Hallo dames, Ik had vandaag een eerste pretecho voor geslachtsbepaling. Ik krijg een jongetje. Wat mij op viel mij de echo was dat de baby heel weinig plaats heeft om te bewegen, weinig vruchtwater. Ik heb aanstaande woensdag een afspraak met mijn gynaecologe en ik maak me toch wel wat zorgen. Dames die iets gelijkaardigs hebben/hadden? Als ik zoek op het internet krijg ik meteen informatie over afwijkingen enzo. Ik hoop op beter nieuws.
Ik geloof niet dat ik daar ervaring mee heb, ik had niet echt superveel vruchtwater maar het was voldoende. Dat is het nare van pretecho's.. je maakt je nu zorgen en kunt nergens met je vragen terecht. Probeer je niet zo druk te maken en bel anders even met je gyn of verloskundige.
Vind het op de foto ook erg weinig uitzien, dit in combinatie met waterig zoet ruikende afscheiding zou ik toch even de verloskundige bellen
Ik zou ook niet tot dinsdag wachten en kijken of er in een ziekenhuis een echo kan worden gemaakt om het vruchtwater te bekijken. Als je daadwerkelijk vruchtwater lekt zou ik me echt heel rustig houden.
Gebruik je inlegkruisjes of niet? Ik denk dat als je om je afscheiding heen vaker een vochtige plek hebt, dat het best wel eens kan zijn dat je vruchtwater lekt. Als het gewone waterige afscheiding is niet. Heb je een punctie of vlokkentest gehad?
Nee, ik draag geen inlegkruisje, het is niet zo dat het door mijn broek komt. Ik heb ook geen punctie gehad, enkel de combinatietest met nekplooimeting en bloedafname.
Ik zou gewoon gelijk even heenbellen,als je zegt dat je weinig vruchtwater hebt en ook het vermoeden hebt dat je soms wat vruchtwater verliest(dat ruikt nl erg zoet) zoals je aangeeft mag je meestal meteen wel komen,hun kunnen je vast veel meer duidelijkheid geven
Ik heb helaas ervaring met te weinig vruchtwater. Onze dochter had dan ook een chromosoomafwijking. Deze zwangerschap heb ik juist iets meer dan normaal aan vruchtwater. Vocht om je afscheiding hoeft niet gelijk vruchtwater te zijn. Je kan ook hele dunne, waterige afscheiding hebben. Ik zou wel even bellen omdat je je zorgen maakt. Bij te weinig vruchtwater kunnen de longen zich ook niet goed ontwikkelen.
Net terug van de spoed. Bloedafname gehad en urine via een sonde. Is nu naar het labo. Morgenvroeg om 8u30 heb ik een afspraak bij de gyn
Ik zou mij niet te druk erom maken, op de echo zie je vruchtwater en bovendien kan het beeld zo zijn dat je net geen hele bel vw er omheen ziet. Dat hoeft niet te betekenen dat het er niet is, alleen is de pretecho erop gericht het kindje in beeld te brengen en niet het vw. Kijk maar naar andere echo's met deze termijn, dan zie je heel vaak hetzelfde beeld als de jouwe qua hoeveelheid vw. Als de echoscopiste het echt zorgelijk had gevonden, had ze het zeker gezegd tegen je dat je verder onderzoek moet laten doen lijkt mij. Het zelf interpreteren van genoeg/te weinig vw aan de hand van 1 echofoto vind ik twijfelachtig. Wat betreft het denken dat je ve verliest, vraag je vk eens. Het kan nl net zo goed (meer aannemelijk op deze termijn) urine of afscheiding zijn.