Onregelmatige werkuren, wanneer temperaturen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door DSM, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Ik werk afwisselend een week nachtdienst en dan een week vrij.
    Ik temperatuur normaal als ik wakker wordt (maximum een uur verschil) maar wanneer temperatuur ik best als ik nachtdienst heb?
    Op normale uur (maar nu voor slapen) 37,2 en wanneer ik wakker werd 36,5... Heel verschil dus...

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik tempte altijd als ik geslapen had en wakker werd, dus in de middag. Maar ik merkte wel dat dat weinig betrouwbaar was. Ik slaap toch anders (onnatuurlijke situatie voor het lichaam om overdag te slapen) en het tijdsverschil is erg groot.

Dat je temp lager was na het slapen is logisch... tijdens de slaap daalt je temperatuur om brandstof te sparen. Houdt dus de laatste aan. Wel proberen om dat op hetzelfde tijdstip te houden.

3. Liesie

Liesie Lid

26 jan 2013
    24
    0
    0
    Ik heb deze vraag een paar weken geleden ook gesteld omdat ik nachtdienst had ( hoi sandana :) Ook ik tempte tijdens mijn nachtdienst, na het slapen overdag. Helaas was mijn conclusie dat de waarden die ik kreeg niet echt betrouwbaar waren. Mijn temp schoot echt omhoog ( nou was ik ook verkouden). Gelukkig bleek mijn ei 5 dagen later te springen.
    Ik denk wel dat ieder lichaam anders kan reageren....dus wie weet.
    Succes,

Deel Deze Pagina