Wat een verschil zeg in snelheid per persoon. De 1 doet er heel wat uurtjes over, terwijl de ander er met 3-4 uurtje vanaf is. Bij mij duurde de 1e bevalling 24 uur en 8 min. Vanaf het moment van de vliezen breken, uur later weeen, hele dag volop in de weeen gezeten, uiteindelijk na 1.15 uur persen is onze zoon geboren. 2e weet ik nog niet, maar vindt het al heel positief om te lezen dat de 2e wel degelijk sneller kan. Hopelijk in mijn geval ook
ik heb bij de eerste 3.75 uur erin gezeten. met 2 uur persen. de gyn zei tegen mij als je ooit van een tweede moet bevallen dan zet ik een week van te voren een bed bij jou neer anders ben ik nooit weer optijd hahaha. ik hoop dat ik dan niet zo lang hoef te persen dan ben ik er heel snel vanaf. in anderhalf uur 10 cm ontsluiting. als een vk dat zegt dan zal dus idd een 2e wel sneller gaan.
bedankt voor alle reacties! Ik heb inderdaad ook al van vk gehoord dat ik er vanuit moet gaan dat tweede bevalling nog sneller gaat dan eerste....ben erg benieuwd! Hoop wel dat ik dan nog op tijd oppas voor mijn meisje kan regelen...maaar dat zal wel lukken! groetjes Claudia
1e: 18 uur, water spontaan gebroken, gescheurd, hebben serieus moeten meeduwen. 2e: 12 u ingeleid wegens hoge bloeddruk en 3 persweëen en "ploep" eruit Niks gescheurd 3e: ... afwachten!!!
Dat is ook ongeveer mijn verhaal Ik ben in 3,5 uur bevallen van mijn eerste kind (begonnen met spontaan breken van vliezen), eerst gebeurde er niks, maar toen kreeg ik een (rug)weeenstorm van een uur en had ik volledige ontsluiting. Heb 5 kwartier geperst, volgens de vk gaat dat bij een 2e vaak sneller. Over een maand of 3 mag ik weer, ben erg benieuwd of ik weer zo snel ontsluit (hoop ik niet, dacht dat ik dood ging) en idd korter hoef te persen (dat hoop ik wel!).
1e: 19 uur vanaf het moment dat de weeen om de 5 minuten kwamen. Pethidine + ruggenprik gehad , 5 kwartier geperst (zonder persweeen) en uiteindelijk geknipt. 2e: 3,5 uur. Ingeleid met gel, met 41 weken. Pethidine prik gehad. Vliezen doorgeprikt bij 10 cm ontsluiting, terwijl ik al aan het persen was. 4 minuten later en 3 persweeen later was onze 2e geboren. Wel behoorlijk gescheurd.
1e: vanaf regelmatige weeën tot 10 cm: 7 uur. Daarna 2 uur persen. 2e: van 1 cm tot een dochter: 1 uur en een kwartier.
Pffoe... als ik dat zo lees mag ik wel eens heel serieus gaan nadenken wat ik wil doen tijdens de bevalling. Mijn eerste was 4 uur ontsluitingsweeen (van 3 cm naar 10 in 1,5 uur, was bij 3cm pas in het kraamhotel). en 13 minuten persen. Nu wordt onze woning gerenoveerd ten tijde dat ik mag bevallen. Heb de keuzes.. of verblijven in een wisselwoning en bevallen in het ziekenhuis. Of naar mijn moeder voor die weken en daar bevallen. Voor je de vk belt ben je al een uur onderweg en vk gaat ook niet meer weg als ik eenmaal gebeld heb... Denk dat ik er dan toch verstandiger aan doe om bij mijn moeder thuis te verblijven
Nope, eerste duurde 16 uur vanaf wee 1, de 2e 33 uur vanaf wee 1 (beide bevallingen ingeleidt ivm beide keren pre-eclampsie)
wauw wat een vlotte tweede bevallingen zie ik voorbij komen!!! eerste vanaf de eerste wee: 30 uur! en 37 min persen. tweede: ik hoop veeeeeeeeeeeel vlotter
zoooo ik zie veeeel snelle tweede bevallingen!! Fijn! Hoop dat ik niet overdonderd word door de snelheid hihi.....erg spannend!!!!