Hoi, Ik ben momenteel 29 weken zwanger en heb heel erg last van benauwtheid, mijn buik drukt op mijn maag en heb de heledag het gevoel dat ik moeilijk ademt. Hoe kan ik hiermee beste omgaan en zijn er meerdere meiden die hiervan last hebben moeilijk adem halen... Ik vind dat het steeds erger word gelukkig zijn die super warm dagen voorbij want in die tijd viel ik bijna flauw van de warmte. Groetjes, ANGEL24
Ja, ik heb 't ook... Vooral met warmte inderdaad. Van mij mag 't weer koeler worden, want dan gaat 't een stuk beter.... Ik doe 't vooral maar erg rustig aan...
Heb er ook last van. Soms echt het gevoel te gaan hyperventileren. Het helpt bij mij om goed recht te gaan zitten of staan en even te proberen mijn ademhaling naar mijn buik te sturen. Even gericht ademhalen dus...succes!
Wat ik nog steeds doe is op de bank half gaan liggen met andere woorden een paar kussens in je rug en hangen in de bank haha Dan houd het benauwde op Je zal het nog veel vaker krijgen het ligt echt niet aan verkeerd ademen het is je kleine die hoger gaat liggen Dus geef je lijf de ruimte om hem/haar te laten draaien
volgens mij zijn er niet echt tips voor, gewoon doorblijven ademen hahahahaaha. zodra de baby gaat zakken krijg je vanzelf minder druk tegen je maag, je moet het rustig aan doen en overal je tijd voor nemen dan je ademhaling niet sneller gaat. neem een kijkje op de link hieronde het is een leuke site, ik ben dan nog niet zwanger maar ik ben wel al aan het rondkijken en het ziet er erg leuk uit allemaal!!! Ik heb dan wel laatst iets gekocht voor een vriendin en zij was super enthousiast. succes verder en geniet ervan he!!! het is zo voorbij hoor!!!! en dan mis je het !!!
Ik heb het ook, mijn neus is ook een beetje verstopt en ik heb soms echt een "fluitje" in mijn neus. Best lullig als ik ineens zachtjes moet grinniken... dan hoor je dus dat piepje. Ik stoom af en toe, dan blijft de boel goed open en ik wilde bij de drogist van die anti-snurkstrips halen, dan heb ik misschien wel een betere nachtrust. En inderdaad rustig via de buik ademhalen werkt ook goed.
hier ook last van... geen gefluit uit mijn neus (sorry Marlett; ik neem je helemaal serieus, maar het staat er grappig) maar wel kortademig... hoort er ook bij denk ik maar! Ik vind het vooral erg vervelend als ik (veel) praat, dan wordt het erger. En zingen lukt niet zo meer....
ik krijg het ook steeds benauwder..... ben ook super snel buiten adem! als ik niet rechtop zit krijg ik minder lucht en als ik net gegeten heb, krijg ik het vreselijk benauwd. niks aan te doen allemaal, gewoon volhouden.
Ja, ik ook... Maar als ik persé op de bank wil hangen duw ik kussens in m'n rug, dat helpt 'n beetje...
Grappig ik wou hier net een topic over openen... ik heb het namelijk ook. En ik ben ook op zoek naar tips. Dus ik lees even mee.
Ik heb dat ook steeds. Bij mij helpt het als ik zorg dat ik, als ik ga liggen, een beetje achterover hang, zeg maar, met kussens in het holletje van mijn rug. Eigenlijk een beetje overstrekt, dus, en dan gaat het goed. Die benauwdheid komt dan nog wel terug bij een harde buik, maar dat is maar even. Dat vind ik minder erg omdat ik weet dat het tijdelijk is
Ook ik heb t superbenauwd met bepaalde houdingen, komt erbij dat ik ook nog eens astmatisch ben en nu ook nog eens een verkoudheid heb opgelopen...
heb er zelf ook last van.. Ontzettend vervelend.. Rechtop zitten werkt wel goed maar na een kwartier zitten word de benauwdheid weer een stukje erger.. Steeds veranderen van houding is het enige wat mij helpt.. Slapen is echt een probleem aan het worden,, val nu zittend in slaap, liggend wil gewoon niet meer (komt ook omdat geen houding meer echt lekker ligt)
@ Roeltje, ik vond dat slapen een probleem werd met 33 weken. Ik kreeg ontzettend veel last van mn heupen 's nachts, ik werd geadviseerd met een kussen tussen mn benen te slapen, sindsdien heb dr geen last meer van. Het wordt steeds moeilijker om een houding te vinden door maagzuur, rugpijn, benauwdheid. ik slaap nu half zittend in bed, eerst kon ik het echt niet, nu heb ik geen andere keuze. Doorslapen is ook een probleem als je 5x moet gaan plassen, dus daarom drink ik ook heel weinig na 9 uur 's avonds
Hoi, Ik heb er ook last van! Ik ben nog niet zo ver als jullie, maar ja, het zijn er 2 die de ruimte innemen.. Ik lees dus even mee!
@sharmin: ik slaap elke nacht nog gewoon door, op een enkele nacht na natuurlijk, dat van dat kussen ga ik vanavond ook proberen, vriendlief komt a.s. vrijdag pas thuis dus kan mooi experimenteren, die zou zich compleet in een scheur lachen haha.. en die benauwdheid, ja hopen dat het over gaat (na de bevalling)
Sjeetje wat een ellende he! Ik heb er ook last van, maar jullie zijn welvroeg hiermee. Hopelijk wordt 't nog minder! Hier dus ook een benauwd gevoel. Vannacht werd ik zelfs duidelig in bed ervan... Het is denk ik een kwestie van hopden dat de baby snel daalt... Maar ook dat gevoel dat ie je bloeddoorstroming "belemmerd" op de een of andere manier. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat gevoel alleen als ik op mijn rug lag. Nu heb ik dat ook op mijn zij. Ik ben het een beetje beu en blijf liggen... En dan gaat het vanzelf weer beter. Maar de ene zij ligt beter dan de andere zij. Ach ja het hoort erbij zullen we maar zeggen! Groetjes, Fientje