Inleiden met 38 wk, maar doen ze dat in het weekend?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Slinger, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik word ingeleid met 38 weken, maar dat is op een zaterdag. Weet iemand of ze dat ook op zaterdag doen? Steeds vergeet ik het te vragen aan de gyn, stom natuurlijk. Maar gelukkig zijn jullie er nog ;) Wie heeft daar ervaring mee?
    Ik heb trouwens met 37 w en 3 dagen de laatste controle staan bij de gyn.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn ziekenhuis deed dat niet (Spaarne ziekenhuis).
    Dit omdat er dan alleen gynaecologen op oproepbasis werkten.
    Dus ik ga er niet vanuit.

Maar misschien verschilt dat per ziekenhuis?

Krijg je een ballonkatheter of word je echt gelijk ingeleid?
    Ik had hele zware bi, daardoor slijmbeursontsteking aan m'n heup en mij weigerden ze in te leiden

3. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dat ligt er aan, bij de laatste controle (op dinsdag) toucheren ze om te kijken hoe of wat. Mocht het dan nodig zijn krijg ik een ballonkatheter i.v.m eerdere keizersnee. Ik heb diabetes en de baby loopt helaas al aardig voor op schema, vandaar.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Geplande inleidingen doen de meeste ziekenhuizen niet in het weekend, acute/urgente natuurlijk wel.
    Ik denk dus dat ze dan voor maandag gaan bij jou, maar dat kan ook per ziekenhuis verschillen. Sowieso even navragen dus!

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja hier wel. Ik ga bevallen in het Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis en wordt ingeleid op een zondag.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Alleen als het spoed is denk ik.
    Ik ben bij mijn dochter ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Was nog geen noodzaak, maar met hoge bloeddruk doen ze het standaard na 37 weken, dat viel ook in het weekend dus de gyn stelde voor op de maandag te 'beginnen' (gel). Aangezien dat vaak wel even duurt en mijn moeder de dinsdag jarig was heb ik gevraagd of het ook daarna mocht en dat mocht, dus woensdag begonneb, donderdag geboren.

Denk dat ze toch wel een beetje rekening houden met hun planning en verwachte drukte. Tenzij je spoed wordt natuurlijk..

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Nee dat doen ze niet omdat in het weekend een ander rooster is dan door de week. Urgente en spoedinleidingen gebeuren natuurlijk wel.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik ben wel op een zondag ingeleid, maar dat kwam omdat de maandag al vol lag. En de dinsdag vond ik (en gelukkig ook de gyn) te lang duren.
    Maar goed toen was ik al ruim over de 41 weken, dus ik kan me voorstellen dat het anders is bij jou.

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ingeleid met een geplande inleiding met precies 38 weken op een zaterdag.

10. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het is bij iedereen weer anders dus. Ik zal het woensdag bij mijn controle even navragen, al is mijn eigen gyn dan met vakantie. We zullen zien! Ik hoop dat ze het of op zaterdag of eerder doen, op maandag moet onze oudste voor het eerst naar groep 1.

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier 2x ingeleid. verwacht derde ook maar in het weekend doen ze dat niet.

Succes en geniet nog van je zwangerschap

12. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    hier op zondags ingeleid maar dit kwam wel doordat mijn vliezen op donderdag al waren gebroken

13. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wellicht nog overbodige info:

Ik wordt dus wel op een zondag ingeleid maar zonder spoed oid.

"gewoon" omdat ik dan 41 weken ben

Deel Deze Pagina