blikje energie???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosie, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik heb vanacht nachtdienst en dronk altijd 1 blikje energie als ik nachtdienst had. Maar mag dat nu wel tijdens de zwangerschap???

2. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Het word niet aangeraden en niet meer nemen dan 1 blikje per dag als je het toch wilt drinken.

Hier vind je er meer over onder het kopje zwangere vrouwen:
    Energiedrankjes | Voedingscentrum

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Zwangere vrouwen
    Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, wordt het gebruik van cafeïnerijke producten ontraden of hen wordt geadviseerd het gebruik sterk te beperken. Zwangeren wordt aangeraden niet meer dan 1 blikje per dag te drinken. Cafeïne kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht en dat kan de baby onrustig maken.

Volgens voedingscentrum ;)

Dus 1 zou wel kunnen..maar je moet toch voor jezelf beslissen waar jij je prettig bij voelt..

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    haha we hebben t tegelijk opgezocht :p

Moet daarbij ook ff zeggen, snap niet wat je er aan vind.. smerig zoet spul :p:D..

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    1 blikje cola of 1 blikje energiedrink is wel een verschil volgens mij trouwens :p
    ik zou het niet doen

6. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Van de vk mag ik er 1 per dag maar hou het bij 3 per week, I love it!

7. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik pak er soms ook een hoor. . Kan gewoon niet zonder

8. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ik nam het eerder iedere dag, minimaal 1, soms 2.
    sinds de zwangerschap dus niet meer, ik vind het heerlijk, maar tis normaal ook al niet zo goed voor je.

wel eerlijk zijn; deze zwangerschap een week of 12 geleden een half blikje gedronken, en 2 keer een slok, haha thats It! Ik heb het wel gemist in het begin hoor.

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik vind het ook erg lekker maar nu tijdens de zwangerschap niet eens aangeraakt. Wil ik me kind niet aan doe. Tis troep laat staan als je zwanger ben

10. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik drink er Max 1 per dag. Maar ik drink dan geen cola koffie of thee. Dus dat ene blikje is de cafeïne zeg maar. Ik zou ook niet aanraden om er meer dan 1 te drinken.

11. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Ik heb er wel eens op een dag meerdere op.. de baby werd zo druk dat ik meteen zo iets had van OK! Dat doen we nooit weer! Ik raad ook aan max eentje of liever nog geen.

Energy drink is iets heel anders als koffie en of cola. Dat verschil is me echt wel duidelijk geworden.

12. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Nou ben net thuis van de nachtdienst. Heb geen blikje genomen
    maar oh wat was het afzien zeg. Zowiezo wel.omdat ik nog lamg niet helemaal van mijn misselijkheid af ben. Nou vanacht nog 1
    en dan volgende week weer 2. Bleeh.
    Ben nu al aan het aftellen naar 20 weken.. Dan hoef ik geen navhten meer haha

13. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Ten eerste zou ik niet meer kijken wat het Voedingscentrum zegt qua voeding want ze proberen nog steeds die achterhaalde "schijf van 5" op te dringen, en weigeren in te zien dat hier nog weinig van klopt.

Ten tweede heb ik wel eens Kassa o.i.d. gezien over energiedrankjes en er zit 900x de hoeveelheid van een bepaalde stof in een blikje die je op een dag zou mogen, geloof ik, dus ik neem t sowieso al nooit.
    Energie krijg je al genoeg van gezonde voeding, en anders idd van een blikje Cola of wellicht Dextro?

14. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hier een ex verslaafde en ben ermee gestopt gelijk toen k de positieve test in handen had. Het is al niet goed als je niet zwanger bent dus laat staan als je t wel bent.

Goed dat je er geen gedronken hebt tijdens je nachtdienst

15. nono

nono Niet meer actief

Het staat dus ook op de blikjes zelf dat het niet aangeraden word als je zwanger bent.. Denk dat het wel genoeg zegt. Ik ben er ook dol op maar laat t liever toch staan. :)

16. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zwager is na het drinken van meerdere blikjes energydrank op een dancefeest (van een zaterdag op zondag) de maandag bijna afgekeurd geweest voor het korps mariniers door een lichte hartritme afwijking.
    Hij dacht slim te zijn door te rijden en die blikjes te drinken om fitter te zijn tijdens de keuring, maar werd dus bijna z'n straf.
    Toen hij vertelde dat hij die blikje op had zaterdagnacht mocht hij een week later terug komen. Toen niets meer aan de hand.

Voor mij dus echt die rommel nooit meer en zeker niet tijdens een zwangerschap!

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik dronk het voor de zwangerschap we eens af en toe. vind het erg lekker maar ben ook een beetje bang dat je er erg dik van van word.
    vandaar dat ik me kon beheersen haha.

nu tijdens de zwangerschap drink ik het helemaal niet. lijkt me helemaal niet goed voor het kindje en aangezien ik ook niet meer rook en geen alcohol drink vind ik persoonlijk dat energiedrink daar ook wel bij hoort.

18. unknowable

unknowable Niet meer actief

OMG dat is echt de grootste troep voor een mensenlichaam. Met dat mini mensje in jouw zou ik toch echt proberen af te kicken.

19. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    ik lust het ook graag maar laat het bewust staan.. Ik neem het wel weer als mijn kindje gezond te wereld is gekomen <3

20. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een ex verslaafde, zoo lekker en mij hielp het een drukke week door te komen. Maar met de vruchtbaarheidsbehandelingen ben ik gestopt. Het is teveel caffeine voor jezelf en je ukkie, lijkt me niet goed.

Deel Deze Pagina