weer bij ons thuis! Ben benieuwd naar de antwoorden, want maak met er wel een beetje zorgen om.
Kattenbak mag inderdaad niet, en met andere beestjes gewoon even jezelf houden aan extra hygiene.. goed je handen wassen enzo
Ik heb een hele lieve kat en die knuffel en aai ik ook nog steeds. Dat kan op zich geen kwaad (ik krijg nu vast het hele forum over me heen...). Ook je hond en je paarden en dergelijke verzorgen lijkt me geen kwaad kunnen. Wat ik wel zou doen is gewoon na de tijd mijn handen wassen, zeker voor het eten en zeker in het begin van je zwangerschap.
leuk zoveel dieren! volgens de zw.bijbel kunnen alleen de uitwerpselen van katten kwaad. ik aai mijn katten gewoon en speel met ze, maar de bak verschonen doe ik niet meer. als je hond uitwerpselen eet en vervolgens je hand likt is dat voor jou ten eerste heel vies (natuurlijk) en ten tweede kan het kwaad als je het vervolgens zelf binnen krijgt. misschien kun je desinfecterende doekjes meenemen en daar je handen gelijk mee schoon maken.
Mijn kat is 10 jaar oud en komt niet buiten. In de kattenbak hebben wij een kattenbakzak liggen, ik verschoon de kattenbak gewoon zelf, pak de uiteinden van die zak samen en gooi het in de vuilniszak, doe er een nieuwe zak in en vul deze met de houtkorrel en daarna was ik gewoon mijn handen.
Ik heb hier een hele boerderij. Het is natuurlijk belachelijk als mensen zeggen dat je je dieren niet meer mag verzorgen, aaien, kammen etc. In kattenpoep kan de toxoplasmose-parasiet zitten die ernstige schade aan de foetus kan aanrichten. Als jouw hond kattenpoep eet en vervolgens jouw hand likt en jij per ongeluk even in je mond zit, dan is er inderdaad een kans dat jij die parasiet binnen krijgt. Veel van mijn honden hebben kattenpoep gegeten, een heel akelige gewoonte van jonge honden. Maar het is eenvoudig af te leren. Anders moet je hem toch maar aan de lijn houden (moet sowieso binnen de bebouwde kom en daarbuiten ligt vaak gen kattenpoep).
wij hebben hier afgesproken samen dat ik niks doe qua verzorging van de dieren. alles is tijdelijk over genomen door mijn dochter en mijn vriend. ook als er 1 spuugt roep ik iemand. we willen absoluut geen risico lopen op wat dan ook. en die 9 maanden gaan wel weer voorbij. de hond laat ik wel uit maar daarna was ik gewoon mijn handen.
Wat versta je onder "wat dan ook"? Wat denk je van het opruimen van spuug te kunnen krijgen? Ben ik gewoon benieuwd naar. Als een van mijn dieren spuugt, aan de diarree is of een wondje heeft, verzorg ik dat allemaal zelf. Je kan ook handschoenen dragen en goed je handen wassen toch? Voor een beetje spuug, poep, bloed of pus ben ik niet bang; ik eet het niet op!
Ik heb zelf 2 poezen... En sinds kort een jong poesje erbij. Het jonge poesje doet haar behoeftes op de kattenbak. Ik doe de kattenbak elke dag zelf. Ik heb een doos vol met handschoentjes gekocht, en ik heb een speciaal schepje en ideaal grit ... En ik aai ze ook nog altijd en kruipen doe ik ook met ze. Wel was ik mijn handen veeel en goed..
ik denk er niet perse iets van de krijgen hoor. we hebben gewoon afgesproken dat ik voor de zekerheid niks doe. wij vinden dat een prettiger idee zelf. nu moet ik zeggen dat ik ook een instabiel bekken heb dus het is zowieso niet zo aangenaam om veel te bukken enzo nu.
als ik de katten aai ofzo dan was ik inderdaad ook mijn handen dat advies wordt trouwens ook wel gegeven tegenwoordig.
ik denk dat je zo heel goed bezig bent inderdaad. enne zogelukkig? lust je geen poep en spuug dan? (sorry ben heel de dag al melig)
de kattenbak doet mn vriend nu, normaal doe ik dat altijd dus die 9 maanden mag hij lekker doen! Verder doe ik ook alles zelf...en ik was ook echt mn handen niet als ik 1 van mn beesten heb aangeraakt, dan blijf ik bezig! en de vk zei ook dat dat absoluut niet nodig is. ook na het uitlaten doe ik niets extra's...ja als ik poep geruimt heb was ik mn handen, maar dat deed ik zowiezo al! ook geef ik verder gewoon de hagedissen eten, dat kan allemaal geen kwaad, dat heb ik wel voor de zekerheid even nagevraagd!
Sarah: nee dat lukt mij ook echt niet om elke x mijn handen te wassen.. Aangezien ik constant aan ze zit.. Ik vind ze zooooo geweldig! Maar ik probeer wel veel mijn handen te wassen. Helemaal voor het pakken van fruit/ brood of in ieder geval voedsel wat je met je handen aan raakt.
80% van de mensen die met katten zijn opgegroeid hebben anti-stoffen voor toxoplasmose. Dan kan je niet meer besmet raken of in ieder geval er ziek van worden. Wij hebben sinds gisteren de kat van mijn moeder gekregen en ik doe alles gewoon zelf. wel heb ik van die gele huishoudhandschoenen gekocht speciaal voor de kattenbak. En ik houd hem verder gewoon bij met een schepje. De kat aaien en knuffelen doe ik gewoon hoor.
Wij hebben 4 katten en ik aai, knuffel en verwen ze. De kattenbak doet manlief, de rest doe ik, ook spuug e.d. opruimen. Maar, altijd goed handen wassen. TIP: ik gebruik ook vaak van dat desinfecterende spul (Herome of gewoon drogistenmerk); dan heb je geen water en zeep nodig en desinfecteert goed.
Dat heb ik ook altijd in mij hondenjaszak, want ik heb hier een stel jonge honden en je wilt niet weten wat die allemaal in hun bek proppen!
Hahaha..dat ken ik nog van toen die van mij klein was! gelukkig is zo nu heeeeeeeeeeeel kieskeurig! ik was trouwens idd voordat ik wat ga eten wel mn handen hoor! maar dat is een gewoonte die ik dus ook zowiezo al had!
Hier ook veeeeel van dat desinfectie-spul en idd wat vaker handen wassen. Kattenbak wel zelf gedaan, met handschoentjes en na die tijd handen wassen en desinfect erop. Geen probleem volgens mn VK als je idd de hygiene in de gaten houdt.
Voor de mensen met poep etende honden, geef eens een dag of vier iedere dag een eierkoek. Echt het werkt en is geen bakerpraatje Het heeft te maken met een tekort die ze moeten aanvullen, deze stof die ze missen zit in de eierkoek.