niet meer tegen melk(producten) kunnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toch3, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Heb ik lotgenoten hier? :D Ben nu ruim 12 weken zwanger en kan niet meer tegen melk etc. Smorgens 1 glas melk ging vorige week nog goed (van het weekend niet, maar was bij mn ouders en die hebben het zo bij de boer vandaan) maar zodra ik meer binnen kreeg heb binnen een uur gigantische maagpijn die wisselend qua duur aanhoudt. Na een tijd(je) krijg ik er darmkrampen bij wat uitloopt op diarree. Soms is het dan na 1x over, soms duurt het nog een paar uur. Voel me ook vreselijk opgeblazen dan. Boter gaat gelukkig nog wel goed, de rest waar melk in zit niet en ik was zo'n melkdrinker dus baal hier goed van :( hoop echt dat het na de bevalling over is, liefst nog eerder. Iemand die het herkend?

2. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Ja 'zoiets' had ik vorige zwangerschap!
    Niet zo extreem, maar moest echt niets meer van melkproducten hebben.

En wat bleek.... Mijn zoon werd geboren met een giga koemelk allergie!
    Ik geloof dus dat mijn lichaam al het eea ondernam om de kleine te beschermen. Maar dat is mijn ervaring/overtuiging.
    Hoeft dus helemaal niet zo voor een ander te zijn!

3. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik heb precies hetzelfde gehad! Tot ongeveer 14-15 weken, vanaf toen kon ik weer langzaamaan opbouwen.
    Ben in het begin ook bij de diëtiste ervoor geweest, gelukkig vanzelf weer over gegaan!

4. senta

senta Niet meer actief

Hier sinds kort lactose intolerantie. Ben benieuwd na de bevalling

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Enige x dat ik Smorgens heb gespuugd was na een glas optimel :) vorige zwangerschap dronk ik alleen maar melk

6. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Ik heb het ook 3 weken gehad ! Nu geen last meer van.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Wisselende berichten. Voorlopig waag ik me maar even niet meer aan melk, over een paar weken maar weer proberen

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    zijn er nog meer die ervaring hebben?

Vanmiddag 3 happen perzikyoghurt op maar dat ging ook niet goed :(

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter bleek koemelkallergie te hebben, sindsdien eet ik geen producten meer met koemelk en ik voel me veel beter. Dus gewoon je koemelk laten staan en alternatieven zoeken! Rijstemelk, hazelnootmelk, amandelmelk... En voor calcium heb je ook geen koemelk nodig, zit veel in groentes.

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    mijn zusje heeft dat ook gehad, kon niks meer met melk eten/drinken.. als ze dat deed moest ze gelijk overgeven.. bij haar heeft dat een groot de van de zwangerschap geduurd. nu is ze weer zwanger ong 12 weken maar tot nu toe heeft ze e geen last van.

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik het andersom. Ik heb lactose intolerantie, maar sinds mijn zwangersschap heb ik enorm veel trek in melk.
    Melk is ook het enige wat helpt bij misselijkheid en het zuur. En het stomme is, dat ik nu vrijwel geen klachten heb. Alleen af en toe een klein beetje jeuk.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    purk, het gaat me niet om het nodig hebben in de zin van voedingsstoffen maar ik heb het nodig omdat ik er erg veel behoefte in heb!

wensdroom, hoop voor dr dat het wegblijft bij dr.

Jenala, fijn dat jij er nu wel tegen kan :)

hier nu 14weken en nog niks veranderd helaas. Van de week maar op zoek naar soya op aanraden van een voedseldeskundige

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Net soyamelk geprobeerd maar dat is echt niet lekker! Soya chocoladevla is wel goed te eten

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Tword steeds erger :( 2 uur geleden 2 slokken yoki op, je kent het wel, even de beker van zoon/dochter leegmaken, en kan wel weer janken van de pijn :(

15. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #15 boogschutter88, 19 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
    Had ik ook alleen van 4 tot 8 weken. Kon geen kaas eten geen melk drinken geen yoghurt... Enz wist ook niet dat dit kon maar dus wel haha heb zelf Spastische darm syndroom, en had aan het begin zo veel last, huilen van de krampen. Nu is dit Zo goed als weg op maagzuur na. Kon ook niet tegen uien, vettige dingen, doritos? Wel enorme trek in fruit, nu nog steeds :) beste is gewoon even niet te eten voor een paar weken. Melk producten halen ook je ijzer omlaag..
    Nu is mijn ijzer te laag (chronisch probleem) en kan ik weer geen melk producten eten

je bent zeker niet allen ;)
    Update: Heb je soja amandel of hazelnoot geprobeerd? Die vind ik stuk lekkerder dan gewone soya, Je kan ook een beetje honing bij doen of verse Perzik, aardbeien, sinassap er bij en in de blender,

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    boogschutter, heb gewone geprobeerd en amandel. Die met amandel is wel beter te drinken ja maar niet dat ik denk "lekker, laat ik nog maar een glas pakken".

Is dat zo van het ijzer? nooit geweten maar dat kan dan wel verklaren waarom ik bij de andere zwangerschappen mn ijzer moeilijk omhoog kreeg.

17. Hartj

Hartj Lid

17 jul 2013
    18
    0
    0
    Ik heb het ook sinds mijn laatste trimester. Zodra ik melk drink krijg ik buikkrampen. In het begin van de zwangerschap heb ik echt literssss melk gedronken omdat ik daar zo'n trek in had en nergens last van gehad.
    Hoop niet dat mijn kindje een koemelkallergie krijgt.

18. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb er ook last van gehad. Tot vorige week eigenlijk wel... Als ik ook maar iets van zuivel binnen kreeg moest ik spugen! Bah!

19. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Wordt aangeraden als je na iets met ijzer te hebben gegeten, een uur lang geen melkproducten te eten en ook geen koffie. Iets met ijzer en vitamine C te eten boosten elkaar weer. Gedroogde abrikozen, broccoli, en appelstroop zitten vol met ijzer.

Bij de AH heb je ook lactose vrije melk?

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    even up. Nog iemand die het herkend?

Deel Deze Pagina