ovulatie/eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wicjuh, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Helleu,

Ik vraag me eigenlijk een aantal dingen af, waaronder:

Hoe voelt een eisprong, wat voel je en hoe lang duurt het?

en ik lees her en der dat een eisprong ong. op de helft van je cyclus is, dus dat zou ong. 2 weken na je eerste dag menstruatie zijn.
    Kan het ook zo zijn dat de eisprong toch eerder is, een stuk eerder?

Anyone?

2. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi wicjuh

Niet iedere vrouw voelt haar ei. Sterker nog de meeste voelen hem NIET.
    Ik voel hem wel, en mijn ervaring is dat het voelt als krampjes en scherpe (mes)steekjes links of rechts onder in m'n buik.
    De eisprong duurd 12 tot 24 uur (max.)
    In deze periode 'springt' de ei vd eierstok richting baarmoeder, en tijdens deze reis kan het eitje bevrucht worden.

het hoeft niet dat je ei op de helft van je cyclus komt.
    Als je in mijn album kijkt als voorbeeld dan zie je dat mijn ei ook niet op de helft komt.
    Eigenlijk weet je pas zeker wanneer je ei komt als je bv ook elke dag zou tempen en het bijhouden op een kaartje zoals die van mij. Deze is te vinden op www.fertilityfriend.com

Als je ei eenmaal geweest is, heb je de lutheale fase.
    Dit is de fase waarin het niet bevruchte eitje wordt afgebroken en weer afgevoerd -> de menstruatie.
    Deze fase duurd zo'n 10 tot 15 dagen. (dus getelt vanaf je eisprong)
    Bij de één duurd deze fase wat korter of langer dan bij de ander.

Als de lutheale fase langer aanhoudt dan verwacht en je temp blijft hoog (zie FF) zou je wel eens zwanger kunnen zijn.

3. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Dank je wel voor je antwoord SheDevil...

Ik kreeg gister een raar gevoel in mn onderbuik, rechts. Ik herken dit wel, ik heb dit vaker. Ben nooit eerder bezig geweest hiermee, dus heb ook geen idee meer wanneer dat elke keer in de maand was.
    vandaag dus de vraag...

Als ik her en der de omschrijving van het gevoel lees, zou ik denken dat het daar wel mee overeenstemt...maar dat zou betekenen dat ik dan direct na mn menstruatiedagen mn eisprong heb.. vaag.
    Overigens houdt het gevoel nog steeds een beetje aan, nu wat minder.

:oops: en vaag/raar vraagje misschien, maar voor wat betreft slijm ... wit beetje doorzichtig, kan er wel beetje draden van trekken, kan iemand me vertellen wat dat aangeeft?

Ik ben ondanks mn leeftijd zoooo'n ontzettende leek op dit gebied... :oops: :rolleyes:

4. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Dat slijm kan inderdaad goed wijzen op je eisprong, dat had ik ook altijd...

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
  6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0