hallo, zijn er mensen die ervaringen hebben met bevallen in het b.eatrix zh g.orinchem? sorry voor de puntjes maar volgens mij mag ik het niet zonder tyen op het forum.. vandaar ik ben wel erg benieuwd naar het beleid daar. en hoe de verpleegsters etc met je omgaan, en hoe de verloskamers eruit zien etc. ik weet dat er open avonden zijn maar helaas zit ik thuis vast gekluisterd vandaar dat ik hier om ervaringen vraag. ik heb van een paar mensen gehoord dat de hulp bij borstvoeding niet zo super is. en dat de verpleegsters erg pucherig en bot kunnen zijn. maar vraag me af wat hiervan waar is.. ik ben benieuwd naar jullie ervaring
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de verloskunde/kraam en kinderafdeling van het Beatrix zkh. Nu was mijn bevalling niet volgens het boekje (voor zover een bevalling natuurlijk volgens het boekje gaat) en heb ik een gedeelte van mijn kraamtijd op de kinderafdeling doorgebracht (maar wel met verzorging vanaf de verloskunde/kraam-afd). Ik had natuurlijk al aardig wat ervaring met borstvoeding geven, maar bij een prematuurtje is alles toch weer anders. Alle hulp, ook van de lactatiekundige, hierbij gehad. Dus nee, wij hebben alleen maar goede ervaringen.
2 keer daar bevallen en niet zo goed bevallen. tijdens de bevalling veel verschillende gezichten gezien. ik kreeg een catheter in mijn .....omdat ze dacht dat ik veel had gedronken en een volle blaas had. ik heb haar gezegd dat ik écht bijna niks had gedronken, maar nee hoor......zonder pardon werd ik op mijn rug gelegd en werd er flink op los geprikt met de catheter. er kwam niks uit (geloof me dan!!) en in de loop van de week had ik een fikse blaasontsteking.:x uiteindelijk wilden twee leerlingen me gaan hechten met 1 hechting en verdovingsspray, toen de gediplomeerde vk binnenkwam. gelukkig, want er was wel wat meer dan 1 hechting nodig! toen ik eenmaal op de afdeling lag, zag ik niemand meer. na een paar uur naar huis en ik hoorde de vpk tegen elkaar zeggen dat het bed niet verschoond hoefde te worden, ik had er tenslotte maar even in gelegen bij nr. 4 bij toeval in het a.mphia in breda bevallen en daar vond ik alles super goed!! toch denk ik dat je bij elk zh positieve en negatieve ervaringen zult horen. het is altijd een momentopname. ik heb ws twee keer pech gehad en in breda geluk
woow dat klinkt inderdaad niet zo heel best nu heb ik inderdaad meer van deze verhalen gehoord over het zh. helaas heb ik niet de keus om naar breda te gaan. omdat de vk enkel contacten heb met het zh is gkum. ook loop ik nu tijdelijk oner controle bij gyn. dus is nog even afwachten wie de bevalling doet de gyn of de vk.. en idd gehecht worden door 2 leerlingen zit je niet op te wachten.. je word al zo overrompeld dat je het liefs zo weinig mogelijk gezichten ziet. en zo min mogelijk gefrummel aan je lichaam. ik moet het nog gaan ervaren dus hoop dat het goed gaat. en stiekum hoop ik dat mij eigen vk de bevalling leid dus dat ik niet al teveel te maken heb met het zh zelf. en stiekum hoop ik ook dat ik na de bevalling naar huis mag. maar dat zal er wel niet inzitten denk ik. ik ben namelijks drager van gbs. ( streptoccen ) dus mischien als het blijkt met 36 wk uit urine dat het aktief is dan moet ik aan antiibotica infuus tijdens weeen en zoiezo 24 uur blijfven pff.. ik zie er best wel tegenop.
Ik ben er alleen geweest voor een extra controle ivm bloedverlies. De verpleegkundigen etc waren erg aardig! Ik zou er ook gaan bevallen, maar het ging een beetje snel. Ik kreeg mijn eerste perswee al toen ik naast mijn bed stapte, dus ben uiteindelijk niet in het ziekenhuis bevallen maar in mijn eigen bed
ooh hihi tjah dan heb je niet veel keus inderdaad. soms zeg ik weleens tegen mijn man ik beval liever thuis want stel je voor dat ik het zh niet haal. maarja aangezien dat ik een laagliggende placenta heb ( en de kans bestaat dat ik een keizernee moet ) en omdat ik gbs drager ben denk ik toch dat het verstandiger is om in het zh te bevallen. en als ik vroeger beval heb ik al helemaal geen keus denk ik. maar goed daar gaan we nog maar niet vanuit. p.s heb je een badkamer in de verloskamer? of is dat op een andere afdeling?
nee, dat was nog zoiets! daarvoor moest ik (in mijn blote kont) de gang (aparte gang met verloskamers) oversteken
dat meen je niet!! getsie dan voel je je niet echt op je gemak denk ik. dan doen ze maar een handwasje eerst hoor hihi dat ik wat aan mijn bibs kan trekken. want in mijn blote billen de gang door uuhh
mij werd geadviseerd een poosje onder de douche te gaan zitten om de weeën op te vangen, dus voor ik het wist liep ik in mijn (halve)blootje op de gang!
Geen ervaring mee. Maar kun je niet naar Nieuwegein of woon je daar te ver vandaan? Daar heb je echt een bevallkngscentrum, alnatal heet het geloof ik. Daar zouden wij naar toe zijn gegaan als het thuis niet was gelukt!
nee dat is helaas een tikje tev er weg dat zal voor ons denk ik 3 kwartier uurtje rijden zijn. en gkum een kwartierje. en onze vk doet enkel bevalling in gkum helaas .
Bij lydia ben ik ook in gorinchem bevallen. En zou er best nog een keer heen willen. Dat mijn humeur ernstig te lijden had konden hun tenslotte ook niks aan doen savonds heerlijk een paar uur in bad gezeten (alleen jammer dat er geen wc in/bij die badkamer is). Op verloskamer idd geen douche ofzo, maar ik werd in een rolstoel gezet in een laken en zo ff gang over naar eigen kamer waar ik kon douchen. Kwa gyn's... Heb een vrouwtje gehad (namen weet ik neit zo uit mn hoofd) met vingers als wilgentakjes, was echt een tang. Voor de week erop afspraak verzet omdat ik dr niet nog een keer wou. Toen kreeg ik een man met handen zo groot dat je denkt "hoe kan die oooooit voelen!" maar die deed me veel minder pijn en gaf tenminste antwoord op je vragen
had je de douche op je eigen kamer? en ging je tijdens de weeen in bad? ik ben gbs drager dus ik denk dat ik dat niet mag ivm met de bacterie overgeven aan baby. hahaha ja die gyns schijnen niet allemaal super te zijn. de meeste hebben liever mannelijke gewoon omdat ze vaak veel zachter qua aard zijn. en wat rustiger. vrouwen zijn idd vaker krengen
Sta daar ook onder controle. Vriendinnen zijn daar ook bevallen, hellp en hoge bloeddruk. Geen klachten gehoord. Het is wel een ziekenhuis waar mensen worden opgeleid,dus je hebt kans dat een leerling meekijkt. De verloskamer weet ik niet,maar de kraamkamer was fijn (ben op kraamvisite geweest) Bed voor papa en eigen sanitair. Ruimte om het 'zelf' te doen. Met mn controles keek er soms een leerling mee, dit is me altijd gevraagd. Ik vind het niet storend. Maar ben pas op de helft,dus hoe de rest word??
Heb geen ervaring met t Bea zh. Heel bewust niet! Ik heb zo ontzettend veel slechte verhalen gehoord (1e hand) over dit zkhuis.. :x Never nooit niet dat ik daar zou willen bevallen (mocht je meer willen weten pb me maar)... Ik heb er mn hele zwangerschap lang discussies over gevoerd met de vk dat ik daar dus niet ging bevallen... Ben naar t Antonius in Nieuwegein gegaan en daar zou ik elke dag wel willen bevallen... Bij wijze van dan...
hoi, Ik heb nog geen ervaring mbt bevallen zelf en de verloskamers daar. Ik heb zelf wel mindere tot slechte ervaringen met het zh. Mijn vriend had een potje bij de ha ingeleverd en daar kwam uit dat er geen zaad in zat. We werden doorgestuurd naar be. Zh. Daar bij de uroloog en die vertelde dat bij me vriend in ieder geval alles zat. We moesten maar een afspraak bij de gynaecoloog maken. Dat hebben we gedaan en toen we daar kwamen begonnen ze over adoptie. Wij werden erg boos aangezien we wilde weten waarom mijn vriend geen zaad had. Werden verteld dat we naar een andere gynaecoloog doorgestuurd die ons kon helpen. Na weer wat weken wachten konden we daar terecht en die vroeg dood leuk wat we kwamen doen omdat we bij de uroloog moesten zijn. Uiteindelijk weer terug naar een uroloog die vertelde ons dat ze ons ging doorsturen naar het Erasmus in rdam. Een afspraak in het Erasmus gehad en we wisten wat er aan de hand was. Mijn vries had geen zaadleiders. Dit is een van de voorbeelden die we hebben. Wij zelf hebben aan de verloskundige nu doorgegeven dat we daar niet heen willen en naar breda gaan. Als de verloskundige daarin niet mee zou gaan zouden we een andere zoeken. Gelukkig werkt onze verloskundige er aan mee en snapt dat we niet naar gorinchem willen. Wel hebben we afgesproken dat mocht het spoed zijn en echt niet anders kan dat het dan wel gorinchem wordt maar liever niet! Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik lees dat ik dus niet de enige ben met slechte ervaring! Succes!
ook al niet zon goed verhaal. ik heb ook zitten twijfelen of ik niet breda zou willen bevallen. daar schijnt in het a.mphia een soort centrum te zitten. heel zelden doet de vk van mij daar bevallingen met hoge uitzondering.ik zou het nog eens met haar kunnen bespreken..
Maar dan is Nieuwegein toch dichter bij? Ik weet niet welke Vk je hebt maar die van mij doet in principe ook in het Bea de zkh bevallingen maar je mag zelf de voorkeur voor zkh door geven bij ons.
Ja hier en ik vond het super<3 Hele lieve vk die het overnam van de mijne omdat ik een ruggenprik kreeg en een lieve verpleegster. Ik kwam om 11 uur in de avond aan en heb gelukkig pas om 8 uur in de ochtend personeelswissel gehad toen lag ik al schoon en fris met mijn zoon op de kamer. Echt waar geen negatief punt te geven. Ja ik kreeg vanalles in me geprikt en geplakt toen in binnenkwam: bloedrukmeter band om me buik voor de baby hup doos bloot catheter erin vanwege ruggeprik die ik ging krijgen. O en toch maar een draadje op het hoofdje van mijn zoon want die band meete slecht. Infuus erin voor vocht. Zo daar lig je dan. Komen 2 man je ruggeprik zetten helemaal vrolijk ikke schreeuwen(zat al uren in een weeenstorm) maar hij werkte zo snel dat ik al gauw mee kon lachen. Na de bevalling ook heerlijk gewassen op bed en later onder de douche na 2 uurtjes ofzo. Al met al heel leuk en fijn Groetjes