Hoi, bij ons is het de gewoonte dat je kinderen de 2de en 3de namen van de peetouders zijn... nu vind ik dat erg vervelend omdat ik vind dat het een oudere naam moet zijn. ik heet bijvoorbeeld sharon elvira johanna antoinetta (ja,,, het zijn er een hoop) maar ik kan me niet voorstellen dat mijn kind bijvoorbeeld Thomas Jordy Angeliek moet heten... klinkt toch niet echt? wat denken jullie?
tja, ik vond dat dus ook...dat het een "ouderwetse" naam moest zijn als 2e naam maar aan de andere kant vond ik de namen die het dan eventueel zouden worden het ook weer niet leuk klinken bij de voornaam. Dus wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om de 2e naam op te maken uit de eerste 2 letters van de oma's (zijn toevallig hetzelfde) en de eerste 3 letters van de moeder van mijn vader
Wij gebruiken als 2e en 3de naam, namen van ouders... Dus bv..... thijmen martinus laurentius Ik wil ook heel graag een klasieke naam, succes met beslissen is niet makelijk. Misschien hebben peeters... ook wel een 2e of 3de naam die je kunt gebruiken.
Ik heb ervoor gekozen, dat als het een meisje is, ze als tweede naam de naam van mijn overleden nicht (stierf toen ze 21 was) wordt, Kelly. Als het een jongen wordt krijgt hij als tweede naam de naam John, van mijn opa, omdat mijn opa alleen dochters en kleindochters heeft en hij al jaaaaaaaaaaaren wacht op de eerste jongen in de familie.
Eerst wou ik als het een meisje werd haar vernoemen naar haar meter (angelique) en wouden wij er dus Angel van maken. maar na dit een x gehoord te hebben in een winkel vond ik het gelijk niet meer leuk klinken. ik wil wel echt de namen van de peetouders gebruiken in hun doopnamen... dat is dus het nadeel van al die moderne namen tegenwoordig he... ach ja, opzich maakt het niet zoveel uit of het niet klinkt want je gebruikt toch alleen de roepnaam de laatste x dat ik mijn doopnamen moest vermelden kan ik mij niet meer herinneren
Moderne namen zijn vaak afgeleid van ouderwetse namen. Of je maakt van de letters zelf een 'passende' naam?