Hallo allemaal, Ik ben bijna 35 weken zwanger van de tweede..bij de eerste geen last van striemen..maar volgens mij heb ik er nu toch 1 of twee gespot waar beginnen ze meestal? heb sowieso een lichte huid...met allemaal wolkjes op mn buik..dat had ik bij de eerste ook..teken van gezondheid zeggen ze dan maar hoe zien de beginnende striemen eruit? en waar beginnen ze..of is dat altijd weer anders? Groetjes
Zitten ze er dan in 1 keer : dat je s'ochtends wakker word en kijk in de spiegel dat je je helemaal kapot schrikt, van wat is hier gebeurd
Het begint met een of een paar streepjes en als je pech hebt worden het er steeds meer Ik kreeg het eerst op mn borsten toen op mn bovenbenen en een paar dagen geleden ontdekte ik de eerste streepjes op mn buik idd onder mn navel links\rechts. En ik maar smeren
meestal beginnen ze onder de buiknavel dat gebied zeg maar.. maar bij mij begonnen ze op me heupen heeft zich gelukkig maar beperkt tot 4 a 5 streepjes! en onder me navel 2 streepjes en waar ik een navelpiercing gehad heb dat gaatje zeg maar dat is ook gaan scheuren hopelijk blijft het daarbij dan heb ik niets te klagen haha
zo wat het bij mij wel hoor ik stond vorige week op en er zitten dus gewoon 5 van die dikke scheuren net onder mijn navel een week later in het een slagveld
Hier begon het naast mijn navel, en het heeft wel 2 weken geduurd voordat ik zeker wist dat het striae was. Het begon bij mij namelijk licht, dus geen paarse streep toen nog, gewoon een glimmend stukje huid. Nu hele buik/heupen/benen (onder en boven ) onder en intussen is t ook rood/paarsig...
Bij mij ging het ook in 1 keer, maar niet ineens zoveel maar wel een flinke scheur in 1 keer. Ik voelde het ook scheuren.
Mijn zus was acht maand zwanger en had nog geen één streep. Toen had ze een bruiloft en heeft 's avonds een beetje gedanst en de volgende ochtend zat ze vol strepen! Zij balen! Maar goed: het zegt dus niets. Je krijgt ze of je krijgt ze niet. Ik had ze met de eerste twee wel, en door de jaren waren ze helemaal licht geworden. Ik vond het wel grappig dat ik er met de derde zwangerschap helemaal geen heb bijgekregen en de oude werden ook niet donker. Dus mijn buik is nu niet veranderd.
Ik heb inderdaad wel dat het gaatje van mn navelpiercing heel lelijk is geworden al bij mn eerste zwangerschap... komen ze dan echt spontaan opzetten de striemen? en is het altijd zo dat ze rood paars zijn?als het begint? het lijkt bij mij net alsof ik twee schaafwondjes heb..en het zat er ineens.. baal er flink van..als het wel zo is..en bij mn eerste was ik veel zwaarder dan nu..alleen hangt mn buik nu veel lager dan bij de eerste...misschien dat dat ook niet echt meewerkt.. gr.
heb je ook eerder kans om het te krijgen als je vrij vlot zwanger was van de tweede? ik was namelijk na 9 maanden weer zwanger...heb nu 1 a2 streepjes gespot en hoop dat het daarbij blijft bij de eerste totaal geen last gehad terwijl ik toen toch 22 kilo was aangekomen...flinke buik...maar vrij snel er weer af en nu ben ik bijna 35 weken..en zit nu op 10 kilo...en heb wel een flinke buik maar niet zo erg als bij de eerste..hij hangt wel meer.. maar dat snel weer inkrimpen en oprekken in korte tijd lijkt me ook niet echt bevoordelijk voor striae...
Ik vraag me juist af waar het zal eindigen :s Bij mij begonnen ze onder mijn navel, vervolgens breidde het zich in naar de zijkanten en nu beginnen ze naar boven ze kruipen. Ik voel het ook scheuren, mijn huid 'ritst' open zeg maar Maar goed, het zijn stuk voor stuk souvernirtjes van mijn lieve kindjes, dus ik accepteer het maar (niet dat ik een andere keuze heb haha).
Bij mij begon het rond de 32 weken lichtjes te scheuren op mijn onderbuik, het waren 4 mini krasjes. Nu 6 weken later zit alles onder, het stopt ter hoogte van de bovenkant van mijn navel. Ik heb alles over voor mijn kleintje, maar mijn buik is nu echt oerlelijk Sorry wil niemand ontmoedigen.... Ik smeer mijn buik al maanden lang 2 keer per dag in met diverse crèmes. maar bij mij helpt niks...
Ik zat met 37 weken zwangerschap al te gniffelen van 'die zwangerschapsstrepen zijn mij mooi bespaard gebleven'...nou, die gedachte was mijn hoofd nog niet uit of ik kreeg ze alsnog. Gelukkig heel weinig en onder op mijn buik, ze zijn bijna niet te zien.