2de bevalling, bij voorbaat een ruggenprik willen, hoe werkt dit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ytest, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Jij proficiat! Zie nou dat je spruit net 5 dagen oud is :)

2. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Thnx! Ja we hebben de bevalling net achter de rug hihi. Nu vooral genieten hihi. Wat een verademing zonder vacuum, kan gewoon zitten hihi.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meid echt mijn eerste bevalling duurde 26 uur vreselijk veel pijn weeenstorm !

Nu bad bevalling en voor mijn kindje/borstvoeding wilde ik het zonder pijnstilling doen en dat is gelukt in 5 uur heb ik in bad mogen bevallen ! Vergeet niet te ademen dat is het belangrijkste !

Zie dat je je keuze al gemaakt hebt, jammer voor een eventuele volgende misschien verdiepen in hypnobirthing?

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Bedankt voor de tip/steun! Ik kan gewoon niet zo omgaan met die angst, ookal zou het misschien sneller gaan, het idee dat met 7 cm ik instort van de pijn en het dan te laat is voor pijnstilling benauwd me..

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt, ook van tevoren! Geen stress nodig in de weken voorafgaand aan de bevalling. Hier geef je gewoon aan dat je pijnstilling wil en dan wordt dat geregeld. Hopelijk komt het voor jou ook goed

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou met dank aan mijn verloskundige hoor, ik zag t ff niet meer zitten en ze heeft wel op mij ingepraat. Zij wist toen al dat de ontsluiting heel hard ging en ik nog niet ;) ze had gelijk want op dat moment had ik 5 cm ontsluiting en uur later ben ik bevallen...

Bij de oudste was het echt een hel, oververmoeid weeënstorm vacuümpomp en nu 4 uur weeen en twee persweeen en ze was er... Ik was ook ontzettend bang weer hetzelfde drama mee te maken maar dat is gelukkig niet gebeurd...

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Snap het dat had ik ook echt waar tot ik hypnobirthing ontdekte, ik november ga ik de cursus volgen tot docent dus als je in een volgende zwangerschap wat wil laat het me maar weten :)

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat vind ik een goed idee.
    Zelf heb ik het ook zonder pijnstilling gedaan maar kan je inbeelden dat als je 10 uur lang vergaat van de pijn dat je het wil voorkomen.
    Ik ben altijd bij een gyn onder behandeling geweest en hier mocht ik gewoon komen als ik om de 10 min een wee had die een minuut duurde. Heb ik gedaan en ik had al 6 cm. Oh, en dat van dat je na 6 cm geen ruggeprik meer mag krijgen is niet helemaal correct. Je mag dat op elk moment van de bevalling krijgen, echter hebben sommige ziekenhuizen daar interne regels voor dus best even bij je gyn vragen.

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nou ik was vandaag weer bij de Vk en die heeft het met de gyn besproken/aantekening gemaakt dus het komt sowieso goed! :)

10. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ook ik heb bij de bevalling van de 2de voor een ruggeprik vooraf gekozen en dat heeft me zo geholpen met ontspannen.

M'n eerste bevalling kreeg ik de prik pas na 28 uren weeën opvangen. Eigenlijk wilde ik geen ruggeprik omdat ik daar heel erg bang voor was, maar wat een opluchting toen ik de pijn voelde zakken. Uiteindelijk alsnog een keizersnede geworden. Zal de rest besparen maar deze bevalling was horror... Ik zag dus enorm op tegen de bevalling.

M'n tweede bevalling was echt super!! Zo rustig en gecontroleerd, pijn en stress vrij. In 12 uurtjes van begin inleiden tot de geboorte. Zo zou ik graag nogmaals bevallen!

Liefs Pimkey

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat een fijn bericht om te lezen, ik hoop dat ik zo'n bericht straks ook kan plaatsen :)

12. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Mijn eerste was ook geen pretje maar nee ik zou nooit bij voorbaat kiezen voor een ruggenprik bij een volgende bevalling...die kan zo anders verlopen.

De eerste uiteindelijk gedaan met een pompje omdat de pijn niet te houden was....tweede gedaan zonder pijnstilling en super bevalling gehad! Ik kan niet echt zeggen dat het pijn heeft gedaan.

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Hier ingeleid en wilde ook direct ruggenprik, was prima, geen discussie ofzo gewoon een dat gaan we regelen haha
    hebben toen wel eerst mijn vliezen gebroken om te kijken of er wat gebeurde maar voor er weeopwekkers werden gegeven wel eerst de ruggenprik gehad.
    Super fijn! Geen weeen gevoeld tot de persweeen :)

Jij alvast succes :)

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Super! Nou ik denk dat ik eerst een uur goede weeën moet hebben thuis voor ik de Vk kan bellen maar dat het daarna snel geregeld heb. Grote kans dat als ik zelf aanvoel dag het begonnen is, ik nog een beetje smokkel ;)

Bedankt.

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat super fijn voor je.. Ik kan het me niet voorstellen, een pijnloze bevalling, maar zou er zo voor tekenen :)

Deel Deze Pagina