29 februari t/m 12 maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door karlijn, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onkruidbloem

onkruidbloem Actief lid

27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Heb de VK gesproken. We mogen nu a.s. dinsdag middag langskomen voor een echo. Da's in ieder geval 10 dagen eerder. Nu duimen dat de komende dagen goed verlopen en dat we dinsdag goed nieuws krijgen..

2. Eveline1990

10 jul 2017
    50
    7
    8
    Vrouw
    Heel veel sterkte! Hoop heel erg dat het niks is!!

onkruidbloem vindt dit leuk.
  3. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
  4. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @onkruidbloem nog even wachten dus, maar wel fijn dat het in ieder geval eerder is, duim voor je!

5. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Je hebt gelijk! Kun je beter 10 dagen wachtten, dat ga ik dus ook doen. Jij hebt dus ook de 24ste?

Ik heb vanavond feestje met vriendinnen. Twijfel nog om het te zeggen. Heb de smoes antibiotica ivm luchtweg infectie al via de app doorgegeven :D
    Enerzijds leuk dat het nog even van 'ons' is, maar wil het ook zo graag delen! En mocht het misgaan heb ik gelijk steun :oops:

6. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Hoop het zo voor jullie!!

7. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Hier veel last van misselijkheid. Kan echt geen warm eten door mn keel krijgen. Normaal gesproken eten wij tussen de middag warm, maar daar moet ik dus echt niet aan denken. Gelukkig nog niet hoeven overgeven. Bij mijn dochter had ik HG, vreselijk. Hield toen echt niks meer binnen. Hopelijk blijft dat me nu bespaard.
    Daarnaast ijskoude voeten en handen, meer dames die daar last van hebben?? Zelfs met een dekentje en dikke sokken heb ik nog koude voeten. Meen me te herinneren dat ik dat bij mijn dochter in het begin ook had.
    Hier nog 10 dagen wachten tot de eerste echo...duurt lang he?!

Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ( die van de mk ) ook een schimmelinfectie maar dat schijnt inderdaad vaker voor te komen hoor, de hele zuurgraad veranderd van binnen waardoor de schimmel zich makkelijker kan hechten. Het is vervelend maar volgens mij kan het geen kwaad voor de zwangerschap.

8. Kwis

Kwis Actief lid

29 jun 2017
    228
    161
    43
    Vrouw
    Ik zal voor je duimen!!!

Hier nog weinig zwangerschapskwaaltjes. Beetje gevoelige borsten en af en toe een weeïg gevoel in mn buik, alsof ik misselijk dreig te worden maar het zet niet door.
    Maandag bloedprikken, spannend!!

9. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Heel herkenbaar die misselijkheid. Ik hou echt niets binnen. Heb jij nog tips wat helpt? Ik heb het met vlagen ook heel koud. Voelt alsof ik griep heb nu, zo brak als wat. Wat is dat HG precies?

10. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier niet echt misselijk, maar wel een weeïg, opgeblazen gevoel. Af en toe last van mn rug en verder vooral erg moe. Ook gaat het dromen s nachts hier weer beginnen. Dat herken ik nog van mn vorige zwangerschap. De eersten hebben volgende week al echo!! Spannend hoor.

@onkruidbloem Hoe gaat het nu met jou?

Fijn weekend allemaal!

11. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ik kom zo ff niet op de naam maar het staat voor extreme misselijkheid, dat je niks meer binnen houdt. Hou het even in de gaten want uitdroging ligt op de loer. De verloskundige kan je urine controleren op ketonen ( eiwitten ). Als je daar teveel van hebt kunnen ze je doorverwijzen naar het ziekenhuis en moet je aan het infuus om je vocht aan te vullen.
    Bij mij was dat laatste niet nodig gelukkig. Ik heb medicijnen voorgeschreven gekregen, emesafene. Daarna niet meer hoeven overgeven. Lifesaver! Haha

12. onkruidbloem

onkruidbloem Actief lid

27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt! Het gaat opzich wel hoor, ik heb bij het plassen en dan afvegen vaak een beetje bloed dus daar word ik niet vrolijk van. Maar tot nu toe blijft het daar wel bij en heb ik ook geen buikkrampen. Ook voel ik me nog erg zwanger (gevoelige borsten, misselijk, moe). Dus heb er op zich nog wel vertrouwen in :) Maargoed dinsdag weten we meer..

13. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi hoi! Sorry voor mijn afwezigheid. Super druk gehad in mijn vakantie. Wel leuk druk hoor! Maar weinig tijd/zin om achter de laptop te gaan zitten. Mijn broer, waar ik toen hij voor de gemeente ging trouwen cupcakes had gemaakt, ging vrijdag officieel samenwonen met zijn vrouw en daar hebben we nog een groot feest voor gegeven. Nu dat voorbij is ga ik het mijn ouders en broers ook wel binnenkort vertellen. Het was al vrij moeilijk om het geheim te houden maar had geen zin om enige spotlight van de trouwerij van mijn broer af te pakken. :rolleyes:

Hier wel alles goed. Gisteren nog een allerlaatste test gedaan en die was knalgoed. De controlestreep (rechts) was binnen een minuut donkerder dan de teststreep (links) en dat bleef zo. Nu stop ik er ook mee hoor! Maar het is een mooie bevestiging, als die bloeding van een paar dagen geleden iets had betekend had ik nu zeker een dunnere streep gehad...

Bekijk bijlage 538196

Voor de rest niet heel veel te vertellen behalve dat de echte zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid nog op zich laten wachten. Kan ook niet meer herinneren wanneer ik dat kreeg bij mijn vorige zwangerschappen. Ik heb toen heel veel gekletst op de site Mama&Zo maar die is helaas verdwenen lijkt het... Het enige dat ik wel heb is brandend maagzuur, de hele nacht door. Echt vervelend. Vannacht ook weer de hele nacht last van gehad. Heb wel zuigtabletten ervoor gehaald maar deze werken niet zo heel goed helaas.

Vandaag nog een dagje in huis rommelen, en dan gaan we morgen iets met de fam doen. Ik denk dat het uiteindelijk Drievliet wordt!

14. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Kwis, oei, die onzekerheid is killing! Wanneer weet je meer?

Oumi, mooi gezegd. Jij dus bekeerd moslima, leuk! Ik ben islamitisch opgevoed met een Egyptische vader en een Nederlandse moeder.

Nieuwe meiden, welkom hier!

FoxyDiamond, bij mijn tweede zwangerschap heb ik ook een schimmelinfectie gehad met inderdaad een vaginale zetpil. Dat is inderdaad niet gevaarlijk, maak je niet druk ;)

onkruidbloem, bah! Ik hoop echt dat er niets aan de hand is! Gelukkig mag je eerder komen...

Liefenleed, juist jij begrijpt hoe ik me voel! Ik twijfel ook om het gewoon te vertellen. Iedereen geeft dan inderdaad altijd het argument "wat als het misgaat" maar dan zou ik ook gewoon steun willen hebben! Dus ik ga het binnenkort ook rondvertellen denk ik...

rianne, wat is HG? Oh, dat werd later beantwoord haha.
    Haha nog 10 dagen wachten veel... Ik heb nog niet eens een afspraak gemaakt. Ga dat wel binnenkort doen hoor :)

Mocht ik iemand vergeten zijn, dan is het niet expres gebeurd! Moest zoveel teruglezen. Zal proberen het wat beter bij te houden vanaf nu!

15. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @rianne2985 dankje voor je reactie. Gister dus heel de dag overgegeven. Zelfs cola hield ik niet binnen. (Dacht dat dit goed was tegen de misselijkheid). Pas rond 19h werd ik weer een beetje mens en heb ik een paar kleine stukjes stokbrood op. Ik houd het in de gaten. Kon je die medicijnen je hele zwangerschap veilig slikken?

@onkruidbloem erg spannend zeg! Ik ga heel hard duimen dat alles goed is.

@SaartjeHussein wat een leuke activiteiten allemaal. Ben benieuwd hoe je ouders reageren. Is het hun eerste kleinkind?

16. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Mel, wat balen dat je je zo voelt! Hopelijk kun je er iets tegen krijgen..
    Nee hoor, ik heb zelf al twee kinderen van 8 en 10, en ze hebben altijd gehoopt dat ik nog een kind of 2 zou krijgen, dus ze zullen alleen maar blij zijn denk ik :)

17. Kwis

Kwis Actief lid

29 jun 2017
    228
    161
    43
    Vrouw
    @SaartjeHussein ik moet morgenvroeg bloed laten prikken om te kijken of mijn HCG goed gestegen is. Voel me wel steeds meer zwanger. Dus ik ben benieuwd!!
    Echte misselijkheid is er bij mij ook nog niet, alleen een beetje n 'leeg' gevoel van binnen steeds.

18. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Kwis, spannend! Krijg je ook meteen de uitslag?

19. Kwis

Kwis Actief lid

29 jun 2017
    228
    161
    43
    Vrouw
    Ik kan morgen na 14u bellen. Dus meteen om 14u hang ik aan de telefoon haha!

20. Mel88

Mel88 Actief lid

3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @SaartjeHussein wat leuk een groot gezin! Wat zullen ze straks trots zijn op hun kleine broertje of zusje.

@Kwis spannend zeg! Heel veel succes.

Hebben jullie aan aankopen gedaan? Ik zag de licht grijze versie van Koeka in de sale. Dus ik wilde al een voetenzak, wikkelcape en wiegdekentje in slaan... maar ik twijfel of ik grijs wel leuk vind voor beide geslachten? Wat vinden jullie?

En leg je zo'n kleintje bijv ook in een voetenzak in de kinderwagen? Of moet je daar weer een hele andere collectie voor kopen?
    Ik weet dat ik erg vroeg ben, maar kan het gewoon niet laten :D

Deel Deze Pagina