@daantje09 ja dat zeiden ze bij ons. Alleen ik wil er helemaal niet over nadenken, dus stel het gewoon uit . Hopelijk is bij ons allemaal alles goed, dan hoeven we er nog niet eens over na te denken. @SaartjeHussein agh nee... hou je ons op de hoogte! Succes, ik duim voor je dat alles goed is
@SaartjeHussein wat vervelend die onzekerheid maar wel heel fijn dat je morgen al terecht kunt! Laat ons weten hoe het is gegaan.. Wij kiezen er voor geen nipt te doen. Een kindje met down is welkom. Uiteraard erg zwaar. Maar zou dat nooit over mn hart kunnen verkrijgen. Los van geloofsovertuiging. Ik heb altijd op school gezeten waar ook kinderen met down welkom waren. Heb dat altijd heel prettig ervaren. Ook op de basisschool van mn zoontje zaten een aantal kindjes met down syndroom. Een kindje met down heeft ook gewoon kans om een lang leven te leven en zich te ontwikkelen en deels zelfstandig te zijn. Dat is wel anders dan die andere ziekten. Maar dat is mijn mening.
@daantje09 @Mel88 @Oumi86 ik heb even met mijn vriend overlegd gisteren en wij gaan toch ook geen NIPT doen. De kans met mijn leeftijd is ongeveer 15 op 10.000 dus verwaarloosbaar. En de uitslag is niet ja/nee, het is een kansberekening. En wat ga je doen als de test zegt, 1 op 150? Ga je dan een punctie doen of niet? Volgens de verloskundige kon er ook een andere chromosoom afwijking uit voortkomen die ze wellicht niet kunnen achterhalen. Dat zijn allemaal voor mij onnodige stress zaken en daarom hebben we besloten, omdat ik al zo snel stress, dat het beter is dat we het niet doen. Want stress is ook niet goed voor het kindje.
@SaartjeHussein hoe is het gegaan? Ik heb vanmiddag mijn eerste echo. Oh ik vind het zo ontzettend spannend! Het ene moment heb ik er een goed gevoel over en het andere moment ben ik er van overtuigd dat het toch niet goed zit. Heel frustrerend!
@FoxyDiamond @Oumi86 ik kan mijzelf ook goed vinden in jullie mening hoor. Ik heb ook geen idee wat ik zou doen als de uitslag idd slecht is. Hoe jonger je bent, des te kleiner de kans. Dus ik maak me ook niet zoveel zorgen. Ik ga er ook niet overnadenken "wat als"... ga er gewoon vanuit dat alles goed is, en anders zien we verder.
Hey meiden.... Het is toch gewoon goed!! Heb net een prima echo gehad. We zagen meteen al de hartslag, de vk hoefde er niet eens naar te zoeken (wel inwendig hoor). De grootte was ook goed (11mm) en kwam overeen met 7wk2d, wat dan iets minder is dan ik zelf berekend heb, maar dat wordt nog gecorrigeerd bij de termijnecho zei de vk. Het bloedverlies kwam waarschijnlijk toch door een geknapt bloedvaatje, iets waar ik meer last van zou kunnen krijgen aangezien het nu een keer gebeurd is. Heb nu wel last van mijn buik en rug, maar ook dat was normaal na zo'n inwendige echo zei ze. Pffff... Het gekke is, het lukt me nog niet om me echt opgelucht te voelen... Ik was er zo op voorbereid dat het mis was... Ik kan het niet eens mixed feelings noemen want ik voel me alleen maar een soort van gevoelloos... Raar hè?
@SaartjeHussein wat een fijn nieuws!! Dus toch gewoon een geknapt vaatje. Ik snap heel goed dat je nog niet opgelucht bent, maar dat komt vast wel. Mijn baby'tje was 2 dagen geleden ook 11 mm en kwam inderdaad ook overeen met 7w1d dus dat klopt dan wel. Dat was precies wat ik zelf ook had berekend. Probeer het een beetje los te laten, en nu gewoon lekker genieten. Wanneer is je volgende echo? Mijne pas 21 augustus maar ik ga over 1,5 week even bij een pretecho bureau kijken. @Kwis het zit vast helemaal goed! Laat je het even weten?
@SaartjeHussein poeh wat een fijn bericht!! Ik snap wel dat het even schakelen is al je jezelf al ingesteld had op het slechte nieuws. Ik merk aan mezelf dat ik ook niet optimaal kan genieten. Gewoon de spanning of het allemaal goed blijft gaan. Daarnaast loei misselijk, braken en extreem vermoeid. En buitenom mijn ouders weet nog niemand het, dus je kan ook nog niet echt je ei kwijt zegma. Ik denk dat het vanzelf komt bij zo'n 12 weken. Als je dan ook een klein buikje begint te krijgen. Mocht je onzeker zijn kan je altijd nog een pretecho maken ter geruststelling. Probeer er toch een beetje van te genieten!
Bij mij was ook alles goed! Mooi kloppend hartje en t past precies bij de termijn die ik dacht zwanger te zijn. Ohhh zo opgelucht!
@juf1987 heel veel sterkte gewenst..... Wat vreselijk heftig lijkt me dat! Dikke knuffel! Verder best lastig he, met die NIPT test.... Mijn gevoel zegt dat alles goed zit en dat het niet nodig is. Maar mijn man wilt het ook graag laten doen.
@Kwis wat een goed nieuws! gefeliciteerd! Wanneer heb je de volgende echo? @Eveline1990 mijn vriend wilde het ook graag, totdat hij dus hoorde dat het een kans berekening is. Sindsdien wil hij niet onnodig in de stress zitten. Want zoals ik hierboven zei, wat als eruit komt dat de kans 1 op 150 is? Ga je dan een punctie doen met risico op miskraam? Ik heb geen zin in de stress. Maar ik snap ook heel goed dat er mensen zijn die het wel doen! Juist voor de geruststelling. Maar ik ben al zo'n stresserd van mezelf
Volgende echo heb ik volgende week donderdag bij de verloskundige. Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Wanneer hebben jullie de volgende echo's?
@SaartjeHussein super dat alles gewoon goed was zeg, wat een opluchting! @Kwis jeej jij ook gefeliciteerd met je goede echo! @FoxyDiamond fijn dat jullie eruit zijn wij moeten het nog bespreken samen maar gelukkig hebben we nog even. Alleen de nipt is geen kansberekening hij is voor 99% betrouwbaar en de uitslag is bijna altijd juist. De combinatietest is een kansberekening, maar dat is een heel ander soort testen.
Zijn jullie ook met vlagen zo onzeker? Ik heb een goede echo gehad en alsnog voel ik me nu weer zo onzeker ook al is de kans dat het nu nog misgaat relatief zo klein. En ik weet dat ik van Google weg moet blijven maar op de een of andere manier doe ik dat niet en dan lees ik weer allemaal horrorverhalen en dan heb ik weer stress, word ik chagarijnig.. ik wil zo helemaal niet zijn!!! Ik kan ook heel goed genieten hoor maar soms ineens lijkt het zo om te slaan. Het zal erbij horen maar het maakt me af en toe gek. Ik ga mezelf een Google verbod geven want ik heb ook niets te zoeken op al die fora. Ga juist lezen om mezelf gerust te stellen en eindig met nog meer frustratie. Ben ik de enige die zo is?
Heej Lieve (aanstaande) Mama's Zit al een tijdje te twijfelen om me hier voor te stellen of niet. Omdat ik niet heel veel online ben. Maar het is toch wel fijn om met mede (aanstaande) mama's over de eventuele kwaaltjes, onzekerheden en babydingen te hebben. Over mij: Volgens eigen berekening ben ik ruim 7,5 weken zwanger. Dus begin maart uitgerekend. Ik ben getrouwd en we hebben al 2 kids. Meisje van 7,5 en jongen van 4. Ik ben ontzettend misselijk en ziek waardoor ik niet kan werken, maar wil het ze ook nog niet perse vertellen dus zit beetje in strijd met mezelf wat te doen. Dinsdag 1 augustus heb ik mijn eerste echo. Heel spannend allemaal. Ik heb een klein beetje het topic doorgelezen, er is al veel gekletst . De onzekerheid ken ik zeker. Ook bij de vorige 2 zwangerschappen gehad en nu ook weer. Bij mij ging de onzekerheid pas weg toen ik regelmatig de baby kon voelen schoppen. Nu dus weer wachten tot die periode. Het liefst zou je elke week een echo willen (Of elke dag ) Duurt al veels te lang om te wachten tot dinsdag. Ik hoop dat ik een beetje mee kan blijven lezen. Zolang ik me rot voel en thuis zit moet dit enigzins wel lukken. Maar hoop je wel snel beter te voelen... wat een ellende soms. Maar ja het belangrijkste is, Alles voor dat kleine mensje ❤ Liefs Joanna
Hi Joanna, Welkom en gezellig dat je meekletst! Wij zijn even ver zwanger Ik ben vandaag 7w4d. Ik heb mijn echo afgelopen dinsdag gehad, gelukkig was alles goed. Ik ben ook erg misselijk, vooral 's ochtends, dat maakt werken lastig, ook in combinatie met de vermoeidheid. De onzekerheid komt zoals ik ook schreef hierboven met vlagen. Vandaag heb ik weer het volste vertrouwen, maar gisteravond was echt drama. Dan kan ik mezelf helemaal gek maken... Ik moet nog wachten tot de 21e voor de 12 weken echo, maar ik ga 8 augustus een pretecho maken, voor mijn eigen geruststelling. En het is zo bijzonder om zwanger te zijn, zoiets maak je niet vaak mee in je leven. Daarom wil ik gewoon wat vaker mijn kindje zien, dan die 2 of 3 keer bij de VK tot 20 weken. Dat vind ik echt zo weinig! Dus dan maar zelf betalen. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
Hii, Ja het zijn onze eigen gedachten die ons gek maken en een loopje met ons nemen. Ik ken er alles van. Nu vooral onzeker tot de echo dat we zeker weten dat alles goed zit daarbinnen. Ik vind het heel spannend. Hebben het wel al een veel vrienden/buren (moeten) verteld. Aangezien ik al ruim 2 weken misselijk ben met deze week echt goed ziek dat ze zelf al een vermoeden kregen. Ook onze ouders gelijk ingelicht. Op mijn werk zullen ze ook niet gek zijn. Ze wisten immers dat ik nog een babywens had. Wanneer gaan jullie het vertellen op werk en/of omgeving?
Mijn ouders weten het sinds de echo, werk licht ik in als ik me echt te beroerd voel om te werken. Kan het nog wel redelijk verborgen houden. Schoonfamilie lichten we in na de 12 weken echo, ook omdat ze allemaal op vakantie zijn nu. Dus dan doen we iedereen in 1 keer. Werk je veel? Ik werk fulltime, maar ga (als het allemaal lukt met werk) 32 uur werken als de baby er is. Dat gesprek wil ik ook doen na de 12 weken echo. Ik hoop dat ze akkoord gaan.
Ik werk 25 uur, waarvan ik nog 5 uur ouderschapsverlof heb dus sta 20 uur op de vloer. (werk in winkel). prima te doen normaal. Maar ik zit nu meer op de wc dan op de werkvloer dus het is niet te doen nu. Heb medicijnen gekregen van de huisarts, ik voel me nog steeds beroerd maar hoef niet meer over te geven. Dat scheelt al iets. Gister was ik weer naar me werk maar toch weer ziek naar huis moeten gaan. Hopelijk na het weekend weer proberen. Beetje afleiding is ook wel fijn. Hopelijk met 3 maanden voorbij... Bij mijn dochter voelde ik me trouwens geweldig de hele zwangerschap, alleen moe. Bij zoontje was ik ook flink beroerd maar had toen zittend werk en dat was beter te combineren.