2de hond erbij en over +-2 jaar aan kinderen willen beginnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Olifantje, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    We hebben nu een golden retriever van bijna 2 en half en ik zit stiekem toch te kijken om er een puppy bij te nemen.

We hebben nog geen kinderen, maar we willen wel graag over ongeveer 2 jaar beginnen met het echte klussen. ;)
    Maar nu zit ik heel erg te twijfelen. Ik ben bang dat 2 honden te druk zal zijn.

Hoe laat je 2 honden uit met een baby? Gaat dit makkelijk met een wandelwagen? Of is een draagdoek makkelijker?

Iemand tips? of ervaringen die die wil delen? ;):)

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Wij hebben een labrador van 2,5 en wilden eerste instantie ook een tweede lab erbij. Maar goed toen werd ik toch zwanger gelukkig dus is dat even van de baan.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het heel druk is. Zowel de baby als de pup hebben veel aandacht nodig. Maar als ik zelf kijk naar onze lab van 2,5 zou ik gek worden als er nog zo'n drukteschopper van een hond rondloopt hoor.

Maar goed, er zijn meer mensen die het wel doen hoor het is ook wat je zelf wil en hoeveel tijd en energie je erin gaat steken. Als je de pup nu zou nemen en over 2 jaar probeert zwanger te raken is de pup ook weer een stukkie ouder. Je hebt dan wel 2 tot 2,5 jaar de tijd om de hond een goede basis te geven. Daarna maakt het volgens mij niet zoveel verschil meer of je nou met 1 of 2 honden loopt. Als je honden goed luisteren onder appèl dan kunnen ze toch samen naast de kinderwagen meelopen zonder te trekken?

Overigens zou ik nog steeds heel graag een pup willen hoor maar dan wel als de kleine straks een jaar of 4 a 5 is.

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hey!
    ik heb er twee, wil ze voor geen goud missen, maar vraag me af, als we zwanger mogen raken, hoe ik dat in godsnaam straks moet gaan doen!!! het is zo druk, ook in huis, en ik wil ze dan graag naar buiten verhuizen het grootste gedeelte vd dag....maar toch, het poetswerk alleen al...
    Mijn mannetje en ik zijn samen gekomen en hadden ieder een hondje, we zouden nu niet voor 2 honden kiezen.
    Maar als je nu de keuze hebt, zou ik het, persoonlijk dan hè, niet doen...
    Als je straks een kindje hebt, kun je altijd nog beslissen toch???

xxx

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Had 2 honden en een oppaskindje van 9 maand. Weet niet of het je gat helpen

Herder hadden we goed afgericht die liep los, kleine hond ging aan de riem en die deed ik om de hendel van de buggy.
    En lopen maar.

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mijn voorkeur ging ook al uit naar een labrador pup..
    Ik heb er ook al 1 gezien die in het asiel zit en ik ben helemaal verliefd. :) Pup is 6 maanden oud en op precies dezelfde dag geboren als mijn golden, maar is dan 2 jaar jonger.

Onze hond luistert ook best goed, al heeft hij soms bananen in zijn oren als hij moet komen, maar dat is bij te werken. :D
    We vonden het wel heerlijk om hem te trainen. Hij kent dus ook best veel commando's, dus dit zouden we ook aan een eventuele pup kunnen leren.

Naja.. ik weet het niet.. Ik ben bang dat ik een verkeerde keuze maak als ik het doe. Het is jammer dat ik niet in de toekomst kan kijken helaas. :(

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben er 3!! en nog een kat (nouja bijna hond)

ik laat er maar 2 per keer uit (mijn eigen honden) en dat gaat makkelijk met kinderwagen, of ze lopen beide aan 1 kant of beide elk aan een kant, als je ze goed opvoed dat ze dus niet trekken gaat het prima.
    moet ik wel zeggen sinds ze hier amper los mogen ik voor de grootste een grote flex heb gekocht zodat die toch wat heen en weer kan waggelen en dat gaat super met kinderwagen of buggy, heb zelfs al met ze gefietst en kind (springer aan de fiets)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben een labrador van 5 jaar, maar moet zeggen dat ik er één echt wel genoeg vind. zou er niet aan moeten denken om 2 ( oost indisch dove ) honden te moeten uitlaten en dan ook nog een kinderwagen recht houden of je peuter niet uit het oog te verliezen.

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Wij hebben er ook 2, en hopen binnekort zwanger te mogen worden... Hoe ik het ga doen?? geen flauw idee!!! Ik heb 2 nogal eigenwijze kleine hondjes, dus met kinderwagen gaat dat denk ik niet lukken, dus word een draagzak of iets en de rest zien we wel!

9. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Wij hebben 2 Golden retrievers van 6 en 7 jaar. Ik loop 3x per dag met ze naar het bos samen met de kinderwagen. Gaat prima, ze lopen netjes mee, trekken niet en in het bos gaan ze beide lekker los. Ik vindt het zelf een verreiking dat Lynn met de honden opgroeit. Ze is nu 6 maanden en trekt helemaal naar ze toe en hun ook naar haar. Wanneer ze op het speelkleed ligt gaat er altijd 1 hond bij liggen, niet op het kleed maar netjes ernaast. De andere hond heeft veel knuffels als speelgoed maar heeft nog nooit aan Lynn haar knuffels gezeten. Alles gaat in harmonie.
    Moet wel zeggen dat het soms wel heel druk is vooral het lopen en de verzorging van alle drie. En ik ben blij dat de honden al volwassen zijn. Moet er niet aan denken dat ik hier 2 jonge honden (onder 4 jaar) heb met een kleine. Vooral omdat de honden dan gewoon nog niet volwassen zijn en ook goede opvoeding nodig hebben.

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben 2 grote honden, en ben nou zwanger van de eerste
    Maar hoe ik het ga doen als de kleine er is...ehm geen idee
    Want ze zijn beide oost-indisch doof!

Mag wel een aantal weken van te voren ff gaan oefenen met kinderwagen+honden in de achtertuin...anders ben ik bang dat er niks van komt...:)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    We hebben ook 2 honden ( wel vrij klein) maar vind het toch wel heerlijk.
    Ze zijn nu ook 3 en 2,5 dus niet meer zo druk.
    Maar we zouden niet meer zonder ze kunnen zoooooooo lief.

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik heb ook 2 honden, 1 van 5 kg , die is alles gewend dus kan je zo onderin de wagen zetten ofzo
    en 1 van bijna 60 kg, zeer dominant mannetje maar gebleken voor kinderen erg lief.
    wandelen met de wagen zal niet zo snel gebeuren, als ik met ze ga wandelen voor een lang stuk (bos) dan blijft de kleine straks gewoon even bij pappa, of bij oma ofzo
    paps is vaak de hele ochtend gewoon thuis en moeders woont om de hoek en opa werkt niet......

we hebben gewoon veel mazzel :D

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook twee en wil wel hoor ze lopen goed naast wagen en fiets enige nadeel vind ik vakantie we willen ze altijd graag mee als we bijv naar een centerparcs gaan maar das lastig met 2 kids en 2 honden. toen we nog maar een kindje hadden ging het wel maar de laatste keer in jan cp zijn ze dus neit mee geweest dat paste gewoon niet in de auto. we hebben nu een grotere auto erbij dus mochten we in jan feb weer de sneuw opzoeken dan wil ik proberen ze erbij in te stoppen hihihi al vinden ze het bij oma ook erg leuk.

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb ook 2 honden...geen idee hoe ik dat straks met uitlaten ga doen...las hier al iets van oefenen met wandelwagen en honden in de tuin...beide zijn namelijk nogal trekkers...dus handig wandelen zal het niet zijn
    Verder zie ik geen probleem in 2 honden en een kleine in huis...wij zijn zelfs aan het kijken voor een 3e hond ;)

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hadden 2 honden en het ging best. 1 is er helaas niet meer, maar nu mn dochter zelf loopt denk ik wel eens, hoe had ik dat gedaan met 2 honden! Dochterlief ziet af en toe ineens iets aan de overkant van de weg, en wil daar dan natuurlijk zo naartoe lopen. Met 1 hond is dat geen probleem en heb ik nog een hand vrij om haar tegen te houden, maar als ik er 2 had gehad was dat wel eens lastig denk ik!

16. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wat "grappig" dat er hier nog meer mensen zijn die nog niet zo goed weten hoe ze het moeten doen met uitlaten van 2 honden en de baby meenemen.
    Ik denk dat het ook wel scheelt of de hond goed luistert en of het 2 grote honden zijn of 1grote en 1 kleine..

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    en jij hebt mij eigenlijk het antwoord op mijn vraag al gegeven...las je eerste berichtje nog eens goed...ik denk dat mijn honden naast een kinderwagen geen succes wordt, dus dit zal dan de eerste tijd wandelen met een draagdoek o.i.d. worden ;)
    verder...als je over 2 jaar pas aan kinderen wil beginnen..dan is je hond pup en puber af...en tijd genoeg toch om tot die tijd flink aan gehoorzaamheid te werken met je nieuwe hondje

18. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ja ik had op internet gelezen dat er moeders zijn die een draagdoek gebruiken tijdens het uitlaten. Dus ik vroeg mij af of dat wel handig is. :)
    Ik weet niet hoelang je zo'n draagdoek mag gebruiken en tot welke leeftijd (van je kind). Lijkt me ook erg belastend voor de rug namelijk. Maar het lijkt mij wel handiger dan een kinderwagen.
    1 van je honden zal maar iets gezien hebben en wilt daar graag naartoe, dan zou die zo je kinderwagen omver trekken. :$
    Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe groot de hond is..
    Maar fijn dat je je antwoord al hebt! Ik ben benieuwd hoe het bevalt. :)

Ja dat is wel zo.. Dan zouden ze 4,5jaar en 2,5jaar oud zijn.
    Pffff ik ga maar eens goed nadenken. :D

Dit is trouwens de kruising lab pup in het asiel waar ik verliefd op ben:
    http://www.animaltrust.be/Images/Aanbod/Duke1.jpg

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kan maar 1 ding zeggen, uit ervaring zou ik het niet doen.

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    aaaah wat een leuke hond, ik had 'm ook al gezien op internet, zat van de week ook te zoeken naar een hond uit het asiel ;)

hahaha ik zal eerst maar eens gewoon zwanger worden en dan laat ik je wel weten hoe een draagdoek bevalt tijdens het wandelen
    ik was me er ook zomaar vast op aan het inlezen enzo...niet dat ik straks wat dat betreft ineens voor een hoop verrassingen kom te staan ;)

Deel Deze Pagina