Hey mama's, Hoe was jullie 2de bevalling verlopen? Ze zeggen wel dat dit normaal vlotter verloopt dan een 1ste. Wat is jullie ervaring hiermee? Xxx
Zeker vlotter bij mij! 1ste duurde ca 12u en heel veel complicaties achteraf (inwendige scheur, 2u gehecht in OK, veel bloed verloren, nog 6 weken echt veel pijn gehad, trombose opgelopen etc etc) Nu had ik dus ook wel wat schrik bij de 2de maar die ging heel vlot. Minder dan 5u van 1ste wee tot geboorte en geen knip of scheur! Niets! geen pijnstiller nodig gehad deze keer = zalig!
Bij de eerste twaalf uur weeën gehad (vanaf eerste serieuze weeën gerekend) en daarna bijna twee uur moeten persen. Dochterlief geboren met knip en vacuumpomp. Achteraf lijkt het niet vorderen van uitdrijving mogeljk te zijn veroorzaakt doordat ze de navelstreng om de hals had en ze dipte tijdens de persweeën. Bij de tweede werd ik rond half één snachts wakker van wat buikpijn, wat rond half twee echt goed doorzette naar weeën en om kwart voor acht smorgens was ze daar... dus goed zes uurtjes....
mijn 1e bevalling duurde 7 uur. Ik heb 1 uur geperst Mijn 2e bevalling duurde 3,5 uur. Ik heb ongeveer 15 min geperst. De 2e verliep hier dus sneller. Ik ben benieuwd hoe de 3e bevalling gaat verlopen
Ik ben eigenlijk al bang. Mijn eerste was er al na 2uur en half... :-S ik hoop dat dit toch niet sneller komt :-S
Eerste ontsluiting 6 uur , 3 uur geperst. tweede 90 minuten (aanzienlijk sneller dus) Derde 80 minuten Vierde 75 minuten Vijfde hoor je tzt
ah en perstijd hier ook verschillend 1ste bevalling: 1,5u-2u geperst 2de bevalling: 3 keer geperst, ik schat 10-15 minuutjes?
Mijn eerste bevalling werd ingeleid en vanaf het moment van het breken van de vliezen en start weeopwekkers heeft het 10uur geduurd, 15min geperst.. Bij de tweede spontaan m'n vliezen gebroken.. Duurde 12uur voordat de weeen begonnen, maar na start weeen was hij er binnen 2uur,5min geperst..
Veeeeel vlotter! Bij de eerste werd er na 17uur ingegrepen (ik bleef 4u op 9cm hangen). Bij de tweede dacht ik alle tijd van de wereld te hebben en heb eerst thuis de weeën opgevangen. Toen het echt niet meer ging, ben ik naar het zkh gegaan. Toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. 1.5 uur later was onze zoon er!
Eerste 5 uur vanaf de eerste serieuze wee gerekend. 2de 11 dagen terug 1 uur en 35 minuten van serieuze wee tot onze kleine meid op mijn buik!
Bij mij was de tweede ook aanzienlijk vlotter dan de eerste.. Eerste bevalling 5,5 uur en 15 min geperst. Tweede keer 1,5 uur en twee keer geperst voor ze er was
Jaaaa ik hou van deze topics, geeft me zoveel meer vertrouwen voor de komende bevalling!! (Eerste dik 12 uur weeen, 30 min persen toen knip en pomp ivm foetale nood, en echt als vreselijk pijnlijk ervaren) Keep em coming die snelle tweede bevallingen!!
Ja. Mijn eerste bevalling van 4 uur waarvan 20 min persen. De tweede was 2 uur en 3 min persen. Nou ja, zuchten eigenlijk, het ging zo snel dat ze er letterlijk uitfloepte zonder dat ik iets deed . Nr 3 overigens duurde 8 uur... ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor het een beetje tegen zat. Terwijl ik me had ingesteld op: oh, gepiept in 1-2 uurtjes ... Dat viel dus wel tegen. Een nicht van mij had een zeer vermoeiende eerste bevalling van meer dan 24 uur. De tweede is er in 2 uur uitgefloept .
De eerste volledig natuurlijk gegaan. Om 3u 's nachts eerste lichte weeën, echt niet erg. Tegen 1u 's middags kwamen ze om de 10 min en nog best te doen. Vervolgens tegen 16u begon het om de 5 min te komen, om 17u water gebroken en onmiddellijk persdrang. Moest wachten op gyn dus even gewacht en vervolgens 3x goed persen en onze zoon was er. Zonder knip of scheur. Bij mijn dochter ging het anders. Ik had een scheurtje in mijn vruchtwaterzak en moest ingeleid worden. Man wat ging dat hard. Ze verhoogden telkens de dosis oxytocine en mijn lichaam kon niet volgen. Vervolgens lag dochter met de navelstreng rond de nek en kon ze daarom niet verder indalen. Ze kreeg ademnood en ze moesten me een ruggenprik zetten om haar met de zuignap naar beneden te krijgen en vervolgens werd ze geboren. Veeeeeel heftiger dus. Tot ik de ruggenprik kreeg zag ik echt af van de pijn door de weeën die om de 30 sec kwamen (weeënstorm door de oxitocyne). Bij mijn eerste kwam ik rond 13u aan in het ziekenhuis en om 17.30u was hij er. Bij mijn tweede werd ik om 14u ingeleid en om 20.45u was ze er.
Hier ook veel vlotter! Eerste keer 9,5 uur vanaf de eerste wee tot geboorte, zonder knip, scheur en pijnstilling Tweede keer 3,5 uur vanaf de eerste wee tot geboorte en weer zonder knip, scheur en pijnstilling. Bij mijn eerste heb ik anderhalf uur geperst en bij de tweede nog niet eens een kwartier!
Bij mij ook vlotter ondanks dat ik bij de tweede ingeleid ben. Bij de eerste 5,5 uur overgedaan, incl 1,5 uur weeenstorm. Bij de tweede 2,5 uur. En bij allebei maar 7 min geperst. Wel flinke naweeën gehad na de tweede, dat was wel minder.
Bij mij scheelde de eerste en tweede niet heel veel qua tijd. Ik ben bij allebei ingeleid met wee-opwekkers: 1e 5 uur, waarvan 1 uur persen 2e 4,5 uur, waarvan 3 min. persen De 3e was wel veel sneller en zonder wee-opwekkers. Wel heb ik gel gehad en zijn de vliezen gebroken toen ik, overigens zonder weeën, 4cm had. 1 uur later, waarvan 5 minuten persen was hij er.
Zeker vlotter 1ste 5 uur ontsluiten en ruim 2 uur persen. 2de 4.5 uur ontsluiten en 40 min persen. 3de 1.5 uur ontsluiten en nog geen minuut geperst heb helemaal niet bewust geperst. Ja voor de placenta 15 minuten later.