Hoi! Dat ligt aan je verzekering.. De nekplooimeting wordt niet standaard vergoed in basisverzekeringen en kost geloof ik ong 160 euro, ook dat is verschillend volgens mij.. Ik heb een aanvullende verzekering en heb de nekplooimeting dus vergoed gekregen.. Een waterpunctie test krijg je bij mijn weten alleen als uit de nekplooimeting een verhoogd risico komt.. Bij mij was de kansberekening 1 op 1900 en heb dus geen recht op een waterpunctietest of een vlokkentest.. Of deze worden vergoed weet ik niet precies.. Heb even gekeken en op de polisvoorwaarden bij mij staat dat je dit alleen vergoed krijgt indien het een medische noodzaak is.. Dus als de nekploometing niet goed zou zijn.. En ik weet niet hoe oud je bent, maar boven de 36 jaar wordt de nekplooimeting zowiezo aangeboden ivm het risico van een hogere leeftijd.. Succes!
Oke, ik ben 22. Maar zou wel graag willen weten dat het kindje gezond is Net als iedereen natuurlijk. En vroeg me dat af. Bedankt voor je antwoord!
Hoi Daan, Ik kreeg de nekplooimeting ook vergoed (CZ, aanvullend verzekerd). Hieruit kwam een kans van 1:200 op Down en dat is precies de grens waarop je in aanmerking komt voor een vruchtwaterpunctie. Die hebben we laten doen en alles werd vergoed, heb nooit een rekening o.i.d. gezien. Gelukkig hebben we een gezonde zoon gekregen. Succes!
Hier wordt de nekplooimeting alleen vergoed als je 36 of ouder bent, óf als er een medische indicatie is.. Hebben vorige week gesprek gehad met de FA waar we nog bij liepen, en gezien vriendlief een oom heeft met down, kunnen we bij de nekplooimeting aangeven dat het met medische indicatie moet, zodat het vergoed wordt Maar anders zou het 140 euro kosten, en zouden m'n ouders het betalen, dus voor ons maakt het hoe dan ook niet uit.