2de hands autostoel kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mir27, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir27

    Mir27 Actief lid

    4 okt 2009
    306
    1
    0
    We zitten met een dilemma!
    Wie geeft ons een tip?

    We hebben 2 auto's en we willen 2 autostoelen.
    Nu kregen we bij de Prenatal het advies voor de maxi cosi Tobi te kiezen.
    Ik heb me dochtertje erin gezet en deze past idd perfect bij haar.
    Maar nu he.... €250 !
    En we willen er graag 2.
    En tja het blijft er niet bij 1 dus wil een zwarte en dan doe ik er voor nu een roze hoes om.

    Nu keek ik op marktplaats...
    2 Tobi's zwart voor €150
    Een jaar oud, niks mis mee!
    Klinkt heel verleidelijk he!

    Wat zouden jullie doen?
    En stel da we die 2dehandse perfecte uitzienden Tobi's zouden gaan bekijken, waar moet ik dan op letten?
     
  2. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ten 1ste ben ik totaal geen voorstander van 2e hands autostoelen vooral niet als je niet de geschiedenis weet van zo'n stoel.

    Ik zou zowieso goed letten of het kunstof nog helemaal heel is en geen kleine haarscheurtjes of wat dan ook vertoont.
    Probeer de gordeltjes uit maak ze open probeer ze lang lang te trekken en weer dicht te doen en weer aan te trekken. Zodat je zeker weet dat de gordels optimaal werken.

    Kijk ook goed of er geen breukjes in de gordeltjes zitten.

    Weet niet of erbij staat uit welk jaar ze komen? Maar achter op de stoel moet een oranje sticker zitten waar E3 of E4 op moet staan dan weet je dat hij nog goed gekeurd is volgens de laatste richtlijnen. Ook wordt de veiligheid voor zo'n stoel tot 5 jaar gegarandeerd door de fabrikant.
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook geen voorstander van tweedehands autostoelen, maar de tobi is inderdaad duur..

    wij hebben afgelopen weekend een priori xp gekocht, kleur van vorig jaar en kostte 100 euro..

    en by the way bij prenatal smeren ze altijd de duurste stoel aan, volgens de verkoopster is de tobi VEEL beter dan andere stoelen.. wij zijn naar een andere winkel gegaan, werd er echt niet goed van!

    Maar ik heb geen tips die nog niet genoemd zijn..
     
  4. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Wat zijn jullie al vroeg met een autostoel kopen! Wij hebben ons er totaal nog niet in verdiept...........Ons mannetje past ook nog prima in de maxi-cosi en dat schijnt toch de meest veilige manier van vervoeren te zijn.

    Maar goed, weer even naar het onderwerp toe. Ik geloof dat ik ook niet voor tweedehands zal gaan (of het moet van bekenden zijn). Nu hebben wij 1 auto. Misschien dat als we 2 auto's zouden hebben, ik in de auto waarin hij het meest (en het langst) meerijdt een nieuwe stoel zou doen en in de andere een tweedehands.

    Ik kreeg wel afgelopen week een mailtje (geloof van wij, jonge ouders) met daarin aanbiedingen van stoeltjes; waren showmodellen en modellen van vorig jaar. Denk dat we daar maar eens goed naar moeten gaan kijken.
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook 2 auto's en hebben ook 2 nieuwe autostoelen gekocht.
    We hebben een maxicosi axiss in de auto waar ze het meest in zit, in de andere auto hebben we een goedkopere stoel gekocht: de maxicosi priori voor 99 euro.
    2de hands zou ik niet aan beginnen, tenzij het van iemand is die je goed kent.
     
  6. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    Wij hebben ook de maxicosi Tobi. Ben echt blij met deze stoel. Mijn dochter zit er prima in en als ik het nog een keer moest doen, kocht ik weer deze.
    Wij hebben hem gekocht bij babydump en hebben volgens mij 199,- betaald.
    Ik zag op de site van babydump dat de tobi van 2010 179,- kost en die van 2011 249,-
    Wij hebben dus die van 2010.
    Er zal vast verschil in zitten, maar ik zie het niet.
     
  7. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het verschil tussen 2010 en 2011 is de kleur. Elk jaar komt er een nieuwe serie stofjes.
     
  8. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    Nou dan wist ik het wel. 70,- voor een nieuw stofje :$
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou ook niet voor 2ehands gaan... op Maxi-Cosi, Quinny, Hoppop en Safety1st webwinkel voor babyproducten. kun je oude modellen kopen met veel korting. Ook kun je er "hernieuwde" stoeltjes kopen, dat zijn modellen met een beschadiging ofzo die ze weer gefixed hebben met volledige garantie. Ze zijn een stuk betaalbaarder. Onze Tobi hadden we vorige week besteld en 2 dagen later binnen!
     
  10. jongmama

    jongmama Fanatiek lid

    1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Wij hebben ook 2 tobi's en ben aan de 2e heeeeel goedkoop gekomen via marktplaats. Ik speur altijd alles af en typ dan ook geen tobi of toby oid in maar kijk naar de foto. Hier stond niets vermeld over een tobi autostoel en kwam dus ook niet voor in de zoek opdracht. er stond bij mag weg voor een klein prijsje! ghihi nou heb hem voor 20 euro afgelopen week gekocht. En hij is werkelijk als nieuw. bekleding niet verkleurd zoals veel en er is niets aan de zitting oid. gescheurd. Ik durf het wel aan een 2e hands stoel.

    Weet heus wel dat je aan de buitenkant niet altijd kan zien of er wat mee is gebeurd, maar ik zag laatst bij een vrouwtje haar TOBI stoel, en die had een ongelukje gehad. De stoel was gescheurd en dat was dus niet meer veilig.
     
  11. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Als ik ergens nooit op zou bezuinigen dan is het op de autostoel. Je vergeeft het jezelf nooit als er onverhoopt wat gebeurt en als dan blijkt dat het door de 2e hands autostoel komt omdat die al eens eerder een ongeluk heeft doorgemaakt.
    Mijn advies: niet doen!!
     
  12. p1982

    p1982 Niet meer actief

    me man heeft een nieuwe kinderstoel in de auto, maar beide oma;s en ik zefl 1 via marktplaats en gaat perfect waarom zo duur kopen
     
  13. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Heb je ook bij babypark bij het budget gedeelte gekeken? Daar hebben ze vaak oudere jaren staan met minder populaire kleuren. Scheelt vaak een boel! Daar hebben wij onze tobi vandaan gehaald. We zijn nu over naar de rodi en onze tobi gaan we ook weer verkopen. En als ie uit de rodi is (en hij is nog goed, die gebruik je toch langer) gaat die ook weer in de verkoop.

    Ik vind wel dat je als verkoper van autostoeltjes ook een plicht hebt om alleen een stoeltje te verkopen dat nog goed is. En als koper moet je even goed naar de stoel kijken. De bekleding kan er in principe vanaf, dan kan je het goed zien.
     
  14. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik snap niet zo goed dat er bij voorbaat al wordt gezegd 'niet doen'. Je kan aan de staat van het stoeltje heus wel zie of men er netjes mee om gegaan is, en inderdaad kan je de bekleding eraf halen. Een kwestie van goed opletten, maar dat vind ik zowieso als je tweede hands koopt.

    Een vraagje voor degenen die zeggen 'niet doen', wat doen jullie met de Maxi Cosi als de kleine eruit groeit? Weggooien? Of verkopen via Marktplaats?

    Iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten hoor, zoveel mensen, zoveel meningen.
     
  15. jongmama

    jongmama Fanatiek lid

    1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik vind het wel grappig dat mensen die zeggen niet doen hun eigen stoel wel weer via marktplaats verkopen. Ik weet het niet ik durf het wel aan, je ziet inderdaad echt wel of er wel of niet goed mee omgegaan is. bij een ongeluk zit er vaak wel een scheur in de autostoel en dat valt sowieso wel op. En mocht er een ongeluk gebeurd zijn gebruiken de ouders de stoel neem ik aan zelf ook niet meer. En daarbij denk ik hoevaak gebeurd nou een ongeluk.
     
  16. Anique

    Anique Actief lid

    Ik denk dat dat advies vooral van de marketingafdeling van Maxi Cosi komt. Natuurlijk, een tweedehands autostoeltje kan - net als een helm - in een ongeluk betrokken zijn geweest. Maar je kunt de stof eraf halen en het piepschuim bekijken. Als je 3 kids hebt, allebei een auto en oma neemt ze ook regelmatig mee, dan kom je op 9 autostoeltjes = ruim 2000 euro. Ja daahaag!

    Als je erover twijfelt, koop je tweedehandsje dan bij een bekende. Daarvan kun je wel inschatten of 'ie eerlijk is over het stoeltje. Maar al die duizenden prima autostoeltjes die we gewoon weggooien vind ik ook zonde en onnodige overconsumptie.
     
  17. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou oma gebruikt hier gewoon ons stoeltje hoor, zou niet weten waarom ze een eigen exemplaar zou moeten.
    persoonlijk koop ik liever een goedkopere nieuwe dan een duur model tweedehands.
     
  18. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter past niet meer in de mc dus we hadden weinig andere keus :D
     
  19. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier precies hetzelfde.
    De Axiss is een dure stoel maar zou het meteen weer doen, de draaifunctie is zó handig!
     
  20. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Allereerst wil ik reageren op al die negatieve (niet alleen hier in dit topic) praat van de Prenatal. Wij hebben daar de Tobi gekocht en die werd afgeraden door de verkoper. Echter WIJ vonden dat uk er beter in zat dan een ander model. Uiteindelijk moet je doen waar je zelf achter staat. En als iemand twee of meer stoelen nodig heeft en het geld er niet voor uit kan of mag geven dan heb je een optie om het tweedehands te kopen. Wij hebben daar niet voor gekozen maar als ik geen geld had en moest dan zou dat geen probleem zijn om het wel te doen. Liever zou ik dan wel de eigenaar kennen dan weet je iets meer van het verleden.
     

Deel Deze Pagina