Hai dames, Ik ben bijna 38 weken nu, en heb al weken allerlei klachten die leken op een te hoge bloeddruk; Hoofdpijn, bandgevoel, sterretjes, misselijk, vocht vasthouden in handen, voeten en oogleden, pijn bovenbuik enz. Ik heb van de week een ochtendje zh gehad voor bloedonderzoek en urinetest, maar daar kwam niks uit. Klachten houden helaas aan en mijn lichaam is op. Daarbij komt ook nog bekkeninstabiliteit waardoor ik overdag slecht loop en pijn heb, en 's nachts pijn heb bij liggen of omdraaien en dus slecht slaap. Nu had ik vanmorgen ook weer een migraine aanval, en vanmiddag een afspraak gehad bij de vk waar ik dit alles weer heb aangegeven. Zij was van mening dat ik op deze manier straks gesloopt begin aan de bevalling en dus opperde ze om te kijken of ik al ontsluiting had zodat ze me kon strippen. Eenmaal begonnen, zag ze dat ik al meer dan 3 cm ontsluiting had. Waarschijnlijk door de vele harde buiken en voorwerk de afgelopen weken, Ze heeft me dus gestript en daarna zei ze dat ik zeker 4 cm ontsluiting had. Daarna wat bloedverlies. Ze zei me nu af te wachten of het wat doet, en als de weeën niet op gang komen, wilde ze in overleg binnen een aantal dagen mijn vliezen breken. Nu mijn vraag aan dames die ook gestript zijn. Had het bij jullie effect? En zo ja, binnen hoelang? En hoeveel cm ontsluiting had je bij het strippen al? Ben even benieuwd want vind het erg spannend of er iets gaat beginnen
Ik had 1 cm ontsluiting toen ze ging strippen en precies 2 uur later begonnen de weeën. Veel succes!!
Hmm nou het rommelt hier wel. Ik verlies nog steeds bloed in kleine beetjes en moest al twee x naar de wc rennen deze avond, mijn darmen zijn behoorlijk van slag Zal dat ook van het strippen komen? Nu al een paar keer een harde buik/wee die in sterkte toeneemt en ook best pijnlijk zijn. Niet zoals normaal een harde buik voelt iig. Werd er net wakker van. Ben benieuwd of het doorzet of dat het gewoon aanrommelt. Erg spannend dit!
Ik ben met 37 weken ingeleid d.m.v tabletjes, zette elke keer niet goed door, toen ik na 2 dagen eindelijk 2cm ontsluiting was hebben ze me gestript, 3 uur latee braken mn vliezen en weer 12 uur later was mn zoontje er!
Ik had 2cm ontsluiting toen ik gestript werd maar strippen heeft alleen wat rommelen gegeven wat er elke avond al was.
Bij mij heeft strippen de eerste keer goed gewerkt, maar het echte werk begon pas toen ze daarna mijn vliezen braken. Waarom hebben ze daar nu nog niet voor gekozen? Vinden ze het nog niet genoeg rommelen? Anders vragen of ze dat willen doen.
Ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent, zo wil je de bevalling niet in gaan snap ik. Ik ben gisteren gestript, maar helaas tot nu toe weinig resultaat. Het rommelt al weken incl de lange nachten met menstruatuekrampjes maar niks wat doorzet. Zo ook vannacht, flinke krampjes maar nu is alles weer rustig. Ik probeer de tijd uit te zitten zo goed en kwaad als het kan, maar met een bijna kleuter thuis is dat lastig. Ik hoop voor jou dat het werkt, of dat je eerder ingeleid kan worden. Sterkte!
De vk die mij gister heeft gestript gaf aan dat ze mijn vliezen wel wilde breken vandaag, of morgen. Ik moest het zelf even aangeven als de weeen niet genoeg zouden doorzetten. Nu ben ik al de hele nacht wakker, onregelmatige maar steeds pijnlijkere weeen. Moet ze echt weg puffen. Duren 40 sec gemiddeld, soms wat langer. Vk al twee keer kangs geweest sinds vannacht, zat rond acht uur op een ruime 4 cm en meer verweking, bmm meer naar voren gekomen maar ontsluiting dus weinig bijgekomen. Ze vond dat de weeen nog langer moeten gaan duren kwa seconden, en dat ik dan weer moet terugbellen. Echter wordt de pijn steeds erger maar de duur niet echt langer? ... En wat ik merk is dat deze vk (een andere dan die mij gister gestript heeft en die zei van dat vliezen breken) er minder happig op is om deze dingen te doen (strippen, vliezen breken) Liet eigenlijk een beetje doorschemeren dat ze het er niet zo mee eens was wat haar collega heeft gedaan. Daardoor durf ik dus bijna niet te vragen of ze mijn vliezen willen breken terwijl ik dat wel gewoon graag zou willen aangezien ik al weeen heb sinds 24:00 vannacht en kapot ben. Ik denk dat dat juist dat setje kan geven wat ik nodig heb. Jammer dat ik de vk van gister niet kan spreken dus...
Denk alleen toch dat ik straks wel ga bellen om het gewoon te vragen. Moet me er maar even over heen zetten dat ik bang ben om het te vragen.. Nee heb je, ja kun je krijgen. Jammer dat verschillende vk's uit één praktijk er een andere denkwijze etc op nahouden. Maakt het een beetje lastig.
Ja dat is zeker lastig. Maar ik zou wel duidelijk mijn wensen aangeven. Het is jouw lijf! Hopelijk zet het snel door. Succes!!
Ik hoop ook voor je dat het doorzet. Zelf met 38.2 opgenomen met een hoge bloeddruk en gestript, voor mij heeft het niks gedaan dus de volgende dag alsnog ingeleid.. Maar bij jou klinkt het wel alsof het iets doet, hopelijk zet het snel door!
Ik ben met 37 weken en 38 weken gestript. Enigste wat het gedaan heeft is hele vervelende menstruatie achtige krampjes gegeven! Het heeft niet geholpen met het vorderen van de ontsluiting of het verweken van de bmm! Strippen heeft pas effect na 41 weken.. Maar baad het niet, schaad het niet. Bij jou kan het net zo goed wel helpen. Succes en sterkte!
Ik ben gestript met 40+4 met 1 cm ontsluiting. Heeft voor mij niks gedaan. Uiteindelijk pas bevallen met 41+2
Nou dames, ben gister bevallen van onze zoon! Uiteindelijk toch maar gebeld en de vk is langsgekomen. Uiteindelijk besproken om toch de vliezen maar te breken. Vanaf toen sloeg het binnen 2 min om! Niet normaal. Weeën om de 2 minuten en super heftig! Vk vond het zo snel gaan dat ze direct naar het zh wou. Ritje was echt hels. Eenmaal daar vanaf 12 uur vliezen breken, half 1 in zh, half 3 geboren. Stortbevalling dus. Helaas heeft ons mannetje dat ook zo ervaren en werd hij na een uurtje weggehaald door kinderarts en ligt hij nu nog steeds op couveuseafdeling Ik lig boven bij de verloskamers zodat ik toch een beetje bij m in de buurt ben. Hij had veel vruchtwater binnegehad en moeite met ademhaling. Ook preventief antibiotica. Ben helemaal een beetje van slag. Kraamtijd zo anders voorgesteld. Lekker thuis met ml en dochtertje erbij. Nu zit ik hier alleen zonder kinderen en man. Pfff tranen rollen steeds. Hoop zo dat hij sn opknapt en naar huis mag. Hopelijk eerst van de zuurstof en bij mij slapen boven op de afdeling, dat zou voor mij al een hele stap zijn.
Gefeliciteerd!! Wat heftig zeg, wens je veel sterkte en voor je het weet zit je lekker thuis met je gezinnetje!