Hallo dames, Hierbij mijn vraagje. Ik heb ongeveer 8 of 9 dagen geleden (dus vorige week maandag of dinsdag) mijn eisprong gehad. Sinds ongeveer vorige week donderdag heb ik last van zeer gevoelige borsten (alsof ze beurs geslagen zijn) en heb ik wat 'steekjes' onder in de linkerkant van mijn buik. Vorige maand had ik dat ook maar toen was de periode van 'pijntjes' korter (en ook links onderin). Weten jullie waarop dit kan duiden? (ben sinds januari bezig met zwanger worden en van de pil af en steeds een keurige cyclus van 26-28 dagen). Alvast heel hartelijk bedankt voor een antwoord !! Helga
Hoi Helga, De klachten die jij benoemt kunnen horen bij de twee grootste oorzaken: je menstruele cyclus of een zeer prille zwangerschap. Er zijn meerdere oorzaken maar die voeren te ver door, voor dit moment. Het is eigenlijk een kwestie dus van afwachten. Mocht je niet meer ongesteld worden en de test is positief dan ben je zwanger. Mocht je weer ongesteld worden, dan zijn het hoogstwaarschijnlijk klachten die horen bij jouw menstruatie cyclus. Sterkte, hopelijk ben je snel in verwachting, groetjes, Japke