Ja was zeker fijn! Deze vk is erg laagdrempelig dus dat is heel prettig. Kleine praktijk en ze nemen weinig patiënten aan. Eentje was best wel ver zo rond de 11 weken hadden we gerekend. Die andere ook niet helemaal duidelijk omdat t een bbz was. Een eierstok is er ook gisteren uitgehaald.
Wat ik er over lees is de kans sowieso kleiner dan 5%. Klinkt ook wel logisch want de kans op überhaupt een miskraam is iets van 10 procent en veel daarvan gebeurt al vroeg natuurlijk.
Hier ook slecht nieuws... Hartje klopt niet... Nog geen bloedverlies of zo maar wordt wel een miskraam volgens de dokter.
@Oumi86 agh jeetje wat naar. En dan ook nog de verwijdering van een eierstok, verschrikkelijk.... @onkruidbloem oke, ik ben helemaal niet zo thuis in die cijfers.. valt me echt mee, ik hoor t namelijk zo vaak! @juf1987 nee..... wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte meid. Dikke knuffel.
@juf1987 vind het heel erg jammer voor jullie. Hoe zijn jullie er onder? Sterkte samen! Dikke knuffel! Iedereen met een goede echo gefeliciteerd!
@juf1987 wat een rotnieuws heel veel sterkte! De goede echo's gefeliciteerd! Mijn vk zegt ook dat de kans na een kloppend hartje nog 3% is, dus heel weinig Ik heb vanochtend de intake gehad, stelde niet veel voor, alleen aan het nadenken gezet over de nipt. Weten jullie al wat je wilt en wat je zou doen met een eventuele negatieve uitslag?
@daantje09 ik wilde precies hetzelfde vragen. Heb zometeen ook de intake en ga het daar ook over hebben. Heb me al een beetje ingelezen en ga de test wel doen, voor mij hoeft het niet perse maar mijn vriend wil het wel graag. En jij? Negatieve uitslag heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Komt denk ik nog wel na het gesprek vanmiddag
@FoxyDiamond mijn man wil het ook graag deze keer. Bij de eerste 2 hebben we niks gedaan omdat we nog jong zijn, nu ook nog wel maar hij wil onze kinderen niet opzadelen met een evt ziek broertje/zusje. Maar ik vind het echt moeilijk, trisomie 13 en 18 is de keuze 'makkelijker', maar wat doe je als je kindje down heeft?
@daantje09 ik ben zelf 26 dus gok de kans ook niet heel hoog, maar je weet het nooit. Down vind ik persoonlijk niet erg maar mijn vriend kijkt daar anders tegenaan. Wat dat betreft zitten we dus niet op 1 lijn. Dus daarover maak ik me wel een beetje zorgen eigenlijk. Moeilijke dingen hoor.
Wij kiezen wel voor de Nipt. Vriendlief is ook heel stellig als het een kindje met down is. Ik heb heel de tijd het idee dat ik daar nu nog niet over kan beslissen. zo'n moeilijke beslissing!
@FoxyDiamond ik ben nu 27, dus idd ook nog een lage kans. Mijn man zou een kindje met down ook niet willen volgens mij, dat klinkt cru maar hij wil de andere 2 daar ook niet mee belasten. Maargoed miss maar nog niet druk maken van te voren he @Mel88 het is ook niet iets om nu over te beslissen eigenlijk, maarja de vk zei dat we nu al wel moeten nadenken wat we dan zouden willen met die uitslag, en daar wil ik nu helemaal niet over nadenken
Ik heb inmiddels flink bruinverlies als een ongesteldheid.. VK gebeld en mag gelukkig morgenochtend voor een echo komen. Ik bereid me maar op het ergste.. ik kom later terug lezen
@SaartjeHussein pffff wat een onzekerheid! Hopelijk is het iets simpels als een gesprongen adertje ofzo.. heb je ook nog andere klachten? Veel sterkte met afwachten en hou je ons op de hoogte?