Misselijk: vanaf welke week en hoe lang?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Laure80, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Voor de mensen die misselijk zijn als gevolg van de zwangerschap:
    Ik ben benieuwd wanneer bij anderen de misselijkheid begon en wanneer het weer over ging.

Bij mij begon het bij week 6. Hoe lang het duurt moet ik nog afwachten.
    Voor week 6 had ik echt helemaal nergens last van.
    Gelukkig is het tot nu toe nog niet zo erg geweest dat ik moest overgeven.

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bij mij begon het ook in week 6 en was in week 8 van de ene op de andere dag compleet over! (god zij dank)

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    @Beeps, opeens weer over met week 8? Dat is dus ook mogelijk.
    Fijn om te weten (al moet ik me daar natuurlijk niet op instellen).
    Dit is mijn tweede zwangerschap, en ben wel echt stukken misselijker dan de vorige keer. Ben dit echt niet gewend en had er ook niet op gerekend.

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik was misselijk vanaf een week of 5 al. Het word nu steeds minder zelfs eten gaat beter. Moest dan plots echt ineeens stoppen! Succes en hoop voor je dat t snel over is. Ken iemand die was misselijk tot 15weken...

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    In week 6 begon het heel plots en ben ik echt 24/7 zooo misselijk geweest. Ochtendmisselijkheid vind ik dan ook een heel misleidende naam :x

Rond week 16 begon het over te gaan...

Alle weken dat ik urine verzamelde voor MvM heb ik dan ook kokhalzend boven die flessen gehangen.

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Jaa die flessen.... Pff soms vind ik ze heerlijk ruiken soms laat ik manlief het erin gieten.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bij m'n vorige zwangerschap was ik vanaf het ene op het andere moment op de eerste dag van week 7 misselijk tot een week of 12.
    En nu ben ik 11 weken zwanger en ik ben nog geen moment misselijk geweest.

8. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Gelijk vanaf week 4 was ik extreem misselijk, vanaf week 7 begonnen met overgeven en toen was er geen houden meer aan!

Uiteindelijk zwakte het ongeveer met 16 weken af!

9. Tokkie

Tokkie Lid

29 jun 2010
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze eerste dochter begon het bij 6 weken, en hield het aan tot 16 weken. Was de heledag echt kotstmisselijk en spuugde gemiddeld 10keer op een dag. Nu ben ik 5,5 week zwanger van ons tweede wondertje, en ben wel een beetje bang voor wat komen gaat :(

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mijn zus was misselijk tot 16 weken:O

schoonzus tot 12 weken

ik niet:)

11. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hoi hoi mijn misselijkheid begon bij week 6 en is nu een paar dagen geleden gestopt dus was 17 weken

12. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

bij mij begon het ook bij week 6..

en nu nog steeds misselijk...

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Bij de eerste misselijk vanaf 8 wk tot de 5,5 maanden..(en echt elke dag overgeven enz).. bij de 2e vanaf week 6 tot de 14 weken. nu bij de 3e nog niets.. ben benieuwd of t nog komt of weg blijft;).. we zullen afwachten;)

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Tijdens mn eerste zwangerschap ben ik heel erg misselijk geweest, 24 uur per dag, 7 dagen per week en dat een paar weken lang. Wist niet meer waar ik het moest zoeken. Denk dat dat rond week 8 begon en dat dan een week of 6. Nu ben ik nog maar net zwanger en heb ik alleen af en toe een vlaagje van misselijkheid, maar dat is ook altijd snel weer weg.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij mij begon het rond 6 weken met een beetje vervelend gevoel, met 7 weken begon ik met overgeven en met 8 weken was ik zo uitgedroogd van het continue spugen dat ik naar het ziekenhuis moest. Het hele erge spugen heeft denk ik tot week 18 geduurd, daarna is het minder geworden. Uiteindelijk was ik met week 25 niet meer misselijk.

16. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    ben al vanaf het begin al erg misselijk
    heel de dag door. of soms met vlagen... pffff

17. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Ik weet niet of ik zwanger ben, heb een hele onregelmatige cyclus dus weet ook nooit wanneer mijn NOD is.. maar ben nu zo'n 1,5 maand elke ochtend als ik wakker word zo ontzettend duizelig en misselijk! de duizeligheid gaat na een tijdje weg, maar de misselijkheid heb ik de hele dag met vlagen. Ik eet ook veel meer dan normaal. Mijn cyclussen waren de vorige 2 keer 78 en 52 dagen en zit nu alweer op 91 dagen. Ik durf eigenlijk niet zo goed te testen omdat ik misschien bang ben om teleurgesteld te worden. Ik ben ook al met mijn klachten naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat ik misschien een virusje had opgelopen of dat het nog de nasleep was een verkoudheid en niet goed uitzieken. Ze hebben toen bloed geprikt maar de uitslag was goed en ze konden niks vinden. Ik hoop in ieder geval wel dat het snel over is!

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hebben ze bij het bloedprikken niet getest op zwangerschap? Zou anders toch even testen, dan weet je het zeker. Anderhalve maand misselijk is wel erg lang als je niet zwanger bent. Dan zou ik sowieso nog een keer naar de ha gaan.

19. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ik ben vanaf 5,5/6weken misselijk geworden en gelijk actief alles eruit gegooid.. Overgeven dus ook! Heb met 7weken medicatie van de dokter gekregen (emesafene) dit omdat ik zelfs geen water meer binnen hield en ze bang waren dat ik zou uitdrogen.. Werkt perfect, 's avonds en 's ochtends een tabletje en ik heb nergens meer last van en kan gewoon eten en drinken..

Overigens als ik een dosis oversla dan begint het wel gelijk.. Afgelopen zondag was ik het 's avonds vergeten dus 's morgens snel een tabletje ingenomen, mooi niet dus.. Had mijn vriend afgezet op het werk en heb in die straat nog de auto kunnen stoppen want alles kwam eruit.. Beetje minder:( Maar verder gaat het wel goed:D!

20. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zit nu in week 6, en bij mij is de misselijkheid afgelopen weekend begonnen.. kan weinig eten, steeds kleine beetjes. Moet meer gaan drinken, maar dat gaat moeilijk. Ik hoop dat het niet al te lang duurt, hihi..

Deel Deze Pagina