Ja! Dit dus wel ja... naweeen bij de 2e waren echt erg pittig, vond ik, heb de eerste nacht van bevalling nog liggen puffen ... Bij de 3e viel het weer mee (dus tja, waar dat dan precies aan ligt? Toch de snelheid en het grote kind?). Heb gemiddeld 4 dagen paracetamol gebruikt ivm naweeen en eerste nacht ook nog ibuprofen bij de 2e.
Vindt het toch wel erg fijn om te lezen dat het in het algemeen sneller gaat, en ook wel fijn dat je minder lang hoeft te persen. Alhoewel bij mij duurde de bevalling 15 uur, maar het persen maar 30 minuten, wat volgens mij toch er netjes is voor een 1e
Ja en nee. Door fluxus moest ik bij de 2e bij eerste tekenen naar het ziekenhuis. Had nergens last van en bleek ik al elke 90 seconde een wee te hebben. Kwam om 1.00 binnen en om 7.30 geboren. Als ik was gaan slapen had ik alleen de laatste 30 minuten meegekregen, de rest niet. Liep ik /sliep ik en verveelde me te pletter haha. Duurde me allemaal te lang. De eerste heb ik waarschijnlijk de weeën niet gevoeld. Daar deed ik 2,5 uur over van 3.00 tot 5.27 (wat ik meegemaakt heb.) De tweede 6,5 uur waarvan 6 uur niet gevoeld. Helemaal geen klagen dus. Het laatste eindje is even pittig, verder gleden de kleintjes er zo uit. Nou ja klein 3900 en 3270 gram haha. 36 en 34 cm hoofdomtrek. 2e glibberde naar buiten, want ik ben staand bevallen. (zat op de postoel en gynaecoloog en manlief konden nog net hoofdje en lijfje vangen haha) Het is alleen jammer van 4,5 liter bloedverlies.
1e 4 uur en 13 minuten (13 minuten persen) 2e 1 uur en 40 minuten (5 minuten persen) Dus zeker sneller. Maar wat mij betreft mag de volgende wat langer duren, waarschijnlijk inleiding dus verwacht de bevalling ook wat langer.
hier zeker niet sneller maar wel relaxter persen duurde trouwens wel veel korter 1ste x 20 minuten toen knip en vacuum i.v.m. foetale nood bij de 2de maar 3 minuten hoeven persen toen was hij er zonder schade 1ste 5 uurtjes 2de 12 uurtjes 3de 9 uurtjes 4de is nog afwachten ben wel heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan
Ik hoop dat de 2de(die overigens nog niet onderweg is) een stuk sneller komt dan mijn 1ste! Eerste duurde zo'n 44uur en 3x persen.
Ik hoop dat de 2e ook vanzelf komt, bij de eerste ingeleid met 39.6,,,hoop dat mijn lichaam het zelf laat komen
Ik heb 2 totaal verschillende bevallingen gehad en ze duurde allebei lang. Eerste begon met spontaan gebroken vliezen, binnen een half uur weeen en uiteindelijk na 33 uur weeen, is ie na 2 persweeen (5 min persen) geboren. Tweede begon ook met spontaan gebroken vliezen maar kreeg ik de eerste wee pas na 24 uur, na 12 uur weeen is de tweede geboren na 15 min persen maar zonder volledige ontsluiting. Ik bleef hangen op 9 dus het werd persen met 9 of een keizersnede. Het is toch gelukt op de natuurlijke manier
1ste: 8 uur 2e: 3 uurtjes. Allebei prima bevallingen, maar de tweede bevalling kon ik bijna van genieten. Geen angst en paniek, wat ik bij de eerste wel voelde. Toen wist ik niet wat me overkwam.
1e duurde 6 uur, 20 minuten persen. 2e duurde 5 uur (voor mn gevoel duurde het veeeeeeel langer maar kwam denk ik door weeenstorm door inleiden)) en 10 minuten persen.
Eerste bevalling duurde 2 uur en 40 minuten. 3 kwartier geperst. Tweede bevalling duurde uiteindelijk 40 minuten. Waarvan ik al zeker 20 minuten persweeën zat weg te puffen omdat de VK er nog niet was. Toen ik mocht persen braken mijn vliezen en in diezelfde perswee is mijn dochter geboren. Dus nog geen minuut hoeven persen.
1e bevalling duurde 11 uur van begin tot eind. (2 uur persen, en knip ivm foetale nood) 2e bevalling duurde 1 uur en 15 min van begin tot eind. (2 x persen en ze lag op mijn buik) Dus ja was hier beduidend sneller
Die reacties beloven weinig goeds voor als ik weer zwanger ben de verloskundige maakte na de bevalling nog een leuk grapje van dat word wat met de tweede die zijn altijd sneller maar dat nam ze gauw terug toen ik niet zo vrolijk keek De gynaecoloog zei bij de controle dat als ik weer zwanger was dat die bevalling niet te snel mocht gaan dan en ik de pers weeën moet gaan tegenhouden dus ik hoop dat ik hier over een paar jaar de uitzondering zou zijn waar het langer duurde dan de eerste
Zeker vlotter. De eerste bevalling duurde van eerste (lichte) wee tot geboorte 12 uur (serieuze, pijnlijke weeën hebben zo'n 7 uur geduurd). Bij de tweede kreeg ik zo tegen 19 uur de eerste onregelmatige, maar gelijk krachtige weeën, en om 23 uur lag er een baby op mijn buik. 4 uurtjes dus.