Lieve meiden, Ik heb twee dagen terug voor het eerst positief getest en volgens de boeken betekent dit dat ik uitgerekend ben op 26 mei 2015 . De andere groepjes zitten al giga vol en ik zou het erg gezellig vinden om met andere nieuwe mama's in contact te komen die rond dezelfde datum uitgerekend zijn en dus waarschijnlijk ook één dezer dagen een positieve test in handen krijgen. Alvast gefeliciteerd in ieder geval!! XxX
Hoi sanne, Gefeliciteerd ik zie dat je 2 eitjes had, dus kans aanwezig op een tweeling? Ik ben volgens mijn eigen berekening 17 mei uitgerekend maar kan ook wat later zijn. Hoe gaat het met je? Voel jij je goed?
Mommy2015 de kans op een tweeling is inderdaad aanwezig. We hebben 8 oktober onze eerste echo, dus dat is zeker wel even spannend. Ik ben eerlijk gezegd vooral heel onzeker of we 8 oktober wel gaan halen.. Woensdag had ik een positieve test in handen en vanmorgen heb ik opnieuw getest om te zien of deze op zou lopen. De test was echter lichter als woensdag... Gisteren had ik ook heel erge buikpijn en ik ben nu zo ontzettend bang dat het verkeerd zal gaan. De gyn zegt echter dat zolang er geen bloeding aanwezig is er geen sprake is van een miskraam, maar we moeten het dus echt even afwachten.. Verder heb ik wel veel zwangerschapsklachten (misselijk met buien, al twee weken pijnlijke borsten, buikpijn). Hoe gaat het bij jou? Veel klachten? En wanneer mag jij je wondertje voor het eerst zien?
Aaah nee probeer positief te blijven! Ga duimen voor je dat de krampen minder worden. Had je de zelfde test gedaan of een andere merk? Misschien morgen ochtend weer een test doen? Ik heb eigenlijk geen klachten behalve gevoelige borsten. Vind het daarom ook moeilijk om te geloven dat ik zwanger ben. Heb nog geen echo gepland want zit momenteel in het buitenland. Ik kom rond 10 weken naar Nederland voor een termijn echo maar denk dat ik niet zo lang kan wachten dus miss dat ik hier rond 8 weken een echo laat maken. Is het je eerste zwangerschap! Blijf positief
Het is mijn eerste zwangerschap ja. Ik zei net ook tegen mezelf; Het komt goed! Geen paniek! Over 9 maanden hebben wij gewoon een mooi prulleke in ons armen. Het hielp een beetje, haha! De gyn zegt even niet testen tot volgende week vrijdag. En inderdaad geen bloeding, geen paniek. Herken jij dit ook een beetje die angst? Of heb je al meerdere kinderen? In het buitenland? Woon je daar of op vakantie?
Ja ik herken de angst zeker. Bij mij is het eigenlijk per dag wisselend. De ene dag kan ik me heel zwanger voelen en heel positief en de andere dag denk ik dat alles mis gaat. Helaas kunnen wij vrij weinig doen dus hopelijk doet ons lichaam het juiste Het is ook mijn eerste zwangerschap dus alles nieuw. Ik woon in het buitenland (italie) maar heb mijn verzekering nog niet rond dus beetje lastige situatie. Heb net een ticket geboekt zodat ik rond 10 weken in nederland ben alleen vind het heel lastig om zover vooruit te kijken. Heb je. 8 oktober ook een echo of alleen intake?
Goedemorgen mede-zwangere. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik heb gisteren een positieve test gehad. En als ik goed geteld hebt uitgerekend op 25/5. Erg pril nog allemaal. Maar zo onwijs blij. Na bijna een jaar bezig te zijn is het eindelijk gelukt.
Jub, gefeliciteerd wat een goed nieuws! Snap dat de blijdschap groot is na een jaar bezig te zijn. Hoe voel jij je? Klachten? Vanacht werd ik wakker met krampen en pijn in me rug dus was erg bang dat ik ging bloeden, gelukkig niks te zien maar wat een spanning weer!
Wat onzeker kun je worden met al die klachten nietwaar? Gelukkig is het goed gegaan. De krampen zijn hoogstwaarschijnlijk omdat je baarmoeder nu ook flink aan het veranderen is. Ik heb last van een opgezwollen buik en ook een naar gevoel onderin mijn buik. Het is mijn tweede zwangerschap. En vannacht slecht slapen maar meer van blijdschap. Nemen jullie vitamines voor mama's?
Ja precies het hoort er vaak bij maar soms kan ik het even niet meer relativeren en schiet ik gelijk in de stres Wat leuk je tweede zwangerschap, heb je al een zoontje of dochtertje? Hoe oud? Nee ik slik alleen foliumzuur. Ben heel bewust met voeding en eet genoeg groente en fruit per dag dus vind het voor mij overbodig.. Slikken jullie het wel?
Ik begrijp het helemaal. En met een tweede zwangerschap is het echt niet minder. Wij hebben een zoontje van 4 jaar. En ik slik ook alleen foliumzuur. Ik stond gister bij de Etos te kijken namelijk wat er allemaal aan vitamine aanvulling te verkrijgen is. Maar je hebt gelijk, als je bewust met je voeding bent is het prima toch. Ga jij je aanmelden bij Moeders voor moeders? Ik zit er aan te twijfelen. Lijkt me zo'n gedoe maar wel weer mooi dat je andere ermee kunt helpen. Heb je al een eerste afspraak staan bij een verloskundige? En zijn er al mensen om je heen die het weten of wachten jullie nog even af?
He dames, Ik ben er eergisteren positief getest van onze 2de kindje. De eerst is nu bijna 9 maanden oud. Aangezien het bij de eerst meer dan 3 jaar heeft geduurd en uiteindelijk met behulp van IVF is geboren. De kans op dat het natuurlijk lukte ook erg klein was zijn we bij nummer 2 gelijk naar het zkh gestapt. We hadden verwacht dat we niet gelijk konden beginnen en dat het ook niet de eerst poging raak zou zijn wat bleek beide waren niet waar. Nu krijgen we 2 kinderen kort op elkaar wat wij ook niet erg vinden. Omdat ik zwanger ben geworden via IVF heb ik de eerst echo met 7 weken op 9 okt, daarna is even de vraag of ik naar de verloskundige ga of in het zkh blijf lopen aangezien mijn vorige zwangerschap wel wat problemen heeft gekend. Ik wil dus graag met jullie mee schrijven. Mijn uitgerekend datum is mijn verjaardag 27 mei.
Mommy grappig dat jij in Italië woont. Ik ben daar nu op vakantie. Ik word elke ochtend wakker met menstruatie buikpijn. Had ik bij de eerst ook en toen heb ik zelf nog bloed verloren ook Bij mijn miskramen had ik zulke krampen dat ik niet meer kon zitten. Als het gaat om vitamine dan is orifame wel een goede. Kun je alleen online krijgen. Is vitamine die ze in buitenland vaak voorschrijven. Mvm ik ga weer mee doen. Ik heb het vorige keer ook gedaan. Ondanks de misselijkheid viel het te doen. Wel doe ik het alleen overdag. Verder een hele mooie doek gekregen die veel gebruikt is.
Hallo Hyper, gefeliciteerd met je zwangerschap en wat fijn dat het deze keer snel ging. Geniet ervan! Ondanks de pijnklachten. Leuk dat we allemaal rond dezelfde datum zijn uitgerekend. Ik heb nog geen eerste afspraak staan. Moet nog een vk bellen maar dat komt wel.
Jub, ik zou graag mijn steentje bij willen dragen en me aanmelden bij moeders voor moeders maar vanuit Italië heeft het weinig zin tegenwoordig zijn er zoveel pillen die je kan slikken dat je er gek van word! Tot wanneer moet je foliumzuur eigenlijk slikken? Bij ons weten mijn ouders en zus het en vriendinnen die ook bezig zijn met wie ik veel deel, morgen gaan we bij mijn schoonouders langs, ben heel benieuwd hoe die reageren. Jullie al verteld aan iemand? Hyper, gefeliciteerd wat fijn dat het nu zo snel raak is. Ook wel heel leuk om ze snel achterelkaar te hebben! Wat fijn dat je zo snel terecht kan voor een echo. Hopelijk zit je wat zuidelijker in Italië want hier in het noorden is het grijs weer. Ik heb gister een ticket geboekt voor de week als ik 10 weken ben zodat ik daar de echo krijg en ga hier met 7,8 weken naar een privékliniek voor een echo. Moet alleen nog bellen. Leuk dames dat we allemaal in dezelfde periode zitten Sanne, hoe is het met jou??
Hoi Dames mag ik ook meeschrijven? Ik heb gisteren positief getest van ons 3de kindje. De eerste is 7 en de tweede is net 2 geworden vorige maand. Ik ben zwanger geworden mbv clomid. De vorige cyclussen heb ik ook pregnyl gebruikt maar nu mocht dat niet omdat ik 4 follikels had. We mochten het wel zonder proberen.. En nu is het gewoon gelukt Ik ga maandag bellen voor een echo. Ik mag ook rond de 7 weken komen. Ik ben heeeeeel benieuwd..
Mavi derya, jij ook van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat het gelukt is zonder clomid Wanneer ben je uitgerekend? Leuk trouwens een derde.. Wat heb je al zoontje(s) of dochter(s)?
Ik heb wel clomid gebruikt maar geen pregnyl om mijn ei te laten springen.. Zonder clomid gaat helaas niet lukken want dan heb ik geen eisprong.. Ik heb 2 jongens. Dus ben benieuwd wat het nu wordt Ik ben ongeveer 28 mei uitgerekend.. Wat leuk mommy2015 dat je in Italie woont. Woon je daar al lang? Ik heb het alleen mijn beste vriendin verteld en mijn schoonouders weten het omdat mijn man zijn mond niet kan houden..
Gefeliciteerd Mavi Derya! Wij hebben het nog niemand verteld. Weten het zelf pas sinds gisteren. Ik denk niet dat we het kunnen verbergen tot aan de eerste echo. Ik denk zelfs dat je het eerder aan mijn buikje kunt zien. Alles is al een keer uitgerekt geweest Ik denk dat ik maandag mvm even ga bellen. Voor wat meer info etc. Ik wil graag andere vrouwen helpen om de kans op zwangerschap te vergroten. Ik was helemaal vergeten dat je in Italië zit haha. Lekker handig! Foliumzuur wordt aangeraden tot aan 10 wkn na de eerste dag van je menstruatie geloof ik.