Verhoogd hormoon in bloed gevonden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renaat83, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ik werd gisteren gebeld door de verloskundige, de uitslag van de combitest was helemaal goed geen verhoogde risico dus dat is erg fijn.
    Alleen nu is er uit mijn bloed gekomen dat 1 hormoon een te hoge waarde aangeeft, en dit kan aangeven dat het kindje een hartafwijking heeft. Het hoeft niet natuurlijk maar is toch wel spannend. Ik krijg nu met 16 weken een uitgebreide echo en hoop dat we daar op kunnen zien dat er echt helemaal niks aan de hand is. Iemand hier ervaring mee toevallig?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen ervaring maar wat vervelend dat jullie nu 6 weken in onzekerheid zitten. Proberen om er niet elke minuut aan te denken hoe moeilijk dat ook is...

3. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt Frannie,

Hoe gelukkig nog maar 1,5 week in onzekerheid te zitten heb met 16 weken een echo.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wel spannend! Hopelijk is het niets.
    Gelukkig was je combinatietest goed. Toch weer een zorg minder.

Bij mij was de berekening ook prima, maar 1 van de eiwitten die getest worden was erg laag. Dit kan vroeggeboorte en placenta-insufficientie tot gevolg hebben. Gelukkig nergens last van gehad.
    Bij jou hoop ik dus net zo iets...

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Oh ik lees verkeerd dacht dat je op de 20wkn echo moest wachten gelukkig maar!

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Geen ervaring maar ik wens jullie wel veel sterkten

7. vlin85

vlin85 Lid

20 jan 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Offtopic: sorry misschien ligt het aan mijn hormonen, maar waarom moeten sommige mensen overal op alle topics reageren.. Als je niks zinnigs te melden hebt?

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hahaha! Ooit wel eens van dat gezegde over die pot en die ketel gehoord, Vlin85?
    Zullen idd de hormonen zijn ;)

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Omdat ik nu voor het eerst tijdens de zwangerschap zelf in enorme onzekerheid zit en dit nu begrijp... dus weten dat er iets niet goed kan zijn maar niks te kunnen en af te moeten wachten. Daarom...

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En je kan meelezen en niets zeggen of iemand even een virtueel hart onder de riem steken...

11. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ja en dat ga ik nou net ook doen ;) Heb verder niks 'zinnigs' te zeggen maar hoop dat alles oke is meid! Die onzekerheid moet echt hard zijn :(

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zullen we het daar maar op houden dan (die hormonen?;) is dit zinnig dan?)

lekker een topic niemand die ervaring heeft en dan dus niemand die reageerd. het lijkt me juist fijn dat je in tijd van zorg zoals ts nu. je ook gewoon steun krijgt!

TS ik hoop dat het niks is en veel sterkte de komende tijd met wachten.

13. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ikzelf niet maar mijn schoonzusje. Zij had ook een bepaalde waarde in haar test toen met ook een verhoogde kans op een hartafwijking. Zij heeft toen ook een aparte echo gehad en die was helemaal goed. Als wij het over hetzelfde ziektebeeld hebben is de kans minder dan 3 procent dat er echt wat aan de hand is.

Ik wens je veel sterkte meis. Dat wachten is zo beroerd.

14. vlin85

vlin85 Lid

20 jan 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Oke, misschien plaats ik mijn reactie wel in het verkeerde topic :) sorry dat offtopic ging en weer ga..
    Stomme hormonen, soms ben ik echt een heks.

15. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ik denk dat dit hetzelfde is kniks fijn te horen dat alles goed is afgelopen bij jou schoonzusje , is toch weer positief, en vind het ook erg lief dat meiden een hart onder de riem steken.

Deel Deze Pagina