Mijn zoontje Stijn (bijna 7 mnd) heeft volgens mij weer het rotavirus. van 13 t/m 18 maart in het ziekenhuis gelegen met dit virus met ernstige uitdroging. Gelukkig daarna weer helemaal opgeknapt. Nu sinds vrijdag steeds aan het overgeven (hij is nu niet aan het uitdrogen gelukkig) en sinds zaterdag is er diarree bijgekomen. Die diarree is zondag gelukkig al overgegaan tot een gele breierige substantie die HEEEEEl ZUUR is. Dat is nog erger dan tandenpoep. Ook een hele andere geur. Vannacht zat heel zijn bed onder de poep. Zo zielig en die lucht was bijna niet uit zijn kamer te krijgen zeg bah. Ik heb voor vanmiddag een afspraak bij de HA staan. Ik vindt dit niet gezond hoor dat hij nu net een maand later alweer het rotavirus heeft. Zijn er hier meer kindjes die dat hebben gehad? Ik merk wel dat het nu minder heftig is dan vorige maand (gelukkig maar) Ik vermoed ook weer (de vierde zal dat zijn) oorontsteking. Hij houdt zijn hoofdje steeds scheef en vuurrode wangen. Nu kan dat ook van tandjes zijn, maar dat dacht ik de andere 3 keren ook. Vindt het zo zielig voor het manneke. Afgelopen januari toen hij 4 maanden was is hij ook al geopereerd aan een liesbreukje. Ik vind het wel een keertje klaar zo, maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen.
Kan je 2 keer het Rotavirus krijgen dan? Ik dacht dat er zelfs een inenting voor was. Maar neemt niet weg dat het heel zielig is voor je kleine man! Die van mij is nu ook ziekjes, sinds dit weekend. Paar keer overgegeven en slapjes en af en toe een dunne luier. Hij is niet doodziek gelukkig en drinkt soms een fles. Hoorde dat buikgriep nu erg rond gaat. Beterschap voor je uk!
Ja, je kan meerdere keren het rotavirus krijgen. Alleen de eerste keer wordt je er heel erg ziek van en daarna ook wel, maar is het minder heftig. Hij speelt ook gewoon, maar wanneer hij spuugt of diarree heeft dan heeft hij er last van.
Hier ook te tweede keer voor onze jongste dochter in zo'n 6 weken tijd. Overgeven en weer van die verschrikkelijke gele stinkpoep. Minder heftig dan de eerste keer gelukkig! Dus blijkbaar kan het wel. Gelukkig bouwen ze weerstand op en is het de tweede keer al gemakkelijker om door te komen.
Ik hoop dat het niet te laat is om je kind er alsnog voor in te enten? Hier in Belgie is het een optioneel vaccin, en te verkrijgen bij de apotheek. Het is tweedelig, een siroopje dat de huisarts via een injectiespuitje oraal toedient. Kost 20 euro in totaal, en is het dubbel en dwars waard als ik lees wat je kindje heeft moeten verduren.
Nou, mijn dochter is nu ook aan de beurt Haar vanmiddag van het kdv gehaald, ze had heel erg overgegeven. Nu hangt ze helemaal slapjes op de bank en heeft zeker al 10x overgegeven. Gelukkig heb ik nog domperidon zetpilletjes in huis, heb de ha even gebeld en voor de nacht krijgt ze er eentje. Hopen dat ze dan minder beroerd is. En dat het ons bespaard blijft
Naar de dokter geweest en hij heeft een virus. Welke is moeilijk te zeggen, maart omdat ik zijn ontlasting zo zuur vind ruiken zal het waarschijnlijk wel om het rotavirus gaan. Hij heeft ook een oorontsteking, zijn vierde al, hiervoor hebben we een ab kuurtje gekregen. Hopen dat het snel over is