2de hands autostoel kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mir27, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jongmama

jongmama Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    1,476
    0
    36
    Nou oma gebruikt hier gewoon ons stoeltje hoor, zou niet weten waarom ze een eigen exemplaar zou moeten.
    persoonlijk koop ik liever een goedkopere nieuwe dan een duur model tweedehands.

Dat vind ik een teveel gedoe. mijn moeder past sowieso 3 daagjes op onze dochter en dan steeds die stoetljes op en neer in de auto vind ik teveel werk. Een ' nieuwe' autostoel kan in de winkel ook al wel niet deugen. Bij de reis naar de winkel kan er al wel wat mee zijn gebeurd, en in de winkel valt er ook wel eens wat. Je weet toch nooit 100 procent zeker of je een goede stoel hebt. als 2e stoel heb ik er echt geen problemen mee, en we krijgen straks een tweede en daar dan ook weer 2 nieuwe stoelen voor te kopen dat word me echt even teveel.

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb 2e hands stoelen van mijn vriendin, ik weet dat er dus niks mee is gebeurd.
    Maar soms weet je het in de winkel ook niet. Ik heb ooit bij prenatal gezien dat er een stoel de hele trap naar beneden afviel en wilde de stoel nog verkopen aan die klant.
    De klant weigerde en toen kon ze 20% korting krijgen.
    Dat wilde ze ook niet, ze wilde een andere.
    De gevallen stoel ging zo weer de schap in.
    vind ik echt ongelofelijk!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    @ Brenda1976: Dat heb ik vaker gehoord.
    Zelf heb ik bv een paar weken geleden een buggy gekocht, haal hem uit de verpakking: Kapot. Tja..... wie zegt dat er met de autostoeltjes wel netjes word omgegaan? Ik zie niemand de bekleding ervanaf halen en onder de loep nemen om te kijken of er nergens haarscheurtjes in zitten.

Wij moesten 3 auto stoeltjes aanschaffen (in de auto van mij, van mijn man, en van mijn schoonouders die vaak oppassen). Er komen 2 stoeltjes van marktplaats en 1 van een goede kennis.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

onze ervaring bij prenatal was inderdaad negatief maar bij een andere vestiging is die wel positief..

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik weet dat autostoeltjes erg duur zijn maar persoonlijk zou ik geen 2e hands auto stoeltje kopen.. Wij hebben er een van mijn zus gekregen, deze is van mijn nichtje geweest en ik weet dus ook zeker dat hier nooit wat mee gebeurd is. Ze zeggen altijd dat als je een auto ongeluk hebt gehad, je de riemen moet vervangen en een autostoeltje helemaal moet vervangen! Je weet dus nooit helemaal zeker of er geen ongeluk is gebeurd met het stoeltje al kan het er nog zo haarfijn uit zien.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Wij hebben ook een tweedehands cabriofix gekocht via marktplaats. Hij ziet er uit als nieuw en we hadden een heel goed gevoel bij de verkopers. Dat gaf voor ons de doorslag.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    #27 Jo79, May 6, 2011
    Last edited: May 6, 2011
    Hier nieuwe stoeltjes, o.a. een Kiddy Infinity Pro, overzetten is alleen een kwestie van optillen en in de andere auto zetten, ding weegt werkelijk niets.
    Goed de aanbiedingen in de gaten houden scheelt flink.
    Bij deze site heb ik ook eens heel goedkoop een maxicosi gekocht (het wisselt regelmatig, ook de prijzen zijn wisselend), de kleur was afgrijselijk, maar er zit toch een hoes omheen, dus who cares.
    Ze hebben bijv. ook een Tobi: Autostoel Maxi-Cosi Tobi
    Ook bij Babydump hebben ze vaak goedkopere Tobi's gewoon met een stofje van vorig jaar.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,146
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik kan niet bij een ander in de portemonnee kijken. Wij hebben de luxe dat we een nieuwe kunnen kopen. Andere dingen vind ik geen punt om 2e hands te halen, maar dingen zoals helm / autostoel liever niet, zo lang ik geld heb voor een nieuwe.

Wij hebben inderdaad wel een 2010 kleur gekocht. Scheelde toch een euro of 70 met de nieuwe kleuren. En 2010 is een goed bouwjaar, daar is mijn zoontje zelf ook van. :D

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ehm..Maria80, lang niet alle kinderen passen nog zolang in een mc of willen er nog inzitten aangezien ze er niks in kunnen zien!! Ze is helemaal niet vroeg.

Wij hebben wel een tweedehands autostoel, van de overburen en vrienden van mijn ouders. Niks mee gebeurd en nog prima in orde. Zou het wel alleen doen als je de voorgeschiedenis kent.

Wat de mc betreft, die van ons (nieuw) is nu in bruikleen bij vrienden en als onze tweede er is komt ie weer terug en gebruiken we hem weer. Prima toch.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik zou nooit een autostoel kopen van mensen die je niet kent. Mijn ouders hebben de autostoelen van een nicht van ons gekocht. We weten dat zij nooit een ongeluk heeft gehad en dat ze altijd heel netjes is op haar spullen. Anders hadden we dat nooit gedaan.

Wij hebben de maxi cosi priorifix. Was een hoop geld toen we ze kochten, maar ik kan wel met een gerust hart de weg op.

Bij babypark krijg je tweeling korting op een 2e hetzelfde product. Misschien geld dat ook wel als je gewoon 2 dezelfde stoelen koopt.

11. Mir27

Mir27 Actief lid

Oct 4, 2009
    306
    1
    0
    Bedankt voor alle reacties!

@Angelbaby bedankt voor je reactie.
    Wij hebben idd een dochter van 73 cm en zij pastte niet meer in de MC. Wij hebben een ander merk kinderwagen en die mc zijn veel kleiner vandaar.
    En daarbij komt dat ze het super leuk vind om nu mee te kunnen kijken met ons!

We hebben de 2 autostoelen voor een prikkie overgekocht.
    Super nette mensen waar ik geen moment aan twijfelde!
    De stoelen zien er super uit!!!! Leken wel nieuwe! Altijd een hoes over gezeten en nooit niks mee gebeurd.
    Dus wij hebben geen spijt van onze aankoop!!!

12. Mir27

Mir27 Actief lid

Oct 4, 2009
    306
    1
    0
    Resultaat!

Share This Page