2be-sure zwangerschapstesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Fluss1984, Jun 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben nu 9-10 DPO, heb vanochtend een test gedaan maar weet niet goed wat ik er van moet denken.
    Op het moment dat de test doorliep werd de teststreep heel duidelijk roze, vervolgens werd het steeds lichter tot na 3min bij de afleestijd de streep nog maar heel heel heel licht te zien is. Ik heb nog een tweede test gedaan (dezelfde) en deze deed dat niet, het zou kunnen dat er ook een heel licht streepje staat maar sowieso dan lichter dan op de andere test.
    Kent iemand dit van de 2be-sure extra gevoelige testen?

2. Tann

Tann Fanatiek lid

Mar 25, 2015
    1,309
    682
    113
    Geen ervaring mee maar heb je een foto? Ik zweer bij de kv2v5 testen...

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik zit in een hotel met slecht licht dus t is niet heel duidelijk op de foto. Zal zien of ik het er straks duidelijker op krijg. Ik vind de kruidvat 2v5 ook fijn maar ik heb er maar eentje van bij op vakantie, die bewaar ik nog even ;)

Attached Files:

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Hmm t is weer een mooi uploadresultaat... er lijkt hierop meer een vlek te staan maar in t echt is het wel een streepje. Ik heb ergens toch het idee dat dit een valse test is of zo, vind het heel raar. Bij t doorlopen was de teststreep bijna even roze als de controlestreep

5. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Ik heb een voorraadje van deze testen liggen. Vanwege wisselende ervaringen hier (zwanger kraanwater enzo) heb ik een paar testjes "verspild" de afgelopen maanden op momenten dat ik écht niet zwanger kon zijn.

Tijdens de menstruatie, tijdens de LH piek, 4DPO en 8DPO.

Allen werkelijk spierwit. Helemaal níks. Ik durf dus te stellen dat als ik op een gegeven moment een streepje zie verschijnen op die test, dat 'ie ook echt positief is.

Kanttekening: in niet-zwangere toestand heeft een vrouw ren HCG-gehalte van tussen de 0 en 5 eenheden in haar lichaam. Deze extra gevoelige testen reageren (duidelijk) vanaf een HCG van 10 en zullen bij een HCG van 4 of 5 (wat bij sommige vrouwen standaard in het bloed kan zitten dus!) mogelijk standaard een tuurstreepje geven. Net als die KV2v5, die al reageert bij een HCG van 8 ipv de op de verpakking aangegeven 25.

6. Tann

Tann Fanatiek lid

Mar 25, 2015
    1,309
    682
    113
    Ik lijk wel wat te zien hoor, maar geen ervaring met de testen... Spannend! Hopelijk misschien over een paar dagen in de gelegenheid om een andere test te doen? Fijne vakantie nog!

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Haha, zwanger kraanwater
    Ik heb ook al heel wat testen versleten, eigenlijk ook nooit valse streepjes of indroogstreepjes gehad. Maar deze van 2be-sure gebruik ik deze ronde voor t eerst. Ik zou ook niet weten waar anders dan op HCG zo', streepje zou moeten reageren.
    Nog maar even afwachten dus, ik heb nog 8 testen mee op vakantie :rolleyes:

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    #8 Raket78, Jun 22, 2017
    Last edited: Jun 22, 2017
    Het is idd wel heel vreemd wat jij omschrijft en ik zou het zeker even melden aan 2-besure. Op de verpakking staat een nummer wat zij dan waarschijnlijk wel willen hebben. Het kan zijn dat er iets mis is gegaan bij de fabricage, maar ik zou dat wel heel slordig vinden. HCG-testen horen op HCG te reageren en niets anders.

Over het algemeen zijn dipsticks behoorlijk betrouwbaar hoor! Ik heb 10 Miu tests en 5 Miu tests gehad (wel van een Canadese fabrikant, want ik woon in Canada, maar ik ga er vanuit dat de tests ongeveer het zelfde zijn) en ik test er echt spierwit mee als ik niet zwanger ben. In de eerste instantie kleurt het testgebied roze, maar daarna kun je dan alleen de controlestreep onderscheiden. Ik lees altijd af na 5 à 10 minuten (maximale afleestijd van mijn tests is 30 minuten). Zo te lezen moet je de 2-besure tests binnen 5 minuten aflezen.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw HCG van nature al tegen de 5 Miu aan zit. Kan het zijn dat je de test iets te lang in de urine hebt gedoopt? Of dat het bakje waar je de urine in opving niet helemaal schoon en droog (dus ook geen zeepresten o.i.d. was?

Edit: Heb het dikgedrukte even toegevoegd na wat verder inlezen. Blijkbaar werken de 2-besure tests toch iets anders dan de tests die ik gebruik! Zie voor meer info https://www.2-besure.com/zwangerschapstesten-veel-gestelde-vragen/

9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb de test precies gedaan zoals op de verpakking staat. Dat de hele strook lichtroze kleurt is altijd wel, maar dat ook de teststreep roze wordt bijna zoals de controlestreep heb ik nog nooit eerder gezien, behalve toen ik voor mijn vorige zwangerschap nog eens een testje deed na mijn NOD :rolleyes:
    Vandaag 3 testen versleten, die eerste test is t streepje redelijk te zien, bij de anderen is het of heel heel heel licht of mijn verbeeldingsvermogen dat op hol slaat :p ik ga het de komende dagen vervolgen als ik niet ongesteld word (normaal vandaag of morgen, heb een korte LF), als ik niet zwanger ben ga ik het melden bij 2be-sure (en dan koop ik ze niet meer :p)

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik begin een prille zwangerschap te vermoeden. Ben benieuwd! Had je alle tests met dezelfde urine uitgevoerd?

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    2 met dezelfde urine, eentje nog later op de dag met nieuwe urine.

Misschien steken ze er af en toe een "valse" tussen om je als een gek door te laten testen, slimme marketingtruuk :roflmao: (en het werkt!)

12. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Vanochtend weer een test gedaan en weer hetzelfde! Bij het doorlopen een duidelijk streepje wat steeds lichter wordt tot uiteindelijk supervaag. Heb ook de kruidvattest gedaan (mn laatste :cry:), daarop zie ik hier in mn donkere hotelbadkamer niets. Straks nog eens in daglicht bekijken maar dan is hij wel na afleestijd...

13. karlijn

karlijn Niet meer actief

Spannend fluss! En leuk dat jullie er ook weer voor gaan, ik ben inmiddels (heel pril) ook zwanger van de 2de.

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid gaat krijgen mbt je testen. Lijkt me enormmm frustrerend!

14. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Daarnet ongesteld geworden; geen 2be-sure testen meer voor mij dus...

15. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Jeetje wat enorm balen zeg :(

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik zou contact zoeken met de fabrikant, dit is niet acceptabel.

Dikke knuffel, ik had echt gehoopt dat je zwanger was!

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Ahhhhh wat balen zeg! :(

18. rammetje86

rammetje86 Actief lid

Dec 17, 2012
    192
    25