Zoals het onderwerp al aangeeft, ik zit te bedenken of ik mijn zoon een cadeau ga geven ivm de geboorte van zijn broertje. Wat doen jullie/ hebben jullie gedaan? Aan de ene kant vind ik dat z'n broer al een cadeau op zich is, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor hem heel erg wennen zal zijn. Ik heb een rugzakje gezien van planes, dat vindt hij echt geweldig denk ik, maar (als ik al wat geef) dan wil ik er nog wel wat in doen waar hij echt mee kan spelen. Twijfel twijfel dus....
Wij hebben een doos duplo en een mooi boek klaar liggen. Het boek (flapjesboek) was een idee van een vriendin. Zij had het haar oudste ook gegeven, een kado van de baby... Bij elke voeding kwam haar peuter naast haar zitten met dat boek. De duplo staat al lang in de kast, daar kan hij straks lekker met papa mee spelen!
Mijn broer heeft bij mijn geboorte een speelgoedboor 'van mij' gekregen. Hij vond het geweldig. Ik kan me ook voorstellen dat een cadeautje voor een peuter / kleuter een stuk leuker is dan een baby. Dat zullen ze ook vast bijzonder vinden hoor. Maar ze hebben er niks aan en zullen er ook wel eens last van hebben. Onze zoon krijgt van ons een keyboard. Ja, vreselijk zo'n lawaaiding, ik weet het. Maar hij heeft er één gehad (niet van ons gekregen, haha) en die is maanden geleden kapot gegaan. Hij vraagt er nog zo vaak naar. Zomaar ineens, als hij er één ziet in een speelgoedboek of in een speelgoedwinkel. Dus ik weet dat dit HET cadeau voor hem is. En ik vind dat een cadeau van een babybroertje of -zusje ook echt iets bijzonders mag zijn. Liefst iets wat ook nog wel een tijdje meegaat. Hoe oud is je zoontje? Neemt hij ook broodtrommeltje en drinkbeker mee naa kdv / psz / school? Dan zou je die misschien van planes kunnen aanschaffen. Onze zoon heeft een metalen vliegtuigje van planes, dat vind hij ook geweldig. Misschien is dat ook iets om erin te stoppen?
Ons zoontje is 2jr 9mnd. Naar het kdv gaat wel een rugzakje/tas mee, maar geen bekers of bakjes. Die kleine vliegtuigjes vindt hij ook geweldig, maar hij heeft er nu een paar, krijgt er voor de geboorte 1 van mn ouders en hij is over een paar maanden weer jarig. Het zijn natuurlijk leuke 'kleinigheidjes' om te vragen. Lees ik het goed dat jullie het cadeau uit naam van de baby hebben gegeven? Wel een goed idee. Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik dacht juist van papa en mama omdat het voor hem ook een feestje mag zijn. Ik zat evt ook te denken om hem een cadeau te laten uitzoeken voor de baby.
Mijn ouders hebben destijds uit mijn naam een cadeau gegeven. Wij zijn dat ook zo van plan, maar moeten nog even afwachten tot we dit zelf uit kunnen proberen. Het cadeau ligt in ieder geval al ingepakt klaar.
ik zit er ook over na te denken, maar vinden jullie het niet lastig zo met de feestdagen voor de deur? Mijn kindje komt dan na de feestdagen, maar ik zit nu al te denken of ik dan minder zal geven met Sint, omdat ik straks ook nog wat wil geven. Mijn ouders geven kado's met kerst, dus dan komt er ookal weer een berg binnen. Ik zat ook te denken aan een tasje met kleinigheidjes, een soort kraammand maar dan voor grote broer. Maar ja dat is ook de categorie schoenkadootjes en ik vind het al zo moeilijk om dingen te verzinnen.
Ik vind het inderdaad te veel cadeautjes achter elkaar. Eigenlijk wil ik de kraamvisite ook zo ver krijgen dat ze niks voor onze zoon meenemen, maa ik vrees dat dat een vrij hopeloze onderneming gaat worden.
Cowgirl80: ik zit ook met dat dilemma. Schoencadeautjes (baby kan voor of na de intocht komen, ben 10-11 uitgerekend, maar verwacht niets voor eind week 41 dus rond de 20e) Sinterklaas, kerst en hij is zelf half Jan jarig. Wat ga je dat kind allemaal geven?! Belachelijk luxe probleem natuurlijk. Ik weet dat m'n ouders en m'n zusje sowieso wat voor hem mee nemen. Schoonouders denk ik niet, want die belde al voor de Sint cadeau's (al zou ze daar evt ook wat van kunnen geven bij geboorte, maar ze hebben van die rare uitspattingen, de ene keer verwacht je niets en komt er van alles en de andere keer weer helemaal niets.. Of een cadeau wat hij mag uitpakken waar wij bij zijn, maar dan bedoelt om bij hun te laten, vaag vind ik zelf). Dus wil eigenlijk niet zelf met 'lege' handen staan terwijl ik weet dat hij van anderen wel krijgt. Stom hè?! Aan de andere kant: het is natuurlijk leuk voor hem dat wanneer er een cadeau voor papa/mama/baby komt, dat hij zelf ook een cadeau kan uitpakken speciaal voor hem, gekregen van familie. Zelf hebben we geen 'cadeau' gekocht voor de baby. Dus moet hij dan wel wat krijgen van de baby of van papa en mama? Het blijft nog een dilemma..
ik heb voor mn zoontje van 5 een autootje van cars gekocht en voor mn dochter van 4 een barbiepop. mn zoontje is 28-11 jarig ik ben 30-11 uitgerekend en we hebben sinterklaas. dus ik heb besloten om een kleinigheidje te doen wat ze wel heel leuk vinden dit valt altijd in de smaak en was per kind 7 euro kwijt.
Mijn zoontje van 2 jaar krijgt deze: My Little Pony Pratende Pontbaby Spike online kopen, snelle levering | Lobbes.nl Hij is momenteel erg van imitatiespel/meehelpen ed Deze kwam ik een tijd geleden bij het Kruidvat tegen en had hij deze al direct uit het schap geplukt, dus ik ben nadien stiekem terug gegaan Verder krijgt hij een stickerboek (bij Action gehaald), kunnen we samen op stickerzoektocht gaan
Ik krijg van mijn schoonmoeder een soort van kraammand. Vor elke dag van de kraamperiode een klein kadootje. En dat zelfde heb ik ongeveer voor mijn dochter. 7 kleine kadootjes in een mandje (stickers, pen..dat soort dingen) Ze is 5 en ze krijgt alles zo bewust mee. Tuurlijk is een zusje krijgen al een feest, maar ook niet altijd even makkelijk
Het is inderdaad leuk om iets te geven. Met deze maanden in het vooruitzicht is dat altijd een moeilijk iets! Zou idd een kleinigheidje doen! Wij hebben bij de geboorte van onze tweede een kraammand gehad van ouders en daar zaten ook cadeautjes in voor onze oudste. Wij worden natuurlijk overspoeld door cadeautjes van het kraambezoek en dan mocht hij ook elke keer een cadeautje uitpakken uit de kraammand. Erg geslaagd! Denk dan idd aan kleine dingen. Een suprise-ei, een boekje enz... Geen cadeautjes van 10 per keer! Moet nog even nadenken hoe we het nu doen, want idd de Sint staat voor de deur, daarna kerst en begin januari uitgerekend....
Nou Samba, hetzelfde idee! Ze maken idd de geboorte bewust mee, maar ook maken ze bewust mee dat de meeste aandacht van bezoek naar de baby gaat...
Wij hebben samen met onze zoon een knuffel gekocht voor de baby, een olifantje, en uit dezelfde serie voor hem zelf een aap. Hij mocht zijn kadootje aan de baby geven, en hij kreeg zijn aap toen zijn zusje was geboren... Hij vond het fantastisch dat hij een kadootje voor zijn zusje mocht kopen en mocht geven. We hadden samen de knuffel ingepakt met een kaartje eraan 'welkom lieve baby'. En we hadden samen ook nog slingers geknutseld met de jongensnaam en de meisjesnaam (we wisten niet wat het ging worden).
Zo'n kraammand is inderdaad ook een erg leuk idee!! Maar omdat ik over 2 weken ben uitgerekend, is de kans vrij groot dat het samen valt met het sinterklaas-gebeuren.. Dus wilde hem ook niet te veel overspoelen met cadeaus ed. (hij is net 2) En ik weet wel bijna zeker dat er nog kraamvisite gaat komen die ook nog vanalles gaan geven
Kraammand is zeker een leuk idee. Heb vandaag toch 2 kleine dingetjes gekocht (een rugzakje van planes en een autootje van cars) maar nog niet in laten pakken.. Dan kan ik nog verder twijfelen wat ik een kraamcadeau en wat ik schoencadeau's laat worden... Vanavond maar eens goed met m'n man doorspreken. Denk dat ik donderdagochtend met die kleine op pad ga zodat hij zelf een cadeau kan uitzoeken voor de baby.
Ik zou eerder iets doen om de verbondenheid mee te bevestigen. Dus zoiets als het hier genoemde idee van samen een knuffel voor de baby uitzoeken en uit dezelfde serie eentje voor de grote broer. Met 2-3 jaar is dat leuk toch? Mijn zoon is nu 5 en wordt nu al zo verwend door opa en oma. We merken nu al dat hijj steeds kadootjes verwacht. Terwijl ik ook merk dat hij het ook erg leuk vindt om dingen te doen voor de baby. Hij ging serieus uit zijn dak toen ik laatst met een pak luiers thuis kwam... Vandaag wel iets heel leuks gevonden. Bij polarn o pyret, is een kinderkledingwinkel, echt te leuke spullen! Ik heb foor de baby een pyama/boxpakje, in dezelfde serie een pyama voor grote broer en in dezelfde serie hadden ze dan ook een pyamabroek voor papa. Hoe leuk is dat?! Dat gaat straks onder de kerstboom!
Betties: iets voor de verbondenheid lijkt me inderdaad wel een stuk leuker. Misschien inderdaad een knuffel. Het is dat hij die dingetjes die ik heb gekocht sowieso heel erg leuk vindt, maar ik ze iets te groot vind voor in de schoen en ik wil voorkomen dat hij teveel kleine cadeautjes krijgt met Sinterklaas. Vandaar dat ik nu dacht misschien leuk voor als de baby er is. Maar dat is denk ik toch niet echt een goed idee..
Jouw idee met de pyjama's en boxpakje is ook wel echt superschattig! Dat moet echt geweldige foto's opleveren. Hoe trots zal je zoontje zijn!!