Jeetje moest het even kwijt, als ik het zo vergelijk met dames op het forum is dit echt gigantisch veel naar mijn idee... Verloskundige zegt dat ik me er niet druk om moet maken maar als het goed is moet het groeien nu echt pas gaan beginnen dus doe het toch wel een beetje :S Eet wel wat meer dan normaal maar echt geen vreetbuien of ongezonde zakken chips ed eerder een bruine boterham extra of een kommetje vla Meer mensen die dit herkennen? of ervaring mee hebben?
Volgens mij kan je spijsvertering alle kanten op gaan in je zwangerschap en heb je daar maar beperkt invloed op. Ikzelf eet ongeveer hetzelfde als voorheen en snoep daarbij stiekem vrij veel... Ben even ver als jij maar maar vier kilo aangekomen. Daar snap ik dus ook niets van. Ik kan ineens ribben tellen die voorheen niet zichtbaar waren. Of je nu nog veel aankomt? Ik las ergens dat je in t derde trimester nog maar zo'n 25% van de Totale gewichtstoename hebt dus misschien valt het mee. Ik heb wel van vrij veel vrouwen gehoord dat ze het extra gewicht snel kwijt waren, ook als ze vrij veel waren aangekomen. Dat geldt hopelijk ook voor jou!
Geen zorgen daarover meid! Ik ben in mijn vorige zwangerschap 20 kilo aangekomen, ik vond het ook niet leuk maar ik ben tenger gebouwd en schijnbaar houdt je lichaam dan extra veel vetten vast zodat je de bevalling en de borstvoeding aan kan. Mijn gynaecoloog zegt dat moeder natuur dat voor ieder lichaam regelt hoe het moet. Zeker als je niet te gek doet en gezonde dingen eet zou ik er niet tegen vechten, je lichaam heeft dit nodig. Ik vind 10 kilo tot nu toe nog wel meevallen
ik vind 11 kilo echt niet veel hoor! ik ben 16+3 en nu al bijna 6 kilo aangekomen. dus ik ga jou waarschijnlijk wel inhalen, haha ieder mens is verschillend en iedere zwangerschap ook! ik ben bij mn 1e zwschap 21 kilo aangekomen. bij mn 2e 15kilo. en toen at ik echt niet minder! niet druk om maken. lekker genieten. het komt allemaal goed!
Nou valt reuze mee hoor, en lees maar eens hier inderdaad. Zijn meiden die veel minder aankomen maar ook genoeg die net zo veel of meer aankomen. En kan me voorstellen dat als je leest dat mensen maar een paar kilo aankomen je je eigen kg's er niet meer bij zet in zo'n topic. Ik ben nu 27 wkn en 9 kg aangekomen. Best vergelijkbaar dus. En eet en snoep echt niet meer dan voor mijn zwangerschap. Het gaat zoals het gaat, als je gewoon gezond eet is er niets aan de hand.
Don't worry, komt weer goed! Ik ben nu 39 weken en ook 18 kilo aangekomen, gaat er met dicipline wel weer af. Begon op 64 kilo...
hier ook al eentje hoor! nu 27 weken zwanger en een kg of 9 aangekomen! Bij mijn eerste zwangerschap ook rond de 15 kg aangekomen en het was er zo weer af! Niet druk over maken meid!
Ik ook hoor! 29 weken en ook 11 kg aangekomen... Inmiddels nog wat erbij.... Vond het eerst ook vervelend.. Maar nu niet meer... Het is gewoon zo en zal wel nodig zijn... Verder zie ik er gewoon nog goed uit... Hou geen vocht vast en heb beschaafd buikje... Ook eet ik niet veel meer dan anders.. Dus waar die 11 kg zitten????? Ik weet het echt niet!
Ik snap je zorgen, heb ik ook. Ik ben nog maar 13 weken zwanger, maar wel 3,5 kilo aangekomen. Snap echt niet waar die kilo's vandaan komen. Maar blijkbaar is het inderdaad waar: je lichaam geeft zelf aan wat het nodig heeft. Mijn vk zei ook dat alles kan!
Uhm ik durf het bijna niet te zeggen, ik ben morgen 29 weken zwanger en ben, 14 kilo aangekomen, is wel mijn tweede en deze keer eet ik ook echt veel meer, ik bedoel snoep ik veel meer
Ook ik ben aardig aangekomen, heb voor het laatst 3 weken geleden op de weegschaal gestaan, toen was ik 26 weken ongeveer en al dik 10 kilo aangekomen.. Helaas niets aan te veranderen. Ik eet gezond, snoep niet al te veel (maar snoep heel af en toe wel) en probeer zolang het kan goed te blijven bewegen (wandelen, fietsen). Kan uiteraard niet wachten tot ik na de zomer weer echt kan sporten en kilootjes kwijtraken, maar het is nu zoals het is..
Valt mee hoor. Ben met 27 weken gewogen en was toen 12 kilo aangekomen. 1e zwangerschap 25 in totaal en 2e 30. Was na beide zwangerschappen ook alles weer kwijt.
Troost je! Haha Ik ben 27 kilo aangekomen in mijn zwangerschap.. Begon onder de 50 en eindigde boven de 70!! Maaaar alles komt goed Tis er ook zo weer af... En tsjaa je kan er toch niks aan doen
Ik was met 28 weken al 14 kilo aangekomen. Ik ben nu 10 weken verder en ben nog eens 6 aangekomen. Maak me geen zorgen erom hoor. Ik eet verder niet extreem veel meer/anders als ik voorheen deed, en alles ziet er verder goed uit. Ik houd wel onwijs veel vocht vast al vanaf het begin dus daar zitten ook veel kilo's denk ik. En inderdaad...je moet niet in de topics kijken van 'hoe lang zwanger en hoeveel aangekomen?' daar staan vaker een laag aantal kilo's dan een hoog aantal waardoor je al snel 'abnormaal' lijkt. Maar wie weet blijft het bij jou nu ook wel even een tijdje stil staan...een vriendin van mij is in de laatste 5 weken zelfs afgevallen terwijl ze goed bleef eten en het kindje ook goed bleef groeien. Dus alles is mogelijk!
Dit herken ik ook wel. Nu 29 weken en denk 13 kilo aangekomen. Het enige dat ik meer eet zijn dingen met granen (brood e.d.) en daar kom ik altijd erg veel van aan. Gaat vanzelf wel weer goed komen!
Ik ben vandaag 14 weken en 5 dagen zwanger en ik ben nu al 12,5 kilo aangekomen. Waarschijnlijk zoveel al omdat ik startte met een beetje ondergewicht. Ik maak mij er ook totaal geen zorgen om. Bij mij andere zwangerschappen kwam ik standaard 20 kilo aan en die gingen er na de bevalling vrij rap weer af. Deze zwangerschap zal ik denk ik wel meer dan 20 kilo gaan aankomen. Belangrijker is dat je bloedwaarden en bloeddruk goed zijn. (en uiteraard de gezondheid en de groei van je kindje)
ik ben 30 weken en 7 kilo aangekomen, eerste zw. schap en hoop dat ik niet al te veel meer aankom, want vind mezelf normaal al te dik, maarrrr het is voor een goede zaak toch!!!
Ik ben 31 weken en nou 11 kilo aangekomen. Baal er wel van maar goed na de bevalling gaan we weer flink aan de slag.
Ik ben ruim 26 weken zwanger en ongeveer 8 kilo aangekomen... Hele tijd niet op de weegschaal gestaan dus ik schrok toch een beetje. Heb even opgezocht hoeveel je 'mag' aankomen. Omdat ik toch wel een beetje overgewicht had voor de zwangerschap (BMI 25-28) las ik dat ik 8-12 kilo mag aankomen... dan heb ik niet zoveel speling meer dus... Ik dacht dat al die koekjes en gebakjes niet zoveel kwaad konden omdat ik continu wel kan eten, maar blijkbaar moet ik toch een beetje uitkijken...