Beste UWV, De datum van mijn bevalling staat gepland op: 21 oktober 2014. Omdat ik in 2014 slechts anderhalve dag als zelfstandige (freelance) in de week werk, verdien ik dit jaar ongeveer 800 euro per maand. Voor de berekening wordt daarom naar de laatste 5 aangiften gekeken. 2009: Resultaat uit overige werkzaamheden: 4.760 Aftrekbare reiskosten: 1.231 2010: Resultaat uit overige werkzaamheden: 17.110 Aftrekbare reiskosten: 3.663 2011: Resultaat uit overige werkzaamheden: 22.800 Aftrekbare reiskosten: 4.432 2012: Resultaat uit overige werkzaamheden: 14.078 Aftrekbare reiskosten: 4.934 2013: (studie gevolgd) Resultaat uit overige werkzaamheden: 835 Aftrekbare reiskosten: 456 Ik heb geen fiscaal partner en woon op dit moment nog bij mijn ouders. Hoe hoog wordt mijn ZEZ-uitkering per maand?
Beste Eniethot, UWV Webcare is niet bevoegd om berekeningen / toekenningen van uitkeringen uit te voeren. Ik kan daarom niet aangeven hoe hoog je ZEZ-uitkering wordt. De hoogte van de ZEZ-uitkering wordt bepaald nadat je de aanvraag hebt ingediend. ( Aanvragen kan vanaf de dag dat je 24 weken zwanger bent ) Na ontvangst van de (complete) aanvraag krijg je dan binnen 8 weken de beslissingsbrief van UWV. Je kunt dan ook het beste ( als je dit nog niet hebt gedaan ) de uitkering zo snel mogelijk aanvragen. Op die manier weet je het snelst waar je aan toe bent. Algemene informatie over de hoogte van de ZEZ-uitkering: Heb je in het voorafgaande jaar aan de ingangsdatum van de ZEZ-uitkering minder dan 1225 uren als zelfstandige gewerkt? De hoogte van de ZEZ-uitkering is dan afhankelijk van de winst die je hebt gemaakt in dat jaar. Heb je dat jaar minder dan 1225 uren gewerkt en verlies geleden? UWV gaat dan uit van de gemiddelde winst over de laatste 5 jaar, waarbij de jaren met verlies op nul worden gezet. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare