Afgelopen donderdag had ik mijn eerste echo bij 7 weken en 5 dagen, omdat mijn vorige zwangerschap eindigde in een miskraam bij 8 weken en 4 dagen. Alles zag er goed uit...het hartje kloptte met 144 bpm. Over 3 weken mag ik weer terug komen voor een volgende termijn echo. Toch blijf ik erg onzeker, omdat het de vorige keer verkeerd ging. Hoeveel kans is er dat het nu nog misgaat nadat alles op de echo er heel goed uitzag?
Lieverd, hoeveel echo's je ook krijgt, door die miskraam ben je een stuk onbevangenheid jegens je zwangerschap kwijt. (ik spreek uit ervaring) Mijn onzekerheid was pas weg met 18 weken toen ik Marin dagelijks ging voelen. gelukkig voor jou dat het niet zolang duurt voordat je voorbij die 8w4d bent. dat scheelt als stukken.
mij is verteld dat bij het zien van een kloppend hartje de kans op een mk nog maar 3% was (ik kreeg toen alsnog een mk dus ik hoorde jammer genoeg bij die 3%) maar de kans is dus een stuk kleiner, een hoop vrouwen die een miskraam krijgen hebben ws helemaal geen kloppend hartje gehad bij hun embryo. dit is echt heel positief hoor dat kloppende hartje en nog wel 144 slagen per minuut, gefeliciteerd!
Ik weet precies hoe je je voelt, ik heb hetzelfde meegemaakt! Ik mocht met 7 weken voor een echo komen, daar zagen we een schitterend hartje kloppen, maar de 2e echo stond pas gepland met 10weken en 5 dagen, er zat gewoon 3,5 week tussen. Deze weken waren slopend en duurden veels te lang, maar ook bij de 2e echo was het helemaal goed. Ze zeggen idd dat als je met 7 weken een kloppend hartje hebt gezien, dat de kans dat het goed gaat veel groter is dan dat het misgaat. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar meid, vertrouw erop dat het deze keer goed blijft gaan, onthou dat er meer zwangerschappen goed gaan dan niet! Veel sterkte de komende 2 weken nog meis!
ik heb ook een mk gehad op 8weken,een missed abortion, ik dacht dusdat alles goed was, voelde me zwanger geen bloedverlies. Nu opnieuw zwanger, op 6weken een positieveecho gehad, hartje klopte heel goed, binnen 2weken moet ik terug gaan, danzou ik 10 of 11 weken zijn ongeveer. nOok ik ben bang, mijn buik groeit al (echt waar!) maar ik ben zo voorzichtig omer van te genieten... zal wel meevallen voor ons allemaal, zwanger worden lukt al, dat plezier hebben we al ervaren. xxx
Super bedankt voor jullie lieve reacties! Zo'n site doet je toch goed. De vorige keer had ik al heel lang het gevoel dat het niet goed zat en dat bleek ook te kloppen. Deze zwangerschap voelt zooo anders. Ik heb meer kwaaltjes en voel me ook echt zwanger, tot nu toe heb ik niet het gevoel dat het fout zal gaan. Maar helaas die angst blijft toch hangen. Ik denk wel dat ik pas rust heb nadat ik heb gezien dat alles (nog steeds) goed gaat bij de volgende echo.