2de/3de of misschien wel 4de kindje via vruchtbaarheidsbehandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door alexandra80, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hallo meiden,

Misschien is het een idee om hier te kletsen voor als je al mama bent met nog een kinderwens.
    Ik zou graag over behandeling en alles er omheen willen kletsen maar heb op het punt gestaan bij februari aan te sluiten maar daar zitten allemaal meiden die nog bezig zijn voor een eerste wonder en merk dat ik me dan toch wat bezwaard voel om daar aan te sluiten...
    Wil ze het niet moeilijk maken omdat ik tenslotte wel al mama ben.
    Maar dat neemt niet weg dat er een hele sterke wens is voor nog een kindje.....

Zal dan maar mijn verhaal hier neerzetten en hopelijk sluiten er meer mama's aan.........

Sinds januari vorig jaar een wens voor een 2de kindje...
    In april eerste ICSIpoging gehad, hieruit 1 embryo teruggeplaatst en 2 cryo's ingevroren, eerste cryotp mislukt, tweede cryo niet goed ontdooit.
    2de poging in oktober, tp 2 embryo's geen cryo's. Tot grote blijdschap zwanger! Echter na week begon bloedverlies, hcg moeten prikken deze was te laag voor de zwangerschapstermijn en dus werd het zeker een miskraam. Een week later 2 vruchtzakjes verloren.
    Nu staan we aan de vooravond van poging drie......Nog een weekje en dan beginnen met lucrin, 6 februari komt de gonal-f erbij en 10 dagen later eerste fm........
    Zo spannend weer allemaal.....

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Alexandra,

Ik hoop voor je dat er mama's zich zullen aansluiten bij je topic, maar voel je absoluut niet bezwaard om bij het Febr/Mrt topic mee te kletsen hoor. Jouw wens mag er ook zijn.

Liefs en sterkte en succes met je wens voor een brusje,

Zora

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wij zijn nu zwanger van de eerste door icsi.
    maar ik weet nog niet zeker of wij voor een 2e zouden gaan.

mijn wens was vroeger wel 4 kinderen!
    maar ik ben nu al 30 jr en zit dat er niet in.

maar ik vind het heel dapper als je er nog voor een 2e of 3e gaat in de mmm.
    want het kan toch zwaar vallen, al die zh bezoeken, onderzoeken etc.

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meis,

hier idd ook in de MMM voor een 2e....afgelopen ronde zwanger, alleen een MK....indien ik deze ronde niet zwanger raak, start ik begin februari met fostimon'.

sinds sept 2008 "actief"voor een 2e aan het dokteren....

onze zoon hebben we mbv Clomid gekregen, was een 2ling, waarvan 1 een MK werd.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    luukske heb ik ook gehad fostimon voor onze icsi.

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Alexandra: Tuurlijk ben je welkom bij het feb/maart-topic! Kijk maar wat je wilt. In elk geval heel veel succes!

7. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

alexandra80, Ik herken je gevoel van bezwaard voelen, wij zaten tot voor kort in de MMM voor een 3e wondertje. Maar ik merkte echt dat de meiden die nog geen moeder waren, mij ook altijd hebben gesteund en nu nog. Iedere onvervulde wens staat op zich en is er een te veel, voor mij waren en zijn mijn forumvriendinnetjes echt onmisbaar geweest in de weg die wij hebben afgelegd en ik ben er zeker van dat als je je aansluit bij een ander topic jij dit ook zult ervaren!
    Helaas hebben wij na bijna 4 jaar onze wens los moeten laten, maar nu ben ik hier om mijn forumvriendinnetjes te steunen in hun weg naar een wondertje.

ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie 3e poging!!!

8. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Bedankt voor jullie lieve reacties meiden!!!!

@ zora en botervliegje bedankt meiden ik kom me wel melden....
    @ luukske jeetje meis jij hebt het ook al niet makkelijk gehad..succes met wat komen gaat en ik hoop dat jullie wens snel werkelijkheid mag worden
    @ mari gefeliciteerd met je zwangerschap!!! En ook al was de weg niet makkelijk naar onze dochter toch woog en weegt de wens zwaarder dan het hele traject
    @ beehappy jeetje wat heb jij allemaal gemaakt zeg....lees nu je onderschrift :( :(
    Bedankt voor je berichtje en het feit dat jij ook het zelfde gevoel had. Ik denk dat idd steun erg belangrijk is in deze weg en wat fantastisch dat jij anderen nog komt steunen na al wat je zelf hebt meegemaakt

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    lieve alexandra ik duim heel hard voor jullie wondertje!!!

10. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    dank je wel elif!!!
    Ik duim net zo hard voor jou!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dank je wel lieverd!

12. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Hey hey,

Wat een leuk idee om zo'n topic te openen!
    Weet precies wat je bedoeld om je "bezwaard te voelen" om mee te schrijven met de ander topics.
    Ik ben zelf moeder van een zoontje welke in 2008 is geboren vanuit de allereerste icsi behandelng.
    Afgelopen november zijn wij een nieuwe icsi behandeling gestart voor een brusje. Eenmaal in het wachtbankje aangekomen, wilde ik enerzijds ook graag mee schrijven over mijn onzekerheden en angsten. Echter, anderzijds realiseerde ik mij dat ik al een prachtwonder in mijn armen kan houden terwijl dit een hoop vrouwen nog niet gegeven is, waardoor ik mij dus bezwaard voelde om mee te schrijven.
    Die icsi behandeling is trouwens helaas niet gelukt. Wij hebben onze hoop op 2010 gezet!
    Hoe ver ben jij trouwens met de behandelingen voor een brusje?

groetjes,
    Wendy

13. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Herken je gevoel helemaal!!
    Maar vanwege het delen van gevoelens en steun besloot ik uiteindelijk toch om me aan te melden hier.
    Enikmerk al meteen dat het een goede keus was!

Ik start bijna met eerste spuit van poging 3 na mk van tweeling in de tweede poging.
    Bij jou al weer start bekend? of misschien al weer begonnen?

14. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Hoi!
    Ik herken dit... Wij hebben een zoon en een dochter, allebei via ICSI. Onze wens was altijd 3 kinderen. Vorig jaar april weer het traject in en nu, na 1e poging, zwanger van wondertje 3!
    Was trouwens 31 toen ik mama werd, ben nu 36.
    Veel succes allemaal!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    marj hoe is het met jou:D
    onze zwangere in oktober/ november topic.
    Hoop dat je je goed voelt!

16. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Marj wat fantastisch 3 icsi wondertjes! Dat je 3 keer hebt gedaan zeg! Wat een geluk allemaal!
    Gaat alles goed met de zwangerschap?

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Dag Dames
    Ik zag per toeval dit topic voorbij komen.
    Ik ben Silvia ik ben in 2001 in de mmm terecht gekomen toen met mijn toenmalige partner... 3x ivf gedaan waarvan de 1e keer ik zwanger raakte maar helaas een mk na 7 weken.

relatie liep stuk en ik ontmoete mn huidige man die zelf al 2 kids heeft uit een vorige relatie.
    toch bleef voor mij de wens bestaan om zelf kinderen te krijgen.
    in 2006 begonnen met onze 1e gezamelijk ivf behandeling in Dusseldorf.(vandaar dat ik ook actief ben op dat topic)
    deze ivf werd omgezet naar een icsi omdat het zaad niet goed genoeg bleek na een koortsaanval van mn man.
    van deze icsi poging hadden we de royale opbrengst van 9 embryo's.
    2 werden terug geplaatst en de overige 7 ingevroren.
    helaas bleven de 1e 2 niet bij mij.
    in augustus 2007 zijn we gegaan voor de tp van 2 cryo's.
    op 1 september teste we positief en in april 2008 is ons zoontje geboren ons eigen wondertje :D

Graag wilden we nog een kindje erbij dus Dusseldorf gebeld en er waren nog 5 cryo's in de vriezer.
    In september van dit jaar hebben we weer een tp gehad van 2 cryo's.
    1 oktober testen we positief. op de echo zagen we twee vruchtzakjes. 3 weken later zagen we 2 kloppende hartjes
    nu ben ik ruim 21 weken zwanger van onze tweeling.

Ik besef als geen ander hoe wonderbaarlijk de mmm kan zijn.maar ook hoe pijnlijk het kan zijn en wat het met je relatie en je eigen ik kan doen.

Dus meiden die in de mmm zitten nu.
    Ik wens jullie heel erg veel succes en heel veel sterkte
    Hou de moed erin.
    als er iemand is die bewijst dat het hele gedoe met spuien snuiven en slikken het waard is dan ben ik en mijn cryo wondertjes het wel :D

zet hem op dames!!!!!!!!!!!

18. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wauw, wat bijzonder een 3e wondertje.
    hebben jullie daar lang over nagedacht of waren jullie er meteen uit?
    ivm leeftijd en risico's.
    daar zit ik zelf nl mee, ik zou dol graag meerdere kinderen willen maar weet niet of het wel verstandig is.
    ik ben nu ook 30 en zwanger van de eerste icsi wonder

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Mari ik was 34 toen ik beviel van mijn 1e cryo wonder en nu dadelijk ben ik 36 als ik mijn 2 wondertjes erbij krijg....
    je bent net zo oud als je jezelf voelt zeg ik maar...

20. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Wow Sil wat een geweldig fantastisch verhaal!!! 3 cryowonders!!!!!
    En wat geweldig dat het allemaal voorspoedig verloopt!
    Wow geweldig verhaal!

En idd leeftijd zou geen rol hoeven spelen toch!!!

Deel Deze Pagina