blaasgruisdieet ze vreten het niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik wist dat ik kieskeurige katten had maar zo kieskeurig?

op advies van de dierenarts omdat een van de katten af en toe een beetje bloed bij de plas heeft welke moet je mij niet vragen dus allemaal maar over op het blaas gruis dieet.

ik heb dus nu 4 zakken staan en alle 4 vreten ze niet. ze hongeren zich helemaal uit en worden dan graat mager (en dan wacht ik 5 dagen)

maar nu? wat kan ik nu nog doen. vitamine c geven doe ik al.
    en ik ben maar weer over op alleen blikvoer zodat ze genoeg vocht binnen krijgen. maar ook daar willen ze dus geen blaasgruis dieet van

help?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    welk voer geef je??
    Vreemd meestal vinden katten dit namelijk errug lekker.
    Je zou een ander merk kunnen proberen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb 4 merken staan

hills
    royal canin
    prins
    clinic

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    oh pfff je hebt al vier merken? :S
    jeetje dat is moeilijk..
    Je zou het kunnen gaan mengen met hun normale voer, en dan steeds iets minder van het normale voer en steeds iets meer van het blaasgruisdieet.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb ik geprobeerd maar ze laten de blaasgruis brokken liggen :$

door het blikvoer heen ook al geprobeerd maar ook niet.

ik had ook al zitten kijken op www.blaasgruis.nl als dat nou werkt dan moet ik dat maar doen denk ik.

pfff eerst de ene kat nu de andere weer hahahahaha. ze volgen mekaar op

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wat vaak ook goed helpt tegen blaasgruis is vers gaan voeren. Bijvoorbeeld Carnibest. Kijk maar eens op de site.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    inderdaad carnibest icm vitamine c kan goed helpen

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb blaasgruis voer van een ouddierenarts assistent is merkloos maar erg goed de katten zitten vele malen beter in hun haar en zitten veel beter in hun vel helpt echt heel goed, ik haal dat in de buurt van utrecht, is dan wel merkloos maar vele malen goedkoper en ze zijn hier heel kieskeurig maar lekker dat ze dit vinden.

dus mocht je in de buurt van utrecht wonen het proberen waard
    had ook voer van de dierenarts en dat wilden ze niet via via kwam ik aan dit adresje

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ja ik wil er ook wel voor rijden hoor;)

heb je eventueel een link?

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wat vervelend zeg. Ik heb van Royal Canin die blaasgruisbrokjes en mijn katten hoeven juist niks anders meer. Geen tips dus, want ik krijg er met geen mogelijkheid ander voer meer in.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

jij hebt het dus de andere kant op ;)

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Pfff....meestal gaan ze als ze honger hebben wel vanzelf eten maar 5 dagen :O wat een eigenwijsies zeg!!! Helaas kan ik je niet helpen sterkte ermee!

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze blaasgruiskat doet het al 2 jaar ontzettend goed op Sanabelle urinary en ik ben niet de enige. Lees de reviews maar.

Sanabelle kattenvoer goedkoop bij zooplus: Sanabelle Urinary

Ander voordeel is ook ook nog dat stukken goedkoper is dan het voer bij de dierenarts en vanaf 20 euro wordt het gratis thuisbezorgd.
    Hier geen ander voer meer!

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die van ons kregen eerst Hill's via de dierenarts, maar krijgen nu Sanimed Anti Struvite (ook via dierenarts). Deze laatste is goedkoper dan die dure Hill's.

15. marilouise

www.skukuza.nl

Je wordt erg fijn geholpen daar op de site staat meer informatie als je meer info over het voer wil hebben moet je denk ik even bellen wij zweren erbij

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @marlous, ik wil jou voer echt niet afkraken en als je katten het hier prima op doen zou ik ze hier gewoon op houden maar denk er bij het kiezen van een voer wel aan dat je een voeding kiest met een S/O index!!
    Dit moet namelijk laag zijn waardoor de PH van de urine lager wordt. De reden dat blaasstenen namelijk gevormd wordt is doordat de PH in de urine te hoog is. Door voer met een S/O index te geven wordt de urine zuurder waardoor de kristallen oplossen.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

kan ik ook vers gaan voeren zou dat kunnen helpen?

18. marilouise

Dit voer is enorm goed en als 1 van de betere getest, komt uit dezelfde fabriek als 1 van de grote merken. Mijn dierenarts heeft het zelfs geadviseerd, durf geen waarden te noemen maar weet wel dat het ook nog eens heel erg zoutarm is waardoor het juist nog beter is. Maar mijn dierenarts heeft me zelf daarnaartoe gestuurd. Kent deze man heel goed en ook het voer wat hij verkoopt.
    Maar het bewijs hebben we zoiezo in huis lopen mijn katten hebbben helemaal geen problemen meer en bij mijn oudste kater was het zo erg dat we echt niet meer wisten wat te doen. hebben zelfs overwogen hem een spuitje te geven, was hoogzwanger en alleen maar tobben. maar nu geweldig.

Maar deze man heeft jarenlang op de faculteit gewerkt heeft ook een opvang. staat heel goed bekend. ook voor andere problemen met je dieren kan je terecht.

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja zeker...ik zou dan kiezen voor carnibest, en hier eventueel nog vit.c aan toevoegen

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij gebruiken Trovet en dat bevalt prima. Ze heeft nu nergens last meer van. Voor die tijd was het zo zielig. Krijsen deed ze, niet normaal.

Deel Deze Pagina