Ik kan niet meer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suusjeb, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjeb

suusjeb Lid

28 okt 2008
    52
    0
    0
    Hallo,

Ik ben bijna 25 weken zwanger en ik heb zo'n pijn in mijn rug.

De pijn is het ergst als ik gewerkt heb(verpleeghuis) en als ik te lang zit.
    Het is soms zo erg dat ik af en toe staand moet eten.
    Het zit aan 1 kant van mijn rug niet helemaal onderin. Maar als ik op de zere plek druk lijkt het alsof er een hele grote blauwe plek zit.

Soms moet ik echt naar bed toe en zakt de pijn weg, maar over gaat het niet.

Zijn er meer vrouwen die er ook zo'n last van hebben?

P.S Ik werk al 25% minder.

Groetjes Suzanne

2. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    hoi hoi ik deet zwaar stal werk( paarden bedrijf)
    Ik had savonds ook erg last van mijn rug en bene ik kon soms amper meer loopen.
    Ik lag gewoon lekker vroeg op bed dan was het de volgende ochtend weer over.
    Als het echt te erg word zou ik het even melden bij je verloskundige!

3. tweedeukkie

15 dec 2008
    12
    0
    0
    hoi,

ik heb dit ook gehad bij mn eerste zwangerschap...
    is erg vervelend dat weet ik, maar je kunt er weinig aan veranderen..
    sterkte meid..

4. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik werk zelf in de thuiszorg en ik heb er ook last van. Heb ook heel erg last van mijn schaambodje. Ik moet na mijn werk ook echt gaan liggen en bijkomen. Pijn trekt dan van onder naar boven naar mijn buik. Mijn vk advieseerde me wel om te blijven bewegen om alles soepel te houden. Ik merk ook dat 'smorgens alles vast zit en je dan even op gang moet komen.

Ik zou het wel even met je vk bespreken en niet meer zoveel bukken! Bij mij zei ze dus blijven bewegen en de vrouw van mijn zwangercursus zei je moet je ziek melden. Als je in het weekend op bed moet liggen om bij te komen van je werkweek is het niet goed en zo kan je ook niet genieten van je zwangerschap. Niet dat ik me al afgemeld heb hoor. Ik probeer het zolang mogelijk vol te houden. Dan maar op mijn eigen tempo. Je hebt maar 1 lichaam en luister er naar. Lukt het niet meer, dan gaat het niet meer.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hier hezelfde! Ik werk sinds vorige week halve dagen, want werk in een apotheek. Veel staan en lopen dus.
    Bel een fysio, die heeft mij ook goed geholpen en verder meer rust nemen en kalm aan doen!

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ben fysio, en moet nu helaas al stoppen met werk, omdat het te zwaar wordt.
    buik zit enorm in de weg, waardoor ik in precies de verkeerde houding sta/zit te werken (iets voorover gebogen). resultaat: al weken rug- en bekkenpijn, die sinds twee weken echt veeeeel erger wordt.

dus: ik zou eens overleggen met de vk en je arts, of je niet meer gas terug moet nemen. je moet straks natuurlijk wel fit zijn voor je bevalling, en om erna voor je kindje te kunnen zorgen!

sterkte!

7. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik zou het ook bespreken met de verloskundige en eventueel naar de fysio gaan. Niet aannemen dat alle pijntjes erbij horen en geaccepteerd moeten worden.

Voor jezelf, eventueel met verloskundige of fysio, bepalen of je nog zoveel kunt werken of dat het verstandig is gas terug te nemen.

Ik kreeg door mijn werk ook last van mijn rug. Mijn werk had als voordeel dat ik het zelf in kon plannen en thuis kon pauzeren. Dus na 2 uur werken lag deze dame thuis in de relaxstoel met een kopje koffie oid. Om daarna weer 2 uur te werken. Op die manier kon ik het redelijk vol houden. Op een gegeven moment kreeg ik bekkenpijn en heb ik me ziek moeten melden. Met tegenzin, maar wat ben ik nu blij dat ik het gedaan heb.

8. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Ik heb het ook gehad rond die periode. Het beperkte me enorm in mijn doen en laten. Ik ben op eigen initiatief naar een chiropractor gegaan. Heeft goed geholpen. Ik ben niet helemaal pijnvrij geweest, maar kon in ieder geval weer gewoon lopen en zitten. Wellicht een goeie tip voor jou? Sterkte ermee. Margriet

Deel Deze Pagina