Haai ik had even een vraagje... Ik ben nu 30 weken zwanger.. en normaal zit mijn beebje zn hartslag rond de 145-155 en nu opeens schoot het naar 180..?? is dit normaal
hallo, zelf ben ik 36 weken zwanger en tijdens de controle vorige week was de hartslag van de baby ook enkele minuten 180 slagen. ik ben voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar was het weer 140-150..sliep het denk ik weer.. ze noemden het daar een jogging foetus...baby die aan het gymastieken is in de buik..vandaar de hoge hartslag. Dus bij mij was er niets aan de hand, maar ik werd doorgestuurd omdat een hoge hartslag ook een infectie of bloedarmoede bij de baby kan zijn, of wat anders.. Dus als je je ongerust maakt, zou ik gewoon de verloskundige even bellen!
Ik ben 23 weken zwanger en altijd als de vk de hartslag meet word de baby super druk. Omdat ze eerst voelt hoe hij ligt en daar word hij blijkbaar wakker van. Ze zegt ook altijd dat de hartslag aan de hoge kant is maar ze hoort en ziet hem ook vaak bewegen en dan is een hogere hartslag normaal. Ik maak me er niet zo druk om omdat hij anders nooit zo druk is.
De hartslag van de beeb varieert heel erg, als het net aan het bewegen is zal hij hoger zijn als dat ie slaapt. Zou me er niet druk om maken meid.
Idd je er niet heel erg druk om maken hoor. Ik heb bij de vorige zwangerschap wekelijks CTG's gehad in het laatste trimester en ik zag ook behoorlijke wisselingen in de hartslag. Variërend van rond de 110 (slaap) tot rond de 180 (sprintje trekken) Het is juist goed dat de hartslag nogal varieert, dat betekent dat je kleintje zich kiplekker voelt.
Klopt helemaal, hier bleef de hartslag te hoog te lang , of te laag te lang.. dan is het niet goed. Maar regelmatig variatie is juist goed teken!
Ik lig nu 2x per dag aan de ctg en het is inderdaad juist een goed teken als er wat pieken in de hartslag zijn eergisteren was het ook tussen de 185 195 en toen kreeg ik het advies om ietsje op mn linkerzij te gaan liggen ipv op mijn rug omdat er een bloedvat dichtgeduwd kan worden, en toen werd het inderdaad meteen weer rustig. dus ik weet niet hoe je het meet maar misschien is dat ook een tip?
Hoi, Eef had dat ook, mijn gyn zei dat het bij meisjes wel vaker voorkwam, daarnaast was ze nogal.. Uhm.. Druk! Zo druk dat ze in mijn buik haar knie uit de kom kreeg door het buitelen.. Ze is nog steeds een wildebras en berggeit.. Nu is deze in mijn buik nog drukker aanwezig
Flucturatie (van hoog naar laag enz) zien ze juist graag. Een kindje wat fluctureerd in hartslag heeft het naar zijn zin. Een stabiele hartslag houden ze in de gaten. Hier varierde het ook van 110 naar 190. Ik schrok me ook een hoedje maar was geen probleem, als het ook maar weer omlaag ging en andersom. Lara: Veel sterkte, vreselijk om je kindje te verliezen...