Hallo meiden, Ik heb een vraagje ik had laatste een echo en verlos zei dat ik een beetje een lage placenta heb... Tussen placenta en baarmoeder zit 2,5 cm.. Maar het is niet erg en kan geen kwaad volgens de verlos.. Ik krijg nu met 30 31 weken een echo of te kijken hoe me placenta is.. Iemand die ervaring hiermee heeft, of ook heeft/had gehad...
Ja ik, in het begin, maar naarmate ik verder in de zwangerschap kwam, groeide de placenta met de baarmoeder mee omhoog (had hem tegen de buikwand aan), waardoor de complicaties weg waren. Hoe ver ben je nu zwanger dan?
Ik ben 22 weken.. Ik heb nog niet zo groot buikje maar me buik begint nu wel echt te groeien.. Hoop tegen de tijd dat ik de echo krijg dat de placenta niet meer laag zit..
Oh dat komt vast wel goed hoor! Hij zal in ieder geval niet meer over de baarmoedermond heen komen, aangezien hij nu alleen nog maar kan gaan stijgen ipv zakken! Dus ik zie voor alsnog geen problemen voor de rest van de zwangerschap hoor
Ik heb het ook, krijg rond de 32 weken een echo om te kijken waar de placenta dan ligt. Schijnt dat in de meeste gevallen de placenta idd mee naar boven groeit met de baarmoeder en er dus niets aan de hand is, maar beter dus even die extra echo ter controle.
Hier hetzelfde maar dan ligt ie ook nog deels over de bmm heen. Wordt straks met een echo bepaald (30wk) of ie ver genoeg meegeschoven naar boven is. (anders KS) Zelfs in dit geval is dat bij 80/90% van de gevallen zo! Dus komt vast helemaal goed meis! Sowieso fijn dat ze het goed in de gaten houden toch!
Hier hetzelfde hoor! Ik kreeg helaas hierdoor wel een bloeding met 22 weken maar dit was maar 2x een "kleine" bloeding. Mag niet meer sjouwen en tillen om die reden en krijg volgende week de placenta locatie echo. Maar ook mij is verteld dat er bij de meeste gewoon de placenta mee omhoog groeit! Dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt! Bij mij ligt de placenta achter en laag, schijnt wel iets "lastiger" te zijn als voor en laag maar dat "hoor" ik ook maar.. Toi toi!
Dank je wel voor jullie reactie's meiden. Ik voel me een beetje opgelucht nu, dat het waarschijnlijk wel goed gaat komen.. Ik moet ook nog een echo afspraak maken voor de placenta location.. Dus ik wacht het rustig af, ik ben nu 24 weken en 1 dagje..
Hier ook gehad. Met 17 weken heb ik een bloeding gehad, bij onderzoek bleek dat mijn placenta over de baarmoedermond heen lag (volledige placenta preavia)! Met de 20 weken echo leek alles al wat omhoog te groeien. Met 32 weken echo gehad (placenta lokalisatie) en placenta ligt nu ver genoeg van de baarmoedermond af. Dus mag gewoon bevallen Heb me toen best druk gemaakt, was ontzettend bang voor een keizersnede, maar 9 van de 10 keer groeit de placenta netjes mee omhoog! Succes ermee
Mn zusje moet over drie weken ook zo'n placenta locatie laten doen. Ben benieuwd hoe het bij haar gaat lopen.
hmmmm gaat een wereld aan topics voor me open bij de 20wkn echo gehoord dat de placenta 9mm van de bmm afligt...maakte me niet zo druk todat ik ging googlen...tja dom.... nouja we zien wel...
Bij de zwangerschap van mijn zoontje was ook te zien tijdens de 20 weken echo dat de placenta met een slip voor de bmm lag. Met 32 weken nogmaals een echo gehad, en toen was de placenta voldoende meegegroeid. Deze zwangerschap wederom een placenta die deels voor de bmm lag met de 20 weken echo. Gister een echo gehad voor de localisatie (33 weken). Hij is wel opgeschoven maar ligt nog heel dichtbij, bijna in de bmm. Moet dus in de gaten gehouden worden. Geen idee hoeveel de placenta eigenlijk nog kan opschuiven op deze termijn. Iemand een idee? Volgens mij is het vrij gebruikelijk de placenta voldoende opschuift en meegroeit tijdens de zwangerschap. Dus probeer je niet teveel zorgen te maken hierover. Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen.