Zijn dit indalingsweeen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flixbilly, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dag dames,

Weer maar eens een vraagje van mijn kant maar ik kon het antwoord niet vinden op internet want dan lees je zoveel verschillende verhalen. Het is voor mij het eerste kindje dus het is allemaal nieuw en spannend voor mij.

Ik ben 31 weken zwanger en ik heb sinds gisteravond een ongesteldheidsgevoel in mijn linker lies.
    Toen ik naar bed ging had ik nergens meer last van maar vanmorgen toen ik een tijdje uit bed was begon dit gevoel weer.
    Na een tijdje trekt dit gevoel wel weer weg maar het is wel een gevoel dat ik nooit eerder in de zwangerschap heb gehad en het komt alleen aan de linkerkant voor.
    Zouden dit al indalingsweeen kunnen zijn of is het daar nog te vroeg voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sabrina

2. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik was nog wat vergeten te zeggen. Soms trekt dat zeurderige gevoel door naar links in mijn onderrug.

Groetjes

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Tsja, lastig te zeggen, mij zegt het niets terwijl ons kindje al wel helemaal ingedaald is.
    Mijn vk vertelde dat het ook nog steeds je banden kunnen zijn.

Wat ik van het indalen voelde waren pijnlijke harde buiken en felle steken in mijn vagina (alsof er in geprikt werd). Maar geen ongesteldheidspijnen.... niet in m'n lies en ook niet in m'n rug.

4. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Nee het zijn geen steken gewoon een drukkend gevoel. Net of je ongesteld moet worden. Ik heb het nu ook aan de rechterkant heel vreemd.
    Het kindje beweegt verder goed.

Meer meiden die deze ervaring hebben?
    En wat kan je er tegen doen.

Groetjes Sabrina

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Lijkt me raar dat je nu al indalingsweeen hebt met 31 weken..
    Het kan zijn dat je kleintje wel wat meer tegen je bekken aan gaat duwen en dan krijg je last van je stuitje/onderrug en soort ongesteldheidsgevoel.

6. marieki

marieki Niet meer actief

ik heb vannacht veel harde buiken gehad en echte krampen in mijn onderbuik en liezen. Heel vervelend. Gelukkig hield het vanochtend op anders had ik zeker de gyn gebeld. Op internet lees ik wel dat indalen bij de eerste volgens de ene site bij 28 weken kan beginnen, volgens een andere site bij 32 en alles daar tussenin. Tsja, kan er niet zoveel mee. Zolang beeb goed beweegt en die krampen niet terugkomen maak ik me maar niet druk maar het was wel apart!

7. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik heb met 25w6d indalingpijnen gehad. Die voelden precies als een messteek in mijn vagina.
    Wat jij beschrijft lijkt me eerder bandenpijn te zijn.

8. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Bedankt voor de reacties. We wachten gewoon rustig af.

Groetjes

9. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik had vorige week last aan de rechteronderkant van mijn buik waarbij de pijn uitstraalde naar mijn rug en bovenbeen. Het was een beetje een golvende pijn. Soms was het een paar minuten weg en dan zat het er weer. Ik denk dat er een spier of zenuw bekneld zat ofzo. Na 2 paracetamolletjes was het weer over. Zolang het maar aan 1 kant zat, maakte ik me er niet druk om.

10. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    hoezo raar? bij mijn vorige 2 zwangerschappen waren de kids ook met 31 weken ingedaald.

Bij mij waren het overigens ook van de felle pijnlijke steken.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe jij het beschrijft ts, heb ik ook hoor, alleen bij mij trok het niet echt naar mn rug maar meer naar mn bovenbenen. Voor de rest klinkt het hetzelfde. En met tussenpozen net als weeën.. ik denk dus dat dit wél indalingsweeën zijn.

12. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Het is met tussenpozen dat klopt. Ook gaf een collega vandaag aan dat mijn buik lager lijkt dan eerst. Is het verstandig dat ik contact op neem met de verloskundige? Of hoort dit er gewoon bij en kan het geen kwaad.

Groetjes Sabrina

13. Habeebah

Habeebah Actief lid

23 mrt 2010
    213
    12
    18
    Vrouw
    ik heb dit ook maar weet bijna zeker dat et bij mij met mijn bekken te maken heeft.. de klachten die je noemt kunnen daar namelijk van bekkenpijn komen.. lies, schede, bovenbeen...

anders ff contact op nemen zodat je het zeker weet

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als het niet regelmatig (genoeg) is, zou ik niet bellen. Tenminste haha Ik heb nog niet gebeld ;) Dit heeft niks met mn bekken te maken, t voelt echt als een beginnende wee hoor.

15. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Het duurde bij mij maar een paar uur, daarna was het over en heb ik het niet meer gehad. Het is zo gek dat het maar aan 1 kant zit/zat. Rottig he al die rare pijntjes en kwaaltjes waar je soms zo onzeker van kunt worden...:) Wat gebeurt er toch allemaal van binnen?!

16. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Er gebeurt zoveel met je lichaam. En het is allemaal zo nieuw want het is mijn eerste kindje. Allemaal erg spannend dus.

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog even af en als het met regelmaat terug komt dan neem ik toch contact op met de verloskundige tot nu toe geen kwaaltjes meer gehad. Ben benieuwd wat er nog komen zal.

Groetjes Sabirna

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je collega zag dat je buik er toch anders uitziet is het een grote kans dat het toch indalingsweeen zijn ja. Ik ervaar dit zelf als stekende pijnen in mn schaambot en vagina, echt alsof er met een mes gestoken word, maar toch ook wel veel harde buiken en ongesteldheidspijn. Ik heb een weekend erg veel last van voorweeen gehad, na het weekend zei mn schoonmoeder "Wat is er met jou buik gebeurd?" die zag er ineens heel anders uit! Zelf zien we dat niet zo, omdat we die buik heel de dag zien...

18. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik heb sinds vanavond het gevoel ongesteld te moeten worden terwijl ik morgen 33 weken zwanger ben.
    Wie weet waar dit mee te maken kan hebben en of dit gevoel vaker voorkomt rond dit termijn.

Groetjes Sabrina

19. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien heb je wel een blaasontsteking? Zo voelde het bij mij nl wel ondanks dat ik geen branderig gevoel had met plassen.
    En een blaasontsteking kan weer vroegtijdige weeen opwekken, dus zou het even testen als ik jou was.

Hoop dat het meevalt, beebje moet nog 4 weken blijven zitten ;)

20. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Zou het eventueel ook met indalen te maken hebben?

Het gevoel is nu weer helemaal weg. Ik vind dit echt raar. Maar het zou er wel bij horen.

Groetjes

Deel Deze Pagina