2de bevalling sneller? en makkelijker?

Discussion in 'De bevalling' started by Poeki, Feb 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

1ste bevalling met 37 weken.. 2550gram en 46cm
    29uur weeen.. weeenstorm en hoop ellende.. eerst om de 5minuten.. en liep op tot iedere minuut.. tot weeenstorm en 1hechting

2de bevlling 38,2 weken 3770 en 46 gram...
    van 5uur snachts tot 10.48 bevallen.. tot aaan de bavalling om de 5minuten weeen.. dus een fluitje van een cent..
    alleen 9hechtingen
    heb wel bij elke wee Vanaf de eerste minuut beetje mee geperst.. en liep dur erg snel!

2. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    eigenlijk verliep mn bevalling beide keren hetzelfde tot aan de persweeën dan.. tweede was een sterrekijkertje en dat maakte het een enorm stuk zwaarder.
    Eerste kindje was binnen vijf minuten gelanceerd en de bij tweede duurde het persen vijftig minuten. Dit vond ik heel zwaar, niet zozeer de duur maar dat ik voelde dat ze vast zat.
    Kortom de ligging van je kind bepaald ook veel, maar dat is ook logisch natuurlijk.
    Goede bevalling voor iedereen gewenst!

3. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

Jan 4, 2008
    131
    0
    0
    Mijn 2e bevalling was echt veel pijnlijker als de eerste. Die ging zo snel en deze duurde zo lang met hele pijnlijke weeen.

4. bleu

bleu Actief lid

Apr 2, 2008
    455
    0
    0
    1 ste bevalling 6 1/2 uur
    2 de bevalling 2 uur en 10 min.

Omdat de 2de bevalling thuis was vond ik deze veel prettiger. Ik kon de weeen goed opvangen.
    Je weet dan natuurlijk ook wat je te wachten staat bij de 2de, ook al is elke bevalling anders..

5. Poeki

Poeki Actief lid

Aug 25, 2007
    208
    0
    0
    Zodra ik ben bevallen ben, zal ik mijn ervaring ook delen.

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    Mijn eerste bevalling; 36 uur, met persweeën naar het ziekenhuis en daar is gehaald met een vacuümpomp ivm kruinligging.

Tweede bevalling; uurtje of 30, eerste 6 cm fluitend gedaan, daarna toch naar het ziekenhuis wegens het niet willen vlotten, uiteindelijk aan de weeenopwekkers. Sem was een sterrekijkertje en daarom bij 8 cm ontsluiting persweeen tegen moeten houden, toen ruggeprik gekregen.

Mijn tweede bevalling was fysiek zwaarder, maar ik heb het niet zo ervaren achteraf. De eerste bevalling heeft veel meer indruk gemaakt.
    Over de eerste bevalling heb ik ook avonden met mijn man over gesproken, en de tweede amper. Het gevoel van "wat mij nu is overkomen" had ik niet zo, omdat het de tweede keer was.

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Nou, ik hoop niet dat een eventuele 2e bevalling nog sneller gaat.. heb over de bevalling van Thije 3,5 uur gedaan vanaf het spontaan breken van de vliezen. Dat was snel en overweldigend genoeg...

8. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Tezz: ik hoop het ook voor je meid. Laat de kleine maar snel komen. Succes met de laatste loodjes en geniet nog maar even.

9. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Hier ook nog even mijn ervaring

De eerste duurde ruim 10 uur en zij woog 3230 gram, 40,5wkn

De tweede duurde bijna 5 uur en zij woog 3800 gram, 40,4 wkn

Dus ook al was mijn tweede dochter best veel zwaarder duurdr die toch maar de helft van de eertse.

Iedereen succes met de bevalling, ik ben benieuwd hoe een derde bevalling gaat ;) .

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik had dezelfde hoop.
    De 1e is met 36+3 geboren in krap 4,5 uur tijd (1 uur persen)(4095 gr &52 cm)
    De 2e is in 2. 22 uur geboren (kwartiertje persen) met 38+3 en was 5120 en ca 56 cm.

de 2e is me een beetje tegengevallen. het ging TE snel, maar om eerlijk te zijn heb ik maar 1 tot anderhalf uur echt heel erge pijn gehad.
    Het was vooral anders. De 1e keer overkwam het me eigenlijk meer en nu weet je min of meer wat er staat te gebeuren.

11. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Me eerste was er binnen 5 uur!
    En nummer 2 was er binnen 7 uur waarvan ik wel flinke voorween had vanaf 0:00 tot 09:00
    Maar volluit weeen 7 uurtjes

Dus hier duurder het juist langer.
    Misschien ook omdat onze verloskundige erbij bleef nadat ze me vliezen had gebroken (3cm ontsluiting)
    Ik denk dat ik veel te snel wilde zelf omdat ik het lullig vond voor hun. Dat heeft tegen gewerkt.
    Ze bleven juist omdat ze dachten dat nummer 2 er nu wel binnen 2 uur zou zijn.

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Dat is wel zo ja, een tweede keer herken je bepaalde dingen. Ik zie het tegen die tijd wel ;)...

Share This Page