Wonen in Zoetermeer, bevallen in De Haag; iemand ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lea1003, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onlangs ben ik overgegaan van VK in Zoetermeer nr een VK in Den Haag, omdat ik wil na de bevalling wil verblijven in het kraamhotel.
    Tijdens de intake in Den Haag werd er tamelijk vaag gedaan over wanneer ik naar het ziekenhuis mag komen om te bevallen. Er is niemand in Zoetermeer die mij controleert; dit gebeurt pas in Den Haag. De VK wist te vertellen dat wanneer ik met 1 cm ontsluiting zou komen, weer naar huis mag en 3 uur later maar weer eens terug mag komen.
    Voor mij en mijn vriend is dit ons eerste kindje en ik zie behoorlijk op tegen de bevalling. Al met al niet echt gerustgesteld.
    Is er iemand die ervaring heeft met een dergelijke situatie? Wat kan ik doen om meer zekerheid vooraf te krijgen?

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij is juist het voordeel van bevallen in het geboortehotel dat je mag blijven ook al heb je maar 1 cm ontsluiting...

ik heb het er toen ook met mijn vk over gehad, die veel bevallingen doet hier in het geboortehotel, en dat werd mij toen verteld.. ik heb er uit eindelijk niet voor gekozen, maar vond dat een onwijs voordeel, dat je dus mag blijven met weinig ontsluiting!

Ik zou als ik jou was het nog even extra navragen, want het ritje is ook al gauw 20 minuten en dat wil je niet een paar keer moeten doen met weeen!

succes!

3. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, nou volgende week weer controle, ben erg benieuwd! Heb het in ieder geval op mn lijstje staan om te vragen ... Dank voor je berichtje!

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zou het in elk geval navragen! Ik ben zelf 2x bevallen in het Lange Land.....is ook goed 'bevallen'! hahah

Deel Deze Pagina