Hi Meiden, 5 weekjes zwanger.. Wat spannend! Voel me eigenlijk prima mag niet klagen.. maar die opgezette buik! Het voelt echt ongemakkelijk, keihard.. Een en al lucht maar kom er niet vanaf. En ben bang dat het al opvalt! Kan dagelijks gelukkig nog wel naar toilet. Met eten let ik op, drink voldoende.. Sport 2x in de week. Herkend iemand dit? Dat het zo in de weg zit? Iemand tips of adviezen?
Dit is een veel voorkomende zwangerschapskwaal volgens mij... Ik had het ook heel erg toen al, vooral nu bij mn tweede zwangerschap. Dus inderdaad wat je beschrijft: niet alleen obstipatie (had ik helaas ook ), maar ook juist een luchtballon in je maag. Naar en bij mij ook pijnlijk. Wat mij iig níet hielp, is Rennie Defaltine. Dat is echter wel voor die klachten gemaakt, dus wellicht wil je het toch proberen? Wat me wel een beetje hielp, was vaak kleine beetjes eten, en dan heel gezond: veel vezels, fruit, groenten, meergranenproducten, yakult, lijnzaad, kiwi... Op die manier hield ik het allemaal een beetje "aan de gang". En niet te strakke kleren aan uiteraard, maar dat doe je denk ik sowieso niet, voelt naar. Het opgeblazen zijn is bij mij nu al een stuk minder (vanaf een week of 12); vooral savonds nog, en verder komt er nu een 'echt' buikje van onderaf. Sterkte!! (en gefeliciteerd natuurlijk... probeer de kwaaltjes maar als een goed teken te zien!)
Enige tip die ik je kan geven is het uitzitten... Je bent net zwanger en dus moeten je darmen plaats gaan maken voor je baarmoeder. Dit gebeurt dankzij de hormonen HCG, Progesteron en Oestrogeen wat je nu aanmaakt. Dit veroorzaakt een opgezette buik.
Dankje dames.. Heb van de osteopaat een tip gekregen om zittend je rug hol en bol te maken, daarbij kantel je je bekken en komen de darmen in beweging. Proberen waard! Grootste deel van de dag gaat het wel.. Maar soms voelt het echt alsof ik ga barsten!