Ik zou me er niet al te druk om maken hoor. Het hoort er eenmaal bij en de een komt meer aan dan de ander. Het lijkt wel een beetje een trend soms om zo min mogelijk aan te komen maar gezond is dat naar mijn idee echt niet. Je hebt nu eenmaal wat extra nodig voor bevallen, herstellen en bv geven. Ik zit nu op 20 kilo en vriendin van mij zat op 26 kilo op het eind. Die 26 kilo is er bij haar nu na 3,5 maand helemaal weer vanaf (zonder sporten of wat dan ook maar wel met bv geven). Voel me ook wel echt opgezwollen nu maar dan nog steeds het hoort erbij en het komt straks echt wel weer goed. Vind 11 kilo voor 29 echt niet veel.
Hier met 28 weken 9 kilo aangekomen. Maak je niet druk! De vorige keer was ik ongeveer net zoveel aangekomen rond die periode en kwam ik in totaal aan 14 kilo aan het einde. Was er na een half jaar allemaal weer af!
maak je niet druk ik was 33 kilo aangekomen en ben 5 maanden na bevalling zonder borstvoeding ook nog alles kwijt
Ooohh, das nog niks! Aan het eind van mijn vorige zwangerschap woog ik 24 (!!) kilo meer dan voor de zwangerschap. En ook ik at niks extra's, of anders extra fruit o.i.d. Binnen no time was het ook weer weg trouwens, lang leve de bv! Geen zorgen om maken, komt wel weer goed.
Ik woog aan het eind ook ruim 20 kilo meer en met een startgewicht van 57 kilo is dat toch ruim 30% van mijn normale gewocht! De laatste paar kilo duurde even voor ik ze kwijt was, maar ook dat is gelukt zonder dieet en extra sporten.. Als ik een beetje mijn best had gedaan had ik binnen een paar maandjes alweer op mijn normale gewicht kunnen zitten. Maargoed ik ben lui en ik hou van lekker eten en mijn BMI was prima
Wat een hoop reacties, bedankt meiden en erg fijn om toch even wat geruststellende woorden te lezen! Soms voelt het inderdaad dat je er een beetje alleen in staat maar als ik zo de ervaringen lees valt het toch nog best mee De baby groeit goed en mijn startgewicht was 59 kg bij 1.72 dus blijkbaar heeft mijn lichaam inderdaad wat extra's nodig om de zwangerschap/bevalling/borstvoedingsperiode door te komen! Dus ik laat de natuur maar verder lekker zijn gangetje gaan en ga genieten van de laatste twee maandjes!
Ah wat heeft dit me gerust gesteld! Hahah Ik was ook slank voor de zwangerschap maar ben inmiddels ook al bijna 11 kilo verder Maar iedereen wordt altijd boos op me als ik er iets over zeg hahah ik zie er waarschijnlijk dus nog goed uit Keep in mind: Het is allemaal voor je kleintje!!!
Hahahah waar we ons eigenlijk druk om maken he. Ik overtref jou ook nog ik ben 20 weken en 8 kilo erbij !!! Dus ga jou makkelijk voorbij als ik zo doorga. Snap het ook niet hoor eet zelfs minder als normaal, snoep dan, Bij mij is 2e kindje en bij eerste was ik op dit termijn 4 kilo erbij. Ik kwam in totaal 16 kilo aan en op het kraamfeest met 6 weken liep ik weer in me eigen kleren hoor. Bij mij is het benen maar voor borsten ik heb normaal D en ga nu al naar F dus beloofd weer wat. Ik vind ook moeilijk hoor maar ja hoort er wss bij.
Ik ben ook al een kilo of 8 aangekomen en ben 23,3 weken zwanger.. maakte me ook al zorgen,maar ach aan de andere kant.. t betekend in iedr geval dat die kleine groeit
ik ben nu 29 weken en 4 dagen en ben 12 kilo aangekomen.. Moet zeggen vind niet dat ik veel meer eet of snoep.. Ik sport nog 2x in de week en 1x in de week ga ik naar zwangerschaps yoga maar dat is meer ontspanning.. Het is nu ongeveer 500 gram per week aankomen zeggen ze maar bang voor 1kg Haha hoop iedergeval onder de 20kg te blijven voor de totale zwangerschaps!!
Ik doe helemaal niets meer, ivm erge BI en harde buiken. Ben vreselijk aangekomen, tot nu toe al * schaam schaam* 20kg, en ik moet nog een tijdje.....
Als je tenger of dun bent is dit heel normaal hoor. Ik heb me niet gewogen dit keer Maar had een relatief laag startgewicht (wel gezond, maar net op het randje zeg maar), zal dus best wel flink wat extra's hebben opgeslagen. Ik ben bij mijn eerste 15 of 16 kilo aangekomen. 10 maanden na de bevalling was ik 25 (!!) kilo afgevallen en was ik te dun. Bij mij was dat puur de borstvoeding (en een zware baan misschien), ik at me het ongans.
ik ben nu ook al 9 kilo aangekomen en morgen ben ik 21 weken, ik was heel tenger en nu nog wel alleen wat uitgedijd
Bij alle 2 de zwangerschappen zo'n 26 kilo aangekomen, terwijl niet veel meer at dan anders en ging er vanzelf weer af!!
Vorige zwangerschap begon ik op 49 kilo, op het einde (36 wkn) woog ik 82 kilo! Dit was wel een 2lingzwangerschap. Nu begon ik op 52 kilo en geen idee waar ik nu op zit, denk zo n 7 kilo erbij.. Het was er bij mij met 8 weken allemaal weer vanaf op 3 kilo na..
Ik heb een hoog BMI maar toch veel aangekomen, nu 16 kilo. De VK klaagt niet en het is me ook niet aan te zien. Iedereen komt nu eenmaal verschillend aan.