Hoi, Ik ben op dit moment erg onzeker!De laatste paar weken was mijn mannetje heel actief in mijn buik, bijna op gezette tijden. Sinds 2/3 dagen is dit een stuk minder.Normaal als ik ga liggen wordt hij bvijna direct wakker. Nu dus niet. Ik voel wel bewegen hoor, her en der een schopje, maar toch minder dan hiervoor. Wie herkent dit, en is dit normaal of moet ik me zorgen gaan maken?Gister en eergister wel voor het eerst de hik gevoeld, super! Liefs Emma
Is wel normaal idd, ik had het ook rond die tijd. Bij mij was het achteraf gezien gewoon een groeispurt van de beeb en is 'ie tegelijkertijd volledig ingedaald
Is volgens mij wel normaal, de baby krijgt nu ook wat minder ruimte. Als je hem maar meerdere malen per dag voelt (volgens mij min. 8x) de sterkte van zn schopjes maakte geloof ik niet uit
hier ook een stuk minder. zelf word ik er af en toe wel ff nerveus van,maar schijnt dus normaal te zijn.
Ik had het ook meiden, je kindje krijgt minder ruimte dus bewegingsbeperking zo lang je het iedere dag aantal keren voelt is het goed, bij twijfel altijd je vk bellen !
Tussen de 28 en 32 weken komt je kindje in een groeispurt. Er blijft heel wat minder ruimte voor hem/haar over om in rond te "buitelen". Heel normaal dat je je kindje wat minder voelt. (Ik schoot ook in de stress hoor!) Mijn ervaring is ook dat als je ongeveer de 30 weken voorbij bent het gevoel in je buik anders wordt. I.p.v. harde schoppen wordt het meer een soort geschurk. Heel apart. Heel erg fijn ook wel... Ik wordt morgen ingeleid en weet nu al dat ik dat gewurm in mijn buik heel erg ga missen!
Pffff..bedankt voor jullie reacties, het stelt me wel gerust!Ik ben nu natuurlijk ook helemaal gefocusted op elk gevoel in mijn buik, en dat schiet ook niet op, hahah, stress alom! Lizzy, succes morgen en geniet ervan! Liefs Emma
Bij mij beginnen de bewegingen zolangzamerhand ook te veranderen. Het is niet per se dat ik ze minder voel, maar het zijn idd meer schuivende bewegingen en in verhouding minder schopjes. Er begint ruimtegebrek te komen natuurlijk! Ik heb idd ook begrepen dat ze over het algemeen wat rustiger zijn tijdens een groeispurt dus misschien dat je kleine nu goed aan het groeien is?
Hoi, Omdat ik als stresskip me toch ongerust bleef maken heb ik mijn VK gebeld (wist dat ze tel. spreekuur hadden) en ik mocht direct komen!Hartslag prima, hij ligt alleen in een iets onhandige houding (stuit, met de voetjes tegen zijn gezichtje gedrukt). Ook had hij in 2 weken tijd inderdaad een enorme groeispurt gemaakt, waardoor hij minder bewegingsruimte heeft. Maar goed, ik ben gelukkig weer gerust gesteld! Kreeg wel het advies het wat rustiger aan te doen (pff...als ik iets lastig vind...) Liefs Emma Hey Caitlin uit Emmen!
Ik had hier het weekend ook last van. Op zondag zelfs maar 1 x gevoeld. ;s middags om 14.30. Toen ik het maandag morgen nog niet voelde de vk gebeld. Gelukkig mocht is meteen komen. Zit ik daar in de wachtkamer en begint de kleine ineens te trappelen. Ook toen ze het hartje wilde luisterde schopte hij/zij het apparaatje van mijn buik. Ik was superblij natuurlijk, maar voelde me ook wel wat lullig. Gelukkig vond de vk het niet erg. groetjes sandra
Het zal idd wel bij de zwangerschapsduur horen, ze groeien gewoon heerlijk nu...morgen zal ik me wel weer afvragen waarom ik me zo druk heb gemaakt! Liefs Emma
Hee, ik kom net terug van de controle bij de vk, en heb precies hetzelfde verhaal! Ik heb vannacht amper geslapen omdat de stilte oorverdovend was; de baby reageerde zelfs niet als ik op m'n buik leunde, en dat terwijl ze al 4 weken lang heftig protesteert als ik teveel op m'n buik leun in bed. Het beeld dat ze met de navelstreng om haar nekje aan het vechten was voor haar leven, kreeg steeds meer vat op me...dus ik had het niet meer! Blijkt de doos, blakend van gezondheid, net als bij jou in een stuit te zijn belandt...duh.
Hier ook precies hetzelfde. Altijd een hele actieve baby. Lees je in alle boekjes dat je vanaf week 28 dagelijks leven moet voelen, en ja hoor, ik voelde vrijwel niets. Op zondagmiddag is de VK toen nog langs gekomen. Bleek madam ook in een stuit te liggen. Al vrij snel is ze weer anders gaan liggen en toen voelde ik haar ook weer volop. De laatste paar weken is het gevoel echt veranderd. Minder schoppen en meer draaien. Voelt nog leuker.
na het lezen van jullie reacties ben ik ook gelijk wat rustiger, mijn kleintje is ook een stuk minder druk sinds 2 dagen. stressssssssss maar nu ik al jullie verhalen lees ben ik weer wat gerust gesteld. vanavond naar de verloskundige voor controle dus dan hoor ik het hartje weer en kan ik ook weer lekker slapen.
ja alles was prima, ze ligt al goed met hoofdje naar beneden al betekent dat niks natuurlijk en kan ze nog alle kanten op. ze is goed gegroeid en slaapt meer rond deze weken. pfff gelukkig. bedankt voor je reactie lies