een paar vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MB2005, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik heb een paar vraagjes.
    Ik ben 8 weken geleden bevallen en dat is allemaal goed en heel snel verlopen.
    Ik had 2 hechtinkjes en een scheurtje wat niet gehecht is.
    Nu is het zo dat ik toch nog last heb.
    Ik heb dit met de nacontrole ook gemeld en de vk heeft gekeken.
    Ze constateerde nog een heel klein knoopje van een hechting maar zei dat dat het probleem niet kon zijn en deed dus verder ook niks.
    Ik moest het 6 weken aankijken en anders maar naar de huisarts gaan.

Nu heb ik zowiezo al sterk het idee dat ik ook last heb van mijn bekkenbodemspieren, omdat de symptomen erg met verschillende vrouwen overheen komen, maar ik heb ook last van steken van binnen en het voelt net of er nog scheurtjes zitten want het prikt.
    Tevens had ik gister een hoop slijmverlies :oops:
    Ik voel ook steeds een vage buikpijn.
    Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar misschien komt dat omdat ik eerst borstvoeding gaf.

Verder blijf ik erg in een roes zitten en duizelig.
    Mijn hb is goed.
    Ik slik nu vitamine B complex, wat ook tegen de concentratieproblemen schijnt te helpen.
    Ik heb ook in allebei mijn borsten een borstontsteking gehad, die nu als het goed is over is, sinds 1,5 week.

Zijn dit normale symptomen, of moet ik toch nog even naar de huisarts gaan?

Groetjes MB2005.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi MB,

Het is volkomen normaal dat je je nog niet helemaal fit voelt zo kort na een bevalling. We zeggen vaak; 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.
    De buikpijn is normaal, de baarmoeder is nog steeds bezig met het terugkomen naar de oude vorm, dat voel je. Ook kunnen het je darmen zijn. Het kan als je volledige borstvoeding geeft maanden duren voor je weer ongesteld wordt, maar het kan ook binnenkort komen. Het vele slijmverlies kan gewoon zomaar zijn, of een teken van eisprong, in dat geval kun je binnenkort weer een ongesteldheid verwachten. Duizeligheid kan door lage bloeddruk komen, daar doe je niks aan. Vitamine B is prima, je kunt ook een multivitaminecomplex nemen, dan heb je van alles in 1 keer.
    Die steken in je vagina, ik zou toch nog eens laten kijken door de huisarts, als die hechting nog steeds niet is opgelost dan kan hij hem wegknippen, dan ben je waarschijnlijk van de klacht af.
    Om borstontsteking te voorkomen is het belangrijk om je kind regelmatig te laten drinken, de borsten goed leeg te laten drinken en zelf veel drinken. Lees ook de tips op websites over borstvoeding.
    Succes!

Mirja

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

Oke bedankt voor de info.
    Mijn bloeddruk was altijd laag, ook in de zwangerschap en normaal had ik daar nooit last van.

Groetjes MB2005.

Deel Deze Pagina