Voor een jongen hebben wij alle namen al... Maar nu moeten we nog meisjes namen! Als we een dochter krijgen dan zal ze Jill of Daisy gaan heten... Moeten alleen nog voor die namen een 2de en 3de naam hebben! Ons zoontje Joey heeft bijv. Joey Dylano Jayson Geen standaard doopnamen dus... Daar houden we niet zo van... Hebben jullie mooie ideeen voor de namen Jill en Daisy wat daar mooi bij past ? Hoor het graag .. Liefs marloes
Niet lullig bedoeld hoor, maar waar wil je die 2e en 3e naam voor gebruiken? Gewoon omdat jullie 3 namen mooier vinden staan? Want ik zie eerlijk gezegd daar het nut niet zo van in, omdat je die verder eigenlijk toch nooit gebruikt. Maargoed, ik kan me ook wel weer voorstellen dat je één naam kaal/saai vindt staan, dus ik ga er toch even over nadenken. Zoek je Engelse/Amerikaanse namen? Of maakt 't verder niet zoveel uit?
Zat ook al te denken aan een eventuele vernoeming? Persoonlijk zou ik mijn kindje ook niet een paar extra namen geven.
Als jullie je kindje extra namen wil geven, gewoon doen hoor! Ons kindje krijgt twee namen. Dit omdat we nog meer namen met dezelfde beginletter leuk vinden, en als we een van die namen willen gebruiken bij een eventuele tweede kindje, is een tweede naam wel handig met de post. Bij Jill en Daisy kunnen wel veel namen. Zelf zou ik ook voor Engels-/Amerikaans klinkende namen gaan. Misschien zit hier iets bij? http://www.familyberry.com/index.cfm?q= ... 5418202F2E http://www.familyberry.com/index.cfm?q= ... C7083D8A47
aangezien je aangeeft dat het Jill of Daisy word zou ik doen Jill én Daisy dus zoiets als Jill Daisy Lynn
Tis idd omdat we het mooier vinden... Zelf hebben wij ook doopnamen en vinden het daarom wel mooi om hem/haar een 2de en 3de naam te geven! Enige verschil is dat mijn man en ik nog ECHTE doopnamen hebben (vernoemingen) en dat ons zoontje namen van nu heeft Vind die ouderwetse vernoemingen zoals Theadora,Lambertha (van mij) dus niet zo mooi voor als we een meisje krijgen ... Hebben voor joey ook namen van nu gekozen en daarom willen we dat voor ons 2de kindje ook! hij is ook gedoopt en vond dat ook wel mooi toen!
Even om misverstanden uit te sluiten: ik vind ook dat ze gewoon meer namen moet kiezen als ze dat mooi vindt hoor! En ik snap 't ook best dat sommigen dat mooier vinden staan. Alleen zelf zou ik dan eerder kiezen voor vernoemingen, omdat die andere namen eigenlijk verder geen nut hebben, en je die verder toch niet meer gebruikt. Ik stel me in ieder geval nooit voor met al m'n namen, eigenlijk kent iedereen alleen m'n eerste naam maar. Als je 3 namen wil, zou ik idd ook Jill én Daisy gebruiken. Ik hou zelf niet zo van Engelse/Amerikaanse namen, maar welke ik wel leuk vind: Liv Megan Ruby
Ik snapte je wel hoor Tis idd gewoon je vin dhet mooi of niet want je hebt er idd niets aan verders! Mijn doopnamen zijn wel vernoemingen maar gebruik die ook nooit! Ja het staat vaak op de post enz en met de doop enz zijn ze gebruikt maar meer niet... Vernoemingen kunnen heel mooi zijn maar dan wel als ze een beetje naar de namen van nu neigen... vind die ouderwetse namen niet mooi...
Hihi, gelukkig! Ik moet zeggen dat ik je post hiervoor ook helemaal over 't hoofd had gezien. Maar ik ben 't wel met je eens hoor. Mijn doopnamen zijn Marina Margaretha Johanna Maria, ik kan niet zeggen dat ik daar nou echt blij mee ben . Voor Milan hebben wij dus gekozen voor vernoemingen maar dan wat moderner (net zoals jullie dus eigenlijk). Ik bedacht me trouwens net dat ik Kate / Katie ook wel leuk vind!
Meid, ik bedoelde het niet als 'aanval' op jouw reactie hoor. Ik hoop niet dat het zo overkwam. Ik meldde het alleen even omdat er nog geen reactie was gegeven op de échte vraag van dit topic. Katie en Ruby vind ik ook leuk, maar dan leuker bij Jill dan bij Daisy. En op de een of andere manier vind ik het mooier met een langere naam er nog bij, als je toch voor 3 namen wilt gaan... Zoals: Jill Jennifer Ruby Jill Evelyn Katie