Zwanger en gastric bypass

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door masrya, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Hallo dames,

april 2014 heb ik een gastric bypass gehad en sindsdien 48 kilo afgevallen.

Ik ben pril zwanger en het lijkt me leuk om in contact te komen met andere dames die in hetzelfde schuitje zitten.

Nou weten jullie zelf wel dat het allemaal kleine porties zijn die we eten, en normaal heb ik mijn laatste eetmoment rond 7 uur en zat ik echt "vol" genoeg tot de volgende dag. Echter heb ik sinds een paar dagen al dat ik laat in de avond echt trek heb, kan dat al zo vroeg in de zwangerschap? Of komt dat omdat wij al beduidend minder calorieën binnen krijgen dan een "normaal" persoon?

2. Mamsma

Mamsma Actief lid

15 okt 2013
    129
    0
    16
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geen ervaring met een gastric bypass maar dat je zo vroeg in de zwangerschap al extra honger hebt wel! Je lichaam verbruikt nu (ook al) in de eerste weken extra energie voor de zwangerschap en groei van het kindje/baarmoeder etc.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb ook een gastric bypass, en als ik ongesteld moet worden eet ik al meer laat staan als je zwanger bent 😉 Krijg je geen begeleiding meer, wel toch? (Hier 5 jaar nazorg) zou even de diëtiste in het ziekenhuis bellen.

4. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Wat fijn om te horen dat het nu al"honger" hebben normaal is. Schrok er best wel van omdat ik dat gevoel zolang niet meer gehad had en ik nog zo pril ben. Maar ook de angst om weer aan te komen.

@cathelijne ik loop bij het st. Antonius en hier levenslange begeleiding. Zijn verschillende diëtisten bij de bariatrie maar elke keer gesteggel mee omdat ik niet kan ontbijten etc. En de diëtiste die met mij meedenkt ipv mij te veroordelen is op vakantie tot eind augustus.

5. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hoi,

Hier iemand in hetzelfde schuitje 😁 .

Ik ben in mei 2014 geopereerd en 50 kilo afgevallen en nu dus zwanger.

Krijg goede begeleiding vanuit de nok en ben gelijk onder behandeling gezet van een internist om extra te controle te houden op eventuele tekorten enz

En diëtiste en internist willen dat ik nog meer ga letten op de eiwit inname , willen ze wat omhoog hebben ivm de zwangerschap maar dat valt nog niet mee als je misselijk bent om ook nog eens extra eiwitten binnen te krijgen maar we doen ons best.

Leuk dat je een topic geopend hebt want er zijn weinig ervaringsverhalen te vinden over zwangerschap en gastric bypass vond ik.

6. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Er zijn inderdaad weinig ervaringsverhalen!
    Ik heb vandaag mijn gastric bypass verjaardag! Precies 2 jaar geleden, 62 kilo kwijt geraakt... En nu 27 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Tot nu toe spelen mijn darmen erg op, verstoppingen vanaf het begin.. Daarnaast een tekort aan vitamine b12, tekort aan ijzer dus daar injecties en tabletten voor.
    Ik heb een traagwerkende schildklier, dit word goed in de gaten gehouden. Ik ben onder controle bij de gynaecoloog..
    Tot nu toe vind ik zwanger zijn best zwaar, maar dat hoeft niet aan m'n gastric bypass te liggen natuurlijk..
    Ik eet ook iets extra's, wat meer dan ik deed. Hoewel dat per dag verschillend kan zijn. Soms krijg ik niks weg!
    In het begin flink misselijk geweest, daarvoor medicijnen van de huisarts gehad...

7. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Wat leuk dat er meer meiden zijn in hetzelfde schuitje.
    En wauw jullie ook zoveel afgevallen!

Ik merk naast het extra honger hebben nog weinig.

Maar mijn diëtiste is dus nog op vakantie voorlopig maar heb inderdaad niet nagedacht over eventuele tekorten etc. Is het misschien verstandig om contact op te nemen met de bariatrie of zou dit automatisch gedaan worden omdat ik bij de gyn loop in hetzelfde ziekenhuis?

En heel erg maar zijn jullie ook zo angstig om weer bij te komen?

8. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik heb meteen contact opgenomen met t Bariatrisch centrum en sta ook daar onder extra controle...
    Ik ben erg geobsedeerd door mijn gewicht, als de dood om veel aan te komen... Zolang ik niet doorsla ga ik zo door, anders maak ik een x een afspraak bij de psych... Heb een voorgeschiedenis met een eetstoornis, dus wil wel gezond blijven :) ook tussen m'n oren!

9. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Bij mij is de angst om aan te komen er ook wel hoor, ik kan het nog wel aardig relativeren, aankomen hoort bij zwanger zijn en ik probeer gewoon goed op te blijven letten. Maar het is gewoon spannend want je wil gewoon nooit meer terug naar hoe het was.

Masrya je kan natuurlijk altijd contact opnemen met de bariatrie om te overleggen of aan je gyn vragen of ze je extra willen prikken op eventuele tekorten.

Bij mij had de nok gewoon willen overleggen met de internist over wat handig was maar die wilde mij zelf graag onder behandeling omdat volgens hem niet alle gynaecologen genoeg ervaring hebben met gastric bypass en zwangerschap. En ik vind het prima natuurlijk extra controle.

10. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Jughi ik heb ook een voorgeschiedenis met een eetstoornis dus ik kan me je gevoel heel goed voorstellen

11. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Toch ook maar een afspraak gemaakt bij het bariatrisch centrum en kan gelukkig volgende week al terecht. Normaal hier als je belt voor een afspraak kan je pas aantal weken later terecht.

Is toch wel fijn om te lezen dat jullie mijn gevoel herkennen, "normale" zwangeren klinkt dit allemaal wat vreemd in de oren merk ik.

Jullie zijn al wat verder dan ik, merken jullie nog andere dingen in de zwangerschap door de verkleining?

12. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Nog geen 5 weken en zooo ontzettend moe!
    Bij mn zoontje pas rond de 7 weken..

Hoe is dat bij jullie?

13. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Wat fijn dat je al zo snel terecht kunt.

Ik ben ook echt heel erg moe, ik hoop dat dat over paar weekjes wel weer wat beter word.

14. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Masrya hoe was het bij het bariatrisch centrum en hoe voel je je nu?

Deel Deze Pagina