Snotverkouden de bevalling in? Of gaat die verstopte neus nog weg van te voren?

Discussion in 'De bevalling' started by hanna76, Jan 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Ik ben momenteel snotverkouden. Al vanaf begin december last van een verstopte neus. Al verschillende neussprays tijdelijk gebruikt. Maar niks helpt. Ui naast bed, etc. etc. :x

Maar... nu zit ik een beetje over de bevalling in.... Hoe ga ik dat (puffen) doen met een verstopte neus?? :(

Of is het echt zo dat je lichaam weer goed gezond is op het moment dat je gaat bevallen??

De bevalling kan hier wat tijd (ben nu 38w2d) betreft ieder moment beginnen...

Groetjes,
    Hanna

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Volgens de dame van zwangerschapsgym regelt je lichaam het zelf. Mijn zus was ook verkouden met de bevalling, maar had toen nergens geen last van. Raar maar waar.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Mja, dat hoor je dan idd. Hoop toch werkelijk dat dat hier ook het geval zal zijn! Ik stop voor de zekerheid toch nog maar even een goede neusspray in m'n ziekenhuistas... ;)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, uiteindelijk heb je weinig keus, je moet het laten komen zoals het komt. Je kunt moeilijk zeggen: ik hou het nog even op, want m'n neus zit verstopt ;)

Maar dat bedoel je natuurlijk niet. Je hoort het wel eens, dat een ziekige zwangere nog niet bevalt, maar dat dit pas gebeurt als ze is opgeknapt. Of je krijgt het in de bevalling zo voor je kiezen qua weeën en zo, dat je helemaal vergeet dat je een beetje verkouden was. Geen idee hoe dat werkt.
    Neem voor de zekerheid de neusspray mee. Je kunt ook een flaconnetje zoutoplossing meenemen (bijv Otrivin Monodose) en daar ineens je neus helemaal mee doorspoelen. Voelt niet lekker, maar geheid ben je daarna voor een tijdje van je verstopte neus af. (Hou wel ff een zakdoek bij de hand, er kan nogal veel snot loskomen hahaha)

Share This Page