Voelen van baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monalisa84, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monalisa84

7 jun 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi, ben nu 17 weken zwanger en het gaat allemaal super! Vanaf nu zou ik de baby ook moeten kunnen voelen maar nog niks gevoeld. Maak me geen zorgen verder maar ben wel nieuwsgierig natuurlijk en heb er ontzettend veel zin in om het te voelen! Het is mijn eerste :). Vanaf hoeveel weken voelde jullie het voor het eerst?

Ben benieuwd!

2. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Pfoeh met D. Voelde ik hem rond de 20 weken en deze baby al met 10 weken..
    Is dus heel verschillend.

Wanneer je denkt iets te voelen is het vaak ook de baby volgens de verloskundige

3. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Echt pas rond de 23/24 weken, maar mijn placenta ligt voor:)

4. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik wacht ook in spanning! Lijkt me zo mooi! Maar helaas ligt mijn placenta voor. Dus het kan nog wel even gaan duren. Ligt jou placenta aan de voorkant?

5. Monalisa84

7 jun 2016
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Tijdens de pretecho (het wordt een meisje!) zei ze dat mijn placenta wat te laag ligt, bij de 20 weken beter checken. Maar zou best laag voor kunnen zijn natuurlijk. Wist niet dat dit effect zou hebben op het voelen van de baby. Wel kunnen we de baby altijd goed zien en horen, of kan dat ook als de placenta ervoor ligt?

6. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    De eerste rond de 18 weken, de 2de op 10 weken. Dus ben nu vol spanning aan het afwachten.
    Maar kan van vrouw tot vrouw schelen hoor.

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik hoorde het hartje thuis al met een week of 9. Volgens de verloskundige ligt dit ook aan je postuur. Ik ben vrij slank; dus hopelijk is dat een voordeel. Maar het ligt er ook aan hoe gevoelig je zelf bent en idd dus ook de plek van je placenta. Maar ik hoefde me tot een week of 25 echt geen zorgen te maken als ik haar niet zou voelen. Vind het wel jammer want kijk er echt naar uit! Dus hoop stiekem dat ik haar eerder voel.

8. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    17 weken is nog best vroeg hoor, met de eerste. Pas vanaf 25 of 28 weken ofzo moet je de baby elke dag voelen.
    Ik voelde de eerste met 18.5 week. Nu nog niks gevoeld, placenta ligt ook voor (bij de eerste ook trouwens)

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hier ook de eerste zwangerschap en placenta aan de buikwand, toch voelde ik d'r al met 13 weken (kleine plopjes) en vanaf 17 weken voelt d'r pappa haar ook goed..overigens ook niet elke dag maar dat hoeft nog niet op deze termijn.
    Wel moet ik er vaak voor gaan liggen of handen op de buik doen om het duidelijk te voelen, anders is het enkel wat gefriemel met af en toe een licht schopje :D

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Ik ben ook 17 weken zwanger en heb haar afgelopen weekend voor het eerst gevoeld. De placenta ligt hier aan de achterkant dus ik denk dat dat ook wel meehelpt. Het verschilt enorm per persoon wanneer je het gaat voelen. Ik zou mij niet teveel aantrekken van wat alle apps en zwangerschapskalenders zeggen:).

11. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Bij onze eerste voelde ik haar rond de 16 weken. (placenta lag achter)
    Deze meid voelde ik op 12 weken links onderaan voor 2 weekjes daarna een hele tijd niet echt meer. Bleek op de echo dat zij verhuist was naar rechts boven waar mijn placenta net voor ligt.
    Sinds enkele dagen voel ik haar voetjes terug schoppen links onderaan. (19 weken 5 dagen)

Voor een eerste is het echt niet abnormaal als je die maar vanaf 24 weken ofzo voelt.. Maar kan me jouw ongeduld wel voorstellen... :)

12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Bij de eerste voelde ik het met precies 17 weken. Bij de tweede met 16 weken.

13. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    20 weken, maar wist toen dat ik hem voelde omdat tijdens de echo hij trapte en ik het zag op de echo en toen voelde hoe dat voelde, anders had ik niet geweten dat dat de baby was. Mijn placenta liftboy aan de voorkant, dus dan voel het het sowieso wat later/minder hard

14. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Bij mijn eerste voelde ik hem met 16 weken geloof ik..
    En nu tweede zwangerschap heb ik het idee de kleine al een paar x gevoeld te hebben.. plopjes en borrelen.. En vandaag echt een paar schopper oid..

15. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ik twijfelde met ongeveer 18 weken, maar wist niet precies hoe het moest voelen. Met 20 weken werd het harder en vanaf toen wist ik dat het de kleine was. Mijn placenta ligt wel achter, dus dat scheelt denk ik wel met een placenta voor.

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Eerste voelde ik, ondanks een voorliggende placenta rond 16 weken. Deze frummel voel ik vanaf een week of 11 maar lang niet iedere dag, al wordt het steeds duidelijker. Weet deze keer nog niet hoe de placenta ligt.

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter pas met 23 weken.
    Ben benieuwd wanneer ik het deze keer zal gaan voelen.

18. kar lijn

kar lijn Actief lid

5 nov 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met 13 weken voelde ik het van binnenuit
    En met 16 weken aan de buiten kant en papa voelde het met 17 ( toen werd het krachtig genoeg)

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij eerste 20 wkn, bij tweede 13 wkn (placenta's achter) en bij derde 10 wkn (placenta voor).
    Het was bij mij wel 'anders' met voorliggende placenta, maar dus niet later ;).

20. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    wat ik begreep is dat als je placenta aan de voorkant ligt je hem/haar waarschijnlijk wat minder snel voelt omdat ze door dat laagje 'heen' moeten schoppen voordat je het voelt.
    Ik weet niet of het invloed heeft op het horen/zien tijdens de controle waar je placenta ligt.
    Overigens ligt bij mij de placenta aan de achterkant, en heb ik het idee dat ik af en toe wat 'plopjes' voel als ik 's avonds op de bank lig met mn hand op mn buik. Al weet ik het niet zeker, misschien zijn het gewoon mijn darmen;). Bij de laatste controle was het zoeken naar het hartje, hij/zij had zich lekker ergens ver weg verstopt. dus ondanks dat mn placenta niet in de weg lag was hij niet heel makkelijk te vinden.
    Ben wel benieuwd wanneer je het 'echt' gaat voelen, in die zin dat mn man het ook kan voelen!

Deel Deze Pagina