Hallo allemaal, 6 weken geleden ben ik bevallen van mijn dochter. Zij is verwekt via IUI. We zijn toen 20 maanden bezig geweest om zwanger te worden; bij de 5de IUI poging was het raak. Gisteren had ik het controlegesprek met de gynaecoloog en die vroeg me of ik ook aan een tweede wilde beginnen. Daar had ik nog niet over nagedacht maar dat doe ik nu dus wel? Ik zei dat ik nogal tegen die hele ziekehuisgang met spuiten enzo opzag. Maar hij zei dat het de tweede keer een stuk sneller raak is dan de eerste keer. Zijn er vrouwen met deze ervaring? Ben heel benieuwd.
Hoi Birgitte, wat fijn dat de gyn er zelf over begon. Wij moesten na de eerste iui zwangerschap zelf weer het moment bepalen en dat stel je dan toch steeds uit. Maar om je vraag te beantwoorden. Wij waren beide keren in de eerste iui poging zwanger. Dat schijnt nogal uitzonderlijk te zijn. Er is dan in principe ook niets met ons aan de hand, het lukt gewoon niet. Ik denk voor ons de timing (mijn cyclus is wel een tikje onregelmatig) Dus eigenlijk is er wel wat aan de hand. Succes in ieder geval en ga ervoor!
Hi Impie, Wat fijn dat jullie na de eerste poging direct zwanger waren zeg!! Bij ons is geen oorzaak gevonden van waarom we niet uit ons zelf zwanger werden. Toch heeft het nog zo lang geduurd. Eigenlijk waren we ons al mentaal aan het voorbereiden op IVF... maar dat hoefde gelukkig niet. Hoe lang na de eerste zijn jullie weer begonnen? Ivm mijn leeftijd moeten we niet te lang wachten maar ik wil ook niet te snel weer de medische molen in... ben blij dat ik weer even mijn lichaam terug heb
bij de eerste was ik 32 toen ik iui had, nu ben ik weer zwanger en was ik net 36 dat ik iui had... dus niet de jongste meer.